• Mrshedgehog

    Råkade äta kött

    Någon vegetarian som råkat äta kött? Beställde hamburgare från Max och fick kött istället för deras nya vegetariska burgare... Hann svälja en tugga. Jag gick självklart och spydde upp då det vände sig i hela magen när jag insåg att det var kött jag åt.

    Bara vetskapen av att jag ätit ett dött, oskyldigt djur får mig att innerligt bli ledsen.

    Ni inkompetenta köttätare behöver inte ens lägga i er denna tråd.

  • Svar på tråden Råkade äta kött
  • Aniiee

    Dog du eller vad är problemet? Du råkade äta lite kött, som du dessutom sedan spydde upp. Big deal. Du kan väl begära att Max ger dig en kupong på ett gratis mål eller nåt....


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Mrshedgehog
    Aniiee skrev 2018-04-26 12:49:25 följande:

    Dog du eller vad är problemet? Du råkade äta lite kött, som du dessutom sedan spydde upp. Big deal. Du kan väl begära att Max ger dig en kupong på ett gratis mål eller nåt....


    Ja det är en ganska stor big deal. Du som förmodligen äter kött har ingen förståelse för detta.
  • äldreochklokare
    Mrshedgehog skrev 2018-04-26 12:46:40 följande:

    Någon vegetarian som råkat äta kött? Beställde hamburgare från Max och fick kött istället för deras nya vegetariska burgare... Hann svälja en tugga. Jag gick självklart och spydde upp då det vände sig i hela magen när jag insåg att det var kött jag åt.

    Bara vetskapen av att jag ätit ett dött, oskyldigt djur får mig att innerligt bli ledsen.

    Ni inkompetenta köttätare behöver inte ens lägga i er denna tråd.


    Varför handlar du på ett sånt ställe där 95% av menyn är kött? 
  • BaronenOst

    Altså sker det av misstag, så var det ju just det, ett misstag. Samma med muslimer som ovetandes råkar få i sig fläsk, de blir ju inte bstraffade av sin gud på nåt sätt när det är ett misstag. Bara att gå vidare i livet helt enkelt och vara mer uppmärksam nästa gång.

  • Monchichier

    Jag kör en copy paste från din förra tråd.

    Hugger du av dig fingrarna efter att du sittit och pillat på din telefon som någon som tjänar 3 öre i timmen har byggt ihop?

    Har du sett bilder inifrån smartphoenfabrikerna? Helt galet! Du vet väl om att den personalen jobbar arbetspass långa som du inte ens kan föreställa dig, 7 dagar i veckan, året om. De bor på campus tillsammans med kollegorna, får bara åka hem under nyåret och då samtidigt får de hela intjänade årslönen i en stor klumpsumma.
    Blir du inte lika innerligt ledsen av att du är med och exploaterar andra människor på det sättet?

  • skrivmedmig
    äldreochklokare skrev 2018-04-26 12:54:55 följande:
    Varför handlar du på ett sånt ställe där 95% av menyn är kött? 
    Precis. Om man är vegetarian, varför åker man då till Max och äter mat? Då är man ju faktiskt med och stöder den "köttindustri" som man säger sig vara emot. Max, Burger King och McDonald's handlar i princip bara om att servera kunderna kötträtter så billigt och snabbt som möjligt. Man köper in köttet från billigaste tänkbara leverantör som skiter i djurskydd och miljö för att kunna pressa priserna. Personalen är ofta underbetald och man struntar i kollektivavtal om man kan. Dessutom grillas vegoburgarna på samma grillar som köttburgarna, så de dryper ju av djurfett när man äter dem.
  • Aniiee
    Mrshedgehog skrev 2018-04-26 12:51:40 följande:
    Ja det är en ganska stor big deal. Du som förmodligen äter kött har ingen förståelse för detta.
    Nej, jag har inte förståelse för detta, men inte för att jag äter kött, utan för att jag inte är så överspänd. Det är ju inte så att jag inte råkat få i mig äckliga saker i mina dar.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Jacqueline

    Råkade trampa på en bit lego, kanske skulle göra en tråd om det och gnälla lite för att jag inte städat undan den innan...själv göra själv ha.

    Ät inte på snabbmatskedjor om du inte vill få i dig kött, som tidigare nämnts så är det inte direkt så att de har ett separat stekbord för veggobugarna så även om du hade fått rätt burgare hade du ändå fått en gnutta köttsaft på din.

  • Monchichier
    Jacqueline skrev 2018-04-26 13:21:23 följande:

    Råkade trampa på en bit lego, kanske skulle göra en tråd om det och gnälla lite för att jag inte städat undan den innan...själv göra själv ha.

    Ät inte på snabbmatskedjor om du inte vill få i dig kött, som tidigare nämnts så är det inte direkt så att de har ett separat stekbord för veggobugarna så även om du hade fått rätt burgare hade du ändå fått en gnutta köttsaft på din.


    Steks vegoburgarana verkligen? Jag gissar på att de är friterade och då ligger de i en speciell fritös som inte används till fisk, kyckling osv.
Svar på tråden Råkade äta kött