När kommer mina cykelmuskler tillbaka
Nu har kag cyklat 15 mil på två veckor och benen värker fortfarande :(.
Löpningen fungerar bra
Nu har kag cyklat 15 mil på två veckor och benen värker fortfarande :(.
Löpningen fungerar bra
Du kanske tar i för mycket? Jag förstår att du kanske cyklar dryga milen till och från jobbet, men går man ut för hårt i början straffar det sig bara. Tyvärr.... Been there, done that, bought the t-shirt....
Så..... hur lång tid tar det? Kanske en månad, om du tar det lite lugnare och låter benen vila ordentligt. Kanske hela sommaren om du fortsätter som nu. Eller omvänt. Det år så svårt att veta....
När jag gick ont i benen av cykling fick jag höra av en cyklist att jag körde på för hög växel. Tydligen ett vanligt misstag.
För hög växel, inte helt omöjligt, cyklar på femmans (av sju) växel och utmanar mig själv att ta fyrans växel i uppförsbackarna.
Nästan 7 km till arbetet.
Vilar i helgen och lägre växlar nästa vecka.
Tack
En projektledare som vi har är en fd landslagscyklist och han påstår att man måste lära sig att cykla på låga växlar för att skona bla knän. Detta gäller kanske främst mtb men det sliter garanterat mer om det går tungt hela tiden.
En projektledare som vi har är en fd landslagscyklist och han påstår att man måste lära sig att cykla på låga växlar för att skona bla knän. Detta gäller kanske främst mtb men det sliter garanterat mer om det går tungt hela tiden.