Herpes på munnen, hur smittar det?
Tvivlar på att det är något annan än herpes som han har. Personer med herpes får blåsor i olika intervall (vissa får någon gång per år medans andra får betydligt oftare). Jag har själv herpesblåsor i form av munblåsor och jag får oftast blåsorna i samband med ägglossning eller när jag t.ex har haft en väldigt stressig period (då kommer en blåsa i princip som ett brev på posten).
Glöm inte att en stor andel människor bär på herpesvirus och det går alldeles utmärkt för dem. Försök att inte göra en så big deal av det. Som någon skrev innan ska du hålla dig från att t.ex kyssas, dela glas, att han ger dig oralsex osv. när han har en "aktiv" munblåsa men när blåsan är borta är det ju fritt fram!
Själv smittade jag min sambo med herpes (munblåsor) efter typ ett år och sånt är ju livet. Vi har varit tillsammans i snart 10 år och herpesen har inte påverkat vår relation what so ever (förutom att vi inte kan pussas osv. på några dagar när någon av oss har en blåsa men det kan vi ta igen vid senare tillfälle) :)