• lövet2

Sambo beter sig skumt

Tja, han är otrogen. Det förstår du kanske redan? Har alltid varit öppen med mobilen och datorn, och så plötsligt vaktar han den och lämnar den inte ur sikte. Varmkör bilen 2 timmar varje kväll? Det låter också välbekant. Jag trodde det bara var jag som råkade ut för det, men efter skilsmässan har jag hört massor av liknande historier från andra som blivit bedragna.

• lövet2
    Anonym (Op) skrev 2018-04-22 00:26:49 följande:
     Är det lika bra o acceptera att de har något på gång och gå vidare eller hur ska jag göra. Kan inte bevisa något förutom det jag skrivit här. Är inte speciellt intresserad av att se något mer heller, vill vara höra sanningen.
    Kanske du behöver bevis för din egen skull; för att du ska kunna gå vidare med huvudet högt. Så länge du inte har bevis, så kommer du kanske att alltid vara osäker på om det var dig det var fel på. Kanske du var paranoid och förstörde alltihop och kanske han var helt oskyldig? Risken finns att du tar på dig all skuld till slut. Om du däremot har bevis och vet till 100%, då är det nog lättare att lämna honom bakom dig.

Jag vill tillägga att det där med dusch och snygga kläder, det känner jag igen. Han ska i väg för att göra något (hjälpa en kompis att snickra, meka med en bil eller bara varmköra bilen), och då måste han först duscha, raka sig, ta på snyggare kläder och borsta tänderna. Eeeh ...?
  • lövet2
    Anonym (Op) skrev 2018-05-05 18:53:29 följande:
    Vet någon här om det finns forum specifikt för sådana här situationer? Och hur är det med t.ex. familjeterapi? Hur får man kontakt med sådant? Är det på Vårdcentralen? Kostar det pengar och kan jag gå dit själv utan han? Skulle vara jätteskönt att gå och prata med någon men eftersom jag är hemma med barn just nu så vill jag gärna se om det finns ngt gratis..?
    Kommunen är skyldig att ha gratis familjerådgivning. Ring och boka tid för bara dig, så kan familjerådgivaren hjälpa dig.
    Något annat som är gratis är diakonin i kyrkan. Om du bokar ett samtal, så kan diakonen eller en assistent hjälpa dig vidare till t ex kvinnojouren. Kvinnojouren hjälper till vid psykisk misshandel också, inte bara fysisk.

Fördelen med kyrkan är att de har en starkare tystnadsplikt. Vårdcentralen vet man aldrig med - de kan råka ringa hem till er, så att din man får veta att du varit där.
Svar på tråden Sambo beter sig skumt