• Anonym (Samma)

Ansvarsfördelning?

Mitt barn går också oftast hem till mig efter skolan innan han åker till pappa. Inget problem för mig. Han äter bara mellanmål, inte lagad mat.

• Anonym (Samma)
    NELJ skrev 2018-04-23 19:47:08 följande:

Finns det fler alternativ än att barnet är hos dig på eftermiddagen och att du får större del av umgänget?

Är det praktiskt möjligt att barnet tar sig hem till pappan själv? Risken finns ju att det blir konsekvensen av att du ställer dig på tvären. Och hur påverkas barnet av det?

Jag kan förstå dig men samtidigt kan ju pappans förslag vara det bästa för barnet.

Mitt barn åker själv till pappa men trivs ändå bättre hos mig än ensam i pappas lägenhet. Ibland är han med kompisar. Hos pappa har han inga kompisar. Ser inte problemet med att han är hos mig.
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-04-24 06:33:35 följande:

Okej, mitt barn vil alltid ha lagad mat. Men är inte bara det utan hela ansvarsbiten. Jag reser i jobbet ibland och som det är nu löser jag barnvakt då. Pappan jobbar sju mil bort och det tar honom minst en timma att komma till min bostad om det skulle vara något. Jag är hemma på en kvart. Hade inte lämnat barnet själv om inte jag var så tillgänglig. Ska jag då ha ansvaret fram till pappan kommer? Hur gör ni?

Hur gammalt är barnet. Mitt barn slutade på fritids när han var 10 och vi har gjort så sedan dess. Även om jag skulle vara bortrest vilket jag sällan är. Även här har pappan minst en h till oss från jobbet.

Det där med maten tycker jag låter konstigt. Vi äter alltid middag på kvällen tillsammans. Skulle han äta middag på eftermiddagen med skulle han vara mätt på kvällen. Ibland steker han ägg men oftast fil eller mackor på eftermiddagen
Svar på tråden Ansvarsfördelning?