• Ereya

    Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-20 17:20:21 följande:

    Kan vara gammalt blod, plus att flera som fått lite blod efter sex för att slemhinnorna (?) är extra känsliga.


    Tack för svar. Ska försöka att inte oroa mig. Men jag fick tillbaka molvärken i samma stund som det bruna slemmet kom. Håller fortfarande på, inte lika mycket som mens och inte samma färg men... Åh jag vet inte. Så jävla fucking ledsen.
  • Ereya
    Nicci91 skrev 2018-05-20 18:23:30 följande:

    Haha ja vi får tänka att det beror på graviditet!;D Läste precis också om det andra du skrev... Vet att det är svårt, men försök verkligen att inte oroa dig<3 Är säkert slemhinnor eller liknande som är orsaken får vi hoppas!


    Tack snälla du. Jag hoppas det är slemhinnorna. "Blöder" inget mer nu men hade tampong och det var mest (går att hoppa över denna information haha, scrolla en mening i så fall haha) brunt slem och lite rosa lite här och där. Nu är allt som det brukar igen. Åh hoppas verkligen det är ett litet liv där inne. Känns förjävligt om jag ska mista det när jag ÄNTLIGEN lyckats få plus och äntligen få vara gravid. Men det molar litegrann fortfarande.... Håll tummarna för mig! :(
  • Ereya
    Nicci91 skrev 2018-05-20 19:04:04 följande:

    Det låter ju definitivt inte som mens i mina öron i allafall?? Om du inte brukar ha mens som bär sig åt sådär så tycker jag att du gör bäst i att inte oroa dig <3 Är så många saker med kroppen som man inte förstår sig på, ibland är det nog klokast att inte grubbla så mycket (och absolut inte googla!!) haha:)


    Tack för kloka ord. Ska försöka sluta oroa mig, gör ju aldrig det annars hehe. Bara ta det som det kommer. Jag kan liksom inte göra mer. Blir det missfall... Ja då får vi försöka igen. :) Jag googlade bara lite och hittade en tjej som skrev här på FL att bruna flytningar/slem i början av graviditeten tydligen är vanligt när man väntar en pojke. Haha, det är vad min sambo och jag har titulerat vårt riskorn när vi pratat om allt det här. Att det är en son där inne, fast det tar man ju med en nypa salt såklart. Tack för peppen. Hoppas allt går vägen för dig <3
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-20 19:51:53 följande:

    Precis, försök att inte oroa dig, tror som sagt inte att det var mens. Men vet att det är lättare sagt än gjort. Håller verkligen alla tummar och tår för att det ska gå vägen för dig<3


    Ja det var ju verkligen bara brunt... slem (bläää) och sen inget mer. Tog värmekudden nu och det är lite bättre. Får jag mens inatt får jag, kan inte göra nåt åt det oavsett. Då fick jag i alla fall vara gravid i ett par dagar <3 Men nu tänker vi positivt! Ska leta upp vår lista och uppdatera den med alla oss som plussat :D
  • Ereya
    Missdecibel86 skrev 2018-05-20 20:48:41 följande:

    Håller tummarna för dig!

    Jag hade en blödning med första barnet i typ v 5-6 lite brunt och rött. Allt var bra och fick en påg

    Jag är på BIM-2 idag, maler i magen och blir irriterad och ledsen på allt. Känns som röda veckan är på intågande speciellt när jag plussat tidigare med mina andra.


    Åh menar du det? Då känns det bättre <3 Hoppas verkligen du får ditt tredje plus snart. Det är du värd. Min sambo och du är född samma år ser jag :)
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-20 20:46:02 följande:

    Skönt att det är bättre nu! Positiva tankar, det gillar jag ;) imorgon kommer ditt plus :D


    Jag låter er veta så snart jag själv vet, tänker testa med ett early - det booorde ju visa nåt starkare nu :)
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-21 07:38:27 följande:

    Hur går det?<3


    Jag blöder nu, utan mensvärk. Temperaturen fortsatt hög. Antar att det är kört :( Men å andra sidan vill jag bara få mens så vi kan börja om. Detta blev ett uppvaknande för min sambo som nu senast igår (när jag sade att det kanske evt. var början på missfall) sade att nästa ägglossning, då gör vi <3 Jag tror tyvärr att vårt lilla riskorn är på väg... ut... :(
  • Ereya

    Tack för pepp och stöd tjejer <3

    Bm trodde det var ett tidigt missfall, rådde mig att testa mig igen om fjorton dagar. Sedan låta det gå en cykel innan vi försöker igen, men vi får se, beror ju på vad kroppen säger, om man kan köra tidigare ändå. Jag fortsätter tempa och fortsätter hoppas. Snart har jag nog mitt plus också <3

    Håller fortfarande tummarna för er andra, och hoppas allt går vägen!

  • Ereya
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-21 20:13:13 följande:

    Önskar analys hjälp! Vet inte hur jag ska tyda detta. Här är kvällens test (jag som trodde jag skulle klara av att vänta på BIM..). Vad tror ni? Min sambo säger att vi inte ska våga tro ngt, att det ser för svagt ut.


