• Anonym (....)

Varför dog avicci?

Jag har försökt att läsa mig till varför han dog endast 28 år gammal? Men inte funnit nån information. Nån som vet?

• Svar på tråden Varför dog avicci?
  • Anonym (Men??)
    Anonym (Stfu) skrev 2018-05-05 14:10:56 följande:
    Om man har medicinsk utbildning så kan man förklara hur levern funkar. Och då också förstå att man inte akut får blodbrist av den anledningen. Möjligen kroniskt anemi över tid. Men inte akut. Men förstår att du inte kan förklara utan förmodligen kommer hänvisa till Google eftersom du inte har en aning, som vanligt!
    Dessutom är det ju skillnad på blodbrist och blodförlust, vilket jag antar att en sjuksköterska borde veta bättre än många andra.
  • Anonym (:()
    SysterY skrev 2018-05-07 13:30:51 följande:
    Ja, det är skillnad. Men båda kan få död son konsekvens.
    Tim avled av blodförlust till följd av att han skurit sig (medvetet) med en trasig vinflaska. Han förblödde alltså.  
  • AnneSophia
    Anonym (:() skrev 2018-05-07 14:28:13 följande:

Tim avled av blodförlust till följd av att han skurit sig (medvetet) med en trasig vinflaska. Han förblödde alltså.  

Är detta säkerställt nu? Vilken är källan? För har bara sett detta via skvallertidningar innan. Men har inte följt med senaste dagarnas utveckling heller.
  • SysterY

Ja, vad som sägs.
  • Anonym (Mycket viktigare)

Nu har jag fått nog.
    Jaa det är mitt fria val att läsa tråden och jag kan lämna den då om det inte "passar mig."Jag vill få ur mig det jag känner. Allvarligt hörrni, är det verkligen så viktigt att veta hur han dog?
    Att sitta och käfta med en som Syster Y är sånt slöseri med både tid och kraft.

Hans död gör diskussionen om psykisk ohälsa och psykvården fortsatt viktig. 
    Det är om jag inte läst fel lite mer än 1000 människor i Sverige som begår självmord varje år.
    Många av dem beror på att man inte får den hjälp man behöver. 
    Avicii hade inte stöd ifrån sitt crew (managern inkluderad.) Det enda som var viktigt för dem var pengar och den status Avicii genom sitt hårda arbete gav dem. Och heller inte vården, mer än att man sa att han skulle äta tabletter så skulle han må bättre.  ra det.  Avicii sökte hjälp och gick sedan i terapi.

Hans föräldrar skrev i sitt brev att han var högpresterande och perfektionist.
    Jag anser att det föder en slags felriktad lojalitet till folk runtom honom och det har gett konsekvenser som vi alla vet.
    Hade hans självmord kunnat förhindras?
    Det finns det ju inget svar på.
    Men ert skitsnack om hur han dog är fullständigt ointressant och faktiskt respektlöst.
    Ni som inte har sett dokumentären se den. Den är otroligt bra och jag blev djupt berörd.
    Förhoppningsvis kan den hjälpa andra.

• klyban
    Anonym (Mycket viktigare) skrev 2018-05-08 01:27:41 följande:
    Nu har jag fått nog.
    Jaa det är mitt fria val att läsa tråden och jag kan lämna den då om det inte "passar mig."Jag vill få ur mig det jag känner. Allvarligt hörrni, är det verkligen så viktigt att veta hur han dog?
    Att sitta och käfta med en som Syster Y är sånt slöseri med både tid och kraft.

Hans död gör diskussionen om psykisk ohälsa och psykvården fortsatt viktig. 
    Det är om jag inte läst fel lite mer än 1000 människor i Sverige som begår självmord varje år.
    Många av dem beror på att man inte får den hjälp man behöver. 
    Avicii hade inte stöd ifrån sitt crew (managern inkluderad.) Det enda som var viktigt för dem var pengar och den status Avicii genom sitt hårda arbete gav dem. Och heller inte vården, mer än att man sa att han skulle äta tabletter så skulle han må bättre.  ra det.  Avicii sökte hjälp och gick sedan i terapi.

