Tovilii skrev 2018-04-26 13:53:52 följande:
Jag har jobbat på max och greenburgaren friteras i samma bad som ex mozzarellasticks, chili cheese och lökringar. Skulle de doxk frigeras i "fel" bad så friteras de i samma bad som pommesen.
De frityrbad för kyckling och fisk ligger i andra änden av köket (samma sida som grillen)... dvs så är de vegetariska alternativen tillagade så långt bort som möjligt som kötten.
Finns även en spec tång till dessa som man absolut INTE får använda till annat.
Är ni på max kan ni kolla handtaget på tängerna:
Röd = kyckling (friterad och grillad)
Blå = fisk
Grön = vegetariskt (dock ej veganskt pga osten)
Kan dock inte uttala mig om de andra "gröna hamburgarna" som finns då de tillkommit efter jag slutade jobba där. Dock hade vi falafel-burgare en sväng och den friterades i samma bad som greenburgaren.
Ja, jag jobbade på McDonalds och där gick det till på exakt samma sätt. Tror till och med att vi hade samma färger på tängerna
Den grillade kycklingen "stektes" dock på stekborden. Men den kycklingen kom levererad styckförpackad, förstekt, i en värmetålig plastpåse och man använde stekbordet för att värma upp den med plastpåse och allt.
Men det här var på tiden då Big Mac och co kostade typ under 40kr. Så väldigt mycket kan ha förrändrats.