• gullefjuniz

    Är jag gravid?

    Enkel fråga! Vad är er tolkning av mitt gravtest för 5 min sedan? Gravid eller för otydligt? Tack på förhand!

  • Svar på tråden Är jag gravid?
  • EpicNurse

    Gravid!

    Vissa får en blödning vid mens trots att dom är gravida.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (K)
    gullefjuniz skrev 2018-04-26 07:50:40 följande:

    Vad roligt isåf! Ej förståeligt dock. Hade ju mens för en vecka sen.


    Om jag var du skulle jag ta ett nytt test om en vecka och se hur det ser ut då. Om du hade din mens för en vecka sedan kan det ha varit ett tidigt mf men det tar ett tag för hcg att gå ut ur kroppen vilket kan förklara ett positivt graviditetstest. Är testet svagare eller negativt om en vecka var det antagligen mf. Är det starkare om en vecka är du med största sannolikhet gravid men fick en blödning när du vanligtvis har din mens vilket inte är helt ovanligt.
  • gullefjuniz

    Epicnurse: Jaha ok. Bra att veta :)

    Anonym: Jag var inte helt tydlig. Min mens brukar vara 5 dagar och hemskt riklig för att va lite väl utförlig, för två veckor sen kom mensen på lördan och höll på tills på tisdan förra veckan och iom att jag använder tampong superplus vanligtvis så fick jag använda den minsta sorten (chockerande) det kom pyttesmå blödningar typ 1-2 ggr om dan dessa tre dagar, aldrig vart med om. Men ska ta ett test igen framöver får vi se!

Svar på tråden Är jag gravid?