    Omg det är ett plus, nu får jag gråta!
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-21 17:09:34 följande:

    Jag älskar din kämparglöd och att du inte viker dig! Ditt plus kommer när som helst ;) har du fortsatt att blöda under dagen?


    Tack kära du! Jo jag har ju det, men nu har det stannat av lite. Fy fan jag är helt sänkt, själen gick typ sönder haha :( jag vill så gärna få mitt plus!
  • Ereya

    Blir så glad över alla era plus <3 Grattis tjejer!

    Nu slutade jag typ blöda, efter ca 16 timmar. Men brösten ömmar inte mer och jag har ingen molvärk, det hade jag knappt heller när blödningen började. Jag ser det som ett missfall men visst sker mirakel, riskornet kanske trots allt hänger kvar där inne. Även om jag tvivlar på det. Vi ser väl. Kanske är det inte kört <3

  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-22 06:37:11 följande:

    Åhh fattar att du känner dig helt sänkt, hade också varit det :( ditt plus kommer snart<3

    Självklart sker mirakel, det här låter hoppfyllt! :) hoppas hoppas hoppas<3 hur är tempen idag?


    Fortsatt hög och fortsatt molande värk! Har i princip slutat blöda nu. Det gjorde inte så ont alls, inte som riktig mensvärk, och blödde bara ca 18 timmar. Inte alls som missfallet jag hade Jan-17, då blödde jag i en vecka och hade skit ont med riktiga värkar. Tänkte inte på det då, att det måste vara MF eller enden graviditet, men nu inser jag ju skillnaden verkligen.

    Brösten har slutat ömma och jag antar att resten av symptomen mildrats också, förutom molvärken jag inte blir klok på. Jag hoppas självklart att riskornet håller sig kvar men jag fattar ändå ingenting. Det är nog kört. Den där vissheten att jag är gravid, den är nog borta också :( är det någon idé att göra gravtest?
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-22 07:49:12 följande:

    Jag tycker ju att tempen borde sjunkit och blödningarna fortsatt om det var mf? För det kan ju inte vara meningen att en blödning på 18 timmar ska räknas som mens sen. Jag hade nog tagit ett test bara för att se om det visar ngt eller inte, då får du det svart på vitt. Fortsätter hoppas att riskornet är kvar<3


    Jag tänker samma som du och ska köpa ett test till idag och prova. Blöder inget mer som sagt och det molar ändå, samma som det gjort i två veckor nu till och från. Hoppas hoppas. <3 Jag kollar på fotot jag tog på testet i lördags flera gånger bara för att få se plusset. Åh tänk om det fortfarande finns nåt där!!

    Jag tror att jag har en känslig livmodertapp eller nåt, för jag började ju blöda efter att vi haft sex ganska... rejält haha, och två gånger dessutom, sedan sprang jag över stock och sten på ett intensivt löppass så... Kan ju bero på det. Åh får testa. Är det negativt vet jag ju. Men jag måste få veta.
  • Ereya

    Åh vad roligt med fler plus <3

    Jag joinar er nästa månad. När tårarna torkat. Kram på er, tack för alla inlägg och kommentarer, det känns nästan som att vi är en mysig grupp vänner som sitter här och diskuterar. Tack för pepp, råd och stöttning. Nästa månad är min månad. <3

  • Ereya
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-24 08:04:46 följande:

    Hej! Tänkte på dig nu på morgonen. Hur mår du? Har du blödigt något mer?


    .

    Men tack, vad fin du är :( <3

    Slutade blöda idag, det ökade i styrka igen men nu är det över. Längtar till nästa ägglossning. Hoppas det är vår tur Då jag står inte ut att vara "tom" en månad till, jag vill bära ett liv. :( Hur mår du? Vilken vecka är du i nu? <3
  • Ereya
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-24 21:40:14 följande:

    Jag håller tummarna hårt att det blir er tur nästa månad!! Jag är i vecka 5 nu, har berättat för närmsta familjen. Tänker att blir det mf så kommer jag ändå vilja ha dem som stöd <3 Jag känner mig orolig för mf men ska försöka inte oroa mig innan ngt hänt. Om din ägglossning håller sig enligt cykeln, när är den då? <3 


    Åh så mysigt att berätta.

    Hoppas verkligen att allt går vägen. Förhoppningsvis gör det också det. Min nästa ägglossning bör infalla nästa helg! Toppen att det blir på en helg också, då blir det för oss naturligt mer sexande hehe. Vi hoppas på en marsbebis då istället!
  • Ereya
    Greta88 skrev 2018-05-29 08:13:37 följande:

    Vad komiskt, vaknade imorse med illamående. Bara för jag kände mig lite kaxig igår

    Det där med att vakna tidigt har jag också märkt, sen är det omöjligt att somna om.


    Så var det för mig också, minns jag. Vi var hemma hos ett par kompisar som också var relativt nygravida, kanske en månad längre gången än mig, max två. Och jag sade att än så länge mår jag inte illa. Då var jag i vecka 6 någonting. Haha fy fan dagen efter vaknade jag och mådde så jävla illa! Det var starten på det haha.
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?