• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Anonym (Matilda)

Hej, mitt tredje barn beräknat i slutet på januari. Späääänande! Fler här som ska ha barn för tredje gången? Utvecklingen har minst sagt gått framåt när det gäller gravidappar. Tidigare fanns det bara en nu finns det en sjö utav dem? Vilken tycker ni är bäst? Preglife, Babyapp eller Preggers står jag och velar mellan. Preggers och Babyapp verkar vara nya. Gillar designen i Preggers och alla funktioner, speciellt att man kan koppla med sin partner. Finns inga ursäkter längre för grabbarna att inte vara mer involverade i det dagliga som händer. :)

• an8oben
    Anonym (Matilda) skrev 2018-06-07 09:54:41 följande:

Hej, mitt tredje barn beräknat i slutet på januari. Späääänande! Fler här som ska ha barn för tredje gången? Utvecklingen har minst sagt gått framåt när det gäller gravidappar. Tidigare fanns det bara en nu finns det en sjö utav dem? Vilken tycker ni är bäst? Preglife, Babyapp eller Preggers står jag och velar mellan. Preggers och Babyapp verkar vara nya. Gillar designen i Preggers och alla funktioner, speciellt att man kan koppla med sin partner. Finns inga ursäkter längre för grabbarna att inte vara mer involverade i det dagliga som händer. :)

Hallå! Jag väntar också nr 3, BF 25/1 cirka!
  • Sofia12310
    Grodan7 skrev 2018-06-07 09:06:23 följande:

Hänger med här. Gravid 8+3 efter IVF och igår såg vi det lilla pyret på VUL :) BF 14/1

Samma bf!
  • Saima17

kom just hem från vul. fick se ett starkt <3 picka!! 8.6mm stor liten filur som är i v6+6. fick äntligen primperan utskrivet mot illamåendet. hon skrev även påminnelse åt rdg att skriva remiss till special mödravården åt mj. hon e helt enkelt bäst min gynekolog!!! efter att ha träffat henne idag känner ja mj lugn

• Sommarhopp

Jag hoppar också in här. Har skrivit i den andra januaritråden tidigare. Beräknad bf 23 jan om allt går väl. För tillfället är vi väldigt oroliga, var på tidigt vul i måndags v 6+4 och läkaren tyckte att embryot var lite för otydligt och för litet (5.5 mm) . Såg troligtvis något som var ett hjärta som slog, men han tyckte ändå vi skulle förbereda oss mentalt för missfall. Vi ska tillbaka nästa torsdag till honom så får vi se hur det utvecklat sig. Men jag vägrar ge upp hoppet. Som jag förstod det så var det bara någon dag eller två för litet, och även om alla "ska" växa lika mycket i början så tänker jag att det ju måste finnas lite variationer. Vi har gjort ivf så vi vet exakt hur gammal den är, så det handlar inte om att jag haft ägglossning senare än vad jag trodde. Men jag hoppas såå att det går vägen iallafall.

• Jejje93
    Sommarhopp skrev 2018-06-07 12:24:54 följande:

Jag hoppar också in här. Har skrivit i den andra januaritråden tidigare. Beräknad bf 23 jan om allt går väl. För tillfället är vi väldigt oroliga, var på tidigt vul i måndags v 6+4 och läkaren tyckte att embryot var lite för otydligt och för litet (5.5 mm) . Såg troligtvis något som var ett hjärta som slog, men han tyckte ändå vi skulle förbereda oss mentalt för missfall. Vi ska tillbaka nästa torsdag till honom så får vi se hur det utvecklat sig. Men jag vägrar ge upp hoppet. Som jag förstod det så var det bara någon dag eller två för litet, och även om alla "ska" växa lika mycket i början så tänker jag att det ju måste finnas lite variationer. Vi har gjort ivf så vi vet exakt hur gammal den är, så det handlar inte om att jag haft ägglossning senare än vad jag trodde. Men jag hoppas såå att det går vägen iallafall.

Konstigt att säga så.. jag var på VUL och var i vecka 6+? Oklart. Men mellan vecka 6+0 och 6+4. Såg hjärtslag men hon sa att de lik bra kunde vara något kärl från mig. men hon sa bara att allt ser jättebra ut med gulesäck och allt men det är väldigt tidigt och hjärtat kan vara svårt att se till 100% upp till vecka 7+0. Men till 90% sa hon att allt fortfarande är bra. :)
    Jag behövde inte komma In på något nytt VUL ens.
  • Anonym (Matilda)
    an8oben skrev 2018-06-07 10:09:19 följande:
    Hallå! Jag väntar också nr 3, BF 25/1 cirka!
    Spännande!!! :)
  • Delilah2001
    Anonym (Matilda) skrev 2018-06-07 09:54:41 följande:

Jag väntar mitt fjärde barn :)

Har Preglife, hade den förra gången också, och är nöjd.

Har dock inte testat någon av de andra...
  • Sommarhopp
    Jejje93 skrev 2018-06-07 13:25:26 följande:

Konstigt att säga så.. jag var på VUL och var i vecka 6+? Oklart. Men mellan vecka 6+0 och 6+4. Såg hjärtslag men hon sa att de lik bra kunde vara något kärl från mig. men hon sa bara att allt ser jättebra ut med gulesäck och allt men det är väldigt tidigt och hjärtat kan vara svårt att se till 100% upp till vecka 7+0. Men till 90% sa hon att allt fortfarande är bra. :)

Jag behövde inte komma In på något nytt VUL ens.

Jag tror att det var kombinationen av att embryot var för litet och att embryostrukturerna syntes för dåligt tillsammans med att de var osäkra på om det var hjärtslag eller inte som gjorde att han tyckte att det såg väldigt mörkt ut. Men jag hoppas ändå att han hade fel och att lilla Mini lever och mår bra där inne i magen.
  • Grodan7
    Sofia12310 skrev 2018-06-07 12:11:26 följande:

Samma bf!

Vad roligt! Har du barn sen tidigare eller är det första?
Svar på tråden BF Januari 2019