• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Lucifer91
    LindaAB skrev 2018-06-10 16:44:33 följande:

HEJ! Ny här :) fick veta i söndags att jag är gravid! Barn nr 2, vår dotter är 13 månader idag! Blir tätt! Men det kluriga är att jag har ingen aning vilken vecka jag är i eftersom jag inte haft riktig mens sen mars ! När skriver man in sig hos mvc? (Kommer ej ihåg ) Kram

Stort grattis :) ring till din mödravård och prata led dom som brukar dom kunna hjälpa dig. :)
  • Anonym (Hej)
    Saima17 skrev 2018-06-10 18:13:30 följande:

Men gå tebax å läs.. hon skrev själv att den va "ENDAST 3,7mm.. å e i v 6 lr nå" jaa ja va å I v6 då. å fram t v 12 ca så borde alla växa i ungefär lika size står d ju överallt.. Men som sagt va.. enough is enough..

Tycker som sagt att det var klumpigt uttryckt. Jag tror ingen vill höra det på det sättet att, oj vad liten, min är bla bla bla.

Visserligen innebär det ju om man är 6+6 är det v.7 då man har gått 6 fulla veckor och är 6 dagar in i vecka 7 och bara där gör det i så fall stor skillnad på vart ni är i graviditeten.

Men även om det skulle vara så att ni båda är i v.6 så skulle det vara skillnad på embryot om vi säger att hon är i början och du i slutet då den växer 1mm om dagen. Så absolut har du rätt i det att embryon växer ungefär lika, men man kan ju fortfarande inte jämföra om man ligger några dagar före. Det blir fortfarande en stor skillnad.
  • Sofia12310
    Grodan7 skrev 2018-06-07 19:09:12 följande:

Vad roligt! Har du barn sen tidigare eller är det första?

Har en dotter på 10 månader, så kommer skilja 1,5 år på dem, de blir spännande! Är det din första?
  • Tvillingmamma92

Hej!

Är gärna med i en grupp på Fb.

Har tvillingar pojkar sedan innan, 6 år, och två flickor 4 & 1 år.

Detta är alltså femte barnet, det är en chock och läskigt att få en till...men spännande ??

• Repet

jag måste fråga, det verkar som att många här redan haft sin inskrivning på MVC, vi har våran på torsdag, och då kommer jag vara i vecka 12 (11+2) är inte det ganska sent? eller är det vanligt att det är så? vi har inte första ultraljudet förens vecka 15. och sedan ett till nångång vecka 18-20....

Nu har vi redan gjort ett VUL i vecka 9 eftersom vi gjort en IVF, och då var allt som det skulle. Men går det att be om ett VUL till under inskrivningen? eller vad gör man egentligen på en inskrivning?

Snart måste det vara vår tur!
  • Jejje93
    Repet skrev 2018-06-12 07:48:14 följande:

jag måste fråga, det verkar som att många här redan haft sin inskrivning på MVC, vi har våran på torsdag, och då kommer jag vara i vecka 12 (11+2) är inte det ganska sent? eller är det vanligt att det är så? vi har inte första ultraljudet förens vecka 15. och sedan ett till nångång vecka 18-20....

Nu har vi redan gjort ett VUL i vecka 9 eftersom vi gjort en IVF, och då var allt som det skulle. Men går det att be om ett VUL till under inskrivningen? eller vad gör man egentligen på en inskrivning?

Snart måste det vara vår tur!
    Tror det är svårt med tider nu under sommarn. Så är det hos mig iallafall :)
    Vet inte vad man gör men hört att man typ pratar och tar prover.
  • Delilah2001
    Repet skrev 2018-06-12 07:48:14 följande:

Jag hade inskrivning i vecka 7.

Det man gör är pratar, bm fyller i en massa uppgifter. Tar vikt, blodtryck, blodprover etc.

Ultraljud ingår inte (men vet att det ingår på en del privata kliniker)

Faktum är att det enda ultraljudet som ingår är rutinultraljudet runt vecka 19-20.

Om man inte blir erbjuden KUB-test, då gör man ultraljud i samband med det. Vid vecka 13 har jag för mig.
  • Delilah2001

Förresten, kom på att med mitt första barn blev jag inskriven i vecka 12. Det var i juli, och de hade dåligt med tider minns jag.

Det är 17 år sedan, tiden flyger iväg.

• Grodan7
    Sofia12310 skrev 2018-06-11 11:44:09 följande:

Har en dotter på 10 månader, så kommer skilja 1,5 år på dem, de blir spännande! Är det din första?

Nej andra barnet. Har en dotter sedan tidigare.
  • svenskbaggen

Jag har nu gjort en hemlig Facebook - grupp för oss januari - mammor :) skicka meddelande om du vill vara med.

Svar på tråden BF Januari 2019