• Mrshedgehog

Råkade äta kött

Någon vegetarian som råkat äta kött? Beställde hamburgare från Max och fick kött istället för deras nya vegetariska burgare... Hann svälja en tugga. Jag gick självklart och spydde upp då det vände sig i hela magen när jag insåg att det var kött jag åt.

Bara vetskapen av att jag ätit ett dött, oskyldigt djur får mig att innerligt bli ledsen.

Ni inkompetenta köttätare behöver inte ens lägga i er denna tråd.

• Svar på tråden Råkade äta kött
  • Pentra

Och du har inte ägnat en tanke åt att växter också vill leva? De kämpar för att leva och överleva, och har också rätt till att leva; och de har faktiskt även medvetande, psyke och känslor. Tag t.ex. två blad från en planta och lägg dem, på var sitt fat. Ge dem ingen fysisk näring. Den ena vräker du otillbörligheter, ilska, vrede och förolämpningar mot; den andra ger du uppmuntringar och kärleksfulla ord. Blad nr 1 kommer att dö före blad nr 2. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Tovilii
    Monchichier skrev 2018-04-26 14:03:24 följande:

Ja, jag jobbade på McDonalds och där gick det till på exakt samma sätt. Tror till och med att vi hade samma färger på tängerna

Den grillade kycklingen "stektes" dock på stekborden. Men den kycklingen kom levererad styckförpackad, förstekt, i en värmetålig plastpåse och man använde stekbordet för att värma upp den med plastpåse och allt. 

Men det här var på tiden då Big Mac och co kostade typ under 40kr. Så väldigt mycket kan ha förrändrats.

På Max finns det friterad kyckling (samma bad som nuggets) samt grillad och då finns det en speciell grill endast för den kycklingen. Inget annat ska/Får grillas där.
  • Monchichier
    fluu skrev 2018-04-26 14:03:45 följande:
    Faktiskt har det på kort tid hänt mycket där och det är inte alls så tokigt som det var tidigare. 
    Fast fortfarande är huvudsyftet att sälja så mycket kött som möjligt till så lågt pris som möjligt. Och vi vet alla att lågt pris egentligen är synonymt med kass djurhållning.

Vill man verkligen vara med och boosta köttindustrin och stödja den dåliga djurhållningen om man blir så pass ledsen och upprörd att man springer raka vägen till Gustavsberg för att kräkas upp tuggan man fått i sig av misstag?
  • fluu
    Monchichier skrev 2018-04-26 14:16:07 följande:
    Fast fortfarande är huvudsyftet att sälja så mycket kött som möjligt till så lågt pris som möjligt. Och vi vet alla att lågt pris egentligen är synonymt med kass djurhållning.

Vill man verkligen vara med och boosta köttindustrin och stödja den dåliga djurhållningen om man blir så pass ledsen och upprörd att man springer raka vägen till Gustavsberg för att kräkas upp tuggan man fått i sig av misstag?
    Jodå, men jag tror inte att någon går på max eller liknande för att få en premiumupplevelse. 
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Monchichier
    Tovilii skrev 2018-04-26 14:14:28 följande:
    På Max finns det friterad kyckling (samma bad som nuggets) samt grillad och då finns det en speciell grill endast för den kycklingen. Inget annat ska/Får grillas där.
    Som sagt, det var väldigt länge sedan jag jobbade där. Slutade ungefär samtidigt som den grillade kycklingen infördes i princip. Så det är mycket möjligt att Donken har samma system som du pratar om nu. De två restaurangkedjorna delar ju många leverantörer. Eller har gjort i alla fall.
  • sextiotalist

Själv var jag tvungen att spotta ut en tugga, men diskret i en servett, när det visade sig att det innehöll linser. Inget som jag skulle starta en tråd om, eftersom jag är rätt säker på att det händer rätt ofta att folk får göra det pga allergier, olika matpreferenser och dieter

• Katten47
    sextiotalist skrev 2018-04-26 14:20:48 följande:

Själv var jag tvungen att spotta ut en tugga, men diskret i en servett, när det visade sig att det innehöll linser. Inget som jag skulle starta en tråd om, eftersom jag är rätt säker på att det händer rätt ofta att folk får göra det pga allergier, olika matpreferenser och dieter

Fast likdelar och baljväxter är inte samma sak och går inte att jämföra..
  • sextiotalist
    Katten47 skrev 2018-04-26 14:23:42 följande:
    Fast likdelar och baljväxter är inte samma sak och går inte att jämföra..
    Tja, jag äter kött men inte baljväxter.
    Jag föredrar inte heller att kalla kött likdelar, eftersom jag ser djurlik detsamma som självdöda djur, som ofta är farliga att äta.
    Lik generellt förknippar jag med homo sapiens, eftersom jag inte är kannibal så äter jag inte homo sapiens heller.
    Så nej, jag äter inte likdelar, jag äter kött från nöt, fågel, fisk eller gris.
  • Glinda från Oz

Jag har råkat ut för det en gång men då var det en wrap på McDonald?s som visade sig vara kyckling.

Jag blev såklart sur, personalen var otrevlig och brydde sig inte, jag klagade hos kundtjänsten och de var mer hjälpsamma. Jag tycker absolut att du ska gå vidare om personalen inte verkade bry sig men det är inget att riva upp himmel och jord förut. Din reaktion är kraftigt överdriven.

• Knoxis

Jag hade klagat till chefen!! Förjävligt att man ska få i sig kött när man beställer annat!!
    Håller med dig (Själv vegarian)

Svar på tråden Råkade äta kött