Hans föräldrar skrev i sitt brev att han var högpresterande och perfektionist.
    Jag anser att det föder en slags felriktad lojalitet till folk runtom honom och det har gett konsekvenser som vi alla vet.
    Hade hans självmord kunnat förhindras?
    Det finns det ju inget svar på.
    Men ert skitsnack om hur han dog är fullständigt ointressant och faktiskt respektlöst.
    Ni som inte har sett dokumentären se den. Den är otroligt bra och jag blev djupt berörd.
    Förhoppningsvis kan den hjälpa andra.

Bra poänger, men är man en så stor och offentlig som Avvici, så går inget av detta undvika överhuvudtaget.

Och jag finner nog att vi pratar om det som bättre, än att sopa under det mattan och låtsas att det inte finns personer i samhället som inte mår bra då sjukvården inte kan ge dom adekvat hjälp.
    Och jag är helt övertygad att det kommer ge mer att prata om detta och hur det gick till, än censurera detta.

Men förstår tanken att man undrar vad det ska ge en att veta hur självmordet gick till, hade det varit mig så hade inte en jävel brytt sig här.

Men nu är det en av våra större musiker, då är det oundvikligt.
    Men man måste ju inte gilla det för det är oundvikligt, men man måste dock förstå att folk vill veta oavsett vad du eller någon annan tycker.

För mig kan det egentligen kvitta, trodde initialt det var den traditionella opioid+benzo döden som går bland kändisar för ofta.

hur många meter var det?
  • Anonym (:()
    AnneSophia skrev 2018-05-07 17:13:32 följande:
    Är detta säkerställt nu? Vilken är källan? För har bara sett detta via skvallertidningar innan. Men har inte följt med senaste dagarnas utveckling heller.
    Jag kan inte svara på om det kommit ut offentligt. Läser inte skvallertidningar. Du får ta mig på mitt ord. Jag ville bara få slut på spekulationerna och berätta hur det gick till, och jag tänker inte gå in på några mer detaljer.
  • Anonym (Ärligt)

Anonym (:() skrev 2018-05-08 09:52:33 följande:

Jag kan inte svara på om det kommit ut offentligt. Läser inte skvallertidningar. Du får ta mig på mitt ord. Jag ville bara få slut på spekulationerna och berätta hur det gick till, och jag tänker inte gå in på några mer detaljer.

Jo men detta (självmord, kraftig blodförlust osv) har vi sagt sedan typ sida 5 i denna tråden. Det går ändå inte in. Så det är inte lönt att skriva det igen..
  • AnneSophia
    Anonym (:() skrev 2018-05-08 09:52:33 följande:

Okej. Vet att det även spekulerats på väldigt många forum, Instagram etc. Vill inte höra mer detaljer men vill såklart höra något om källa. Det går inte att ta något på internet "för sina ord" hur mycket man än vill. Isåfall hade jorden varit platt, Elvis levat, aliens gått mitt ibland oss osv.

Det jag undrar är om du hört det själv från närstående eller om du läst det på internet. Mer behöver jag inte veta.
  • Vixen90
    AnneSophia skrev 2018-05-08 10:47:28 följande:

Okej. Vet att det även spekulerats på väldigt många forum, Instagram etc. Vill inte höra mer detaljer men vill såklart höra något om källa. Det går inte att ta något på internet "för sina ord" hur mycket man än vill. Isåfall hade jorden varit platt, Elvis levat, aliens gått mitt ibland oss osv.

Det jag undrar är om du hört det själv från närstående eller om du läst det på internet. Mer behöver jag inte veta.

Står på flertalet sidor iaf;

Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
Svar på tråden Varför dog avicci?