• Frax

BF jan 2019 efter IVF

Hej! Jag har precis plussat på stickan efter vårt första IVF försök. Kan inte riktigt tro det är sant och hoppas så klart det håller i sig <3 Vore kul att samla fler här som gått igenom IVF och plussat och följas åt, dela nya och gamla erfarenheter :)

• Svar på tråden BF jan 2019 efter IVF
  • Frax
    vinterbebis12 skrev 2018-04-26 23:15:04 följande:

Grattis! Lägger tråden i mina favoriter och hoppas kunna hoppa in om ett par veckor. Ska sätta in ett embryo imorgon.

Håller alla tummar och tår för dig! Stort lycka till!
  • Frax
    thirez skrev 2018-04-28 16:09:07 följande:

Hej,

Hoppar in här också. Plussade imorse på RD 7.

Första försöket för oss också, känns helt overkligt????

Härligt stort grattis!! Börjar fatta det och försöker lista ut vad jag kan äta och inte. Har varit på fest/mingel ikväll och duckat all alkohol... pust kämpigt med lögner..!
  • Frax
    Etta skrev 2018-04-29 13:50:19 följande:

Jag hoppar in här efter att ha plussat igår på RD 10! :) Jag har en dotter sen innan, född i nov 2015, också genom ivf.

Stort grattis va härligt!! Jag har fätt tid för första ultraljud 17 maj, först va det en pina att vänta till man fick gravtesta och nu tillförsta ultraljudet misstänker att det fortsätter va jobbig väntan även efter det. Tror ni man kommer kunna slappna av mer efter v12?
  • Frax
    Irdis skrev 2018-05-04 15:34:01 följande:

Hej! Jag har också BF i början på jan 2019 - också efter IVF :) Jag följs gärna åt! Har ni skrivit in er på MVC än?

Jag har inte det än. Ska på ultraljud i v8 tänker att om allt är bra då så skriver jag in mig eller tänker ni att man bör göra det innan oavsett?
  • Frax
    CaroIine86 skrev 2018-05-10 08:08:26 följande:

Heeej! :) hoppar in här! Har plussat efter vårt första ivf försök . Bf 10 Jan -19 ! Är så glad! Hur mår ni?

Grattis!!! Jag har bf 4 jan-19. Mår bra inget illamående änsålänge. Däremot har jag haft dagar där det blixtrat om mig av ilska men även varit orimligt empatisk och lättrörd haha. Ömma bröst och sticker, spänner och molar i nedre delen av magen och ljumskarna.

Hur mår ni?
  • Frax
    Bella829 skrev 2018-05-13 22:08:06 följande:

Hoppar in här också. Har bf i januari efter att ha plussat på rd7 i onsdags. Tog även ett test idag och det var starkare. Har egentligen TD på fredag.

Grattis och välkommen :)
  • Frax
    Sommarhopp skrev 2018-05-14 21:18:40 följande:

Jag hoppar också in här. Plussade precis på ruvardag 6 med en fryst blastis. Plussade även förra ivf omgången, men fick missfall, så hoppas det går bättre den här gången.

Grattis! Håller tummarna för dig nu då! Det går säkert bra vi får tänka positiva tankar.

Själv har vi ultraljud nu på torsdag, pirrigt och lite läskigt!
  • Frax
    Knäckebeck skrev 2018-05-17 08:28:34 följande:

Jag hoppar också in här. Plussade RD 11 (11/5) med en blastocyt efter FET, första gången någonsin fått utslag på gravtest.

Det är första gången jag gör IVF, gjorde inget ET pga överstimulering och första FET fastna inte men sen gick det vägen med andra FET. Har VUL 5/6 och dagarna går så sakta.

Hur har ni med symtom?

Jag är JÄTTETRÖTT, mår illa men inte så att jag kräks än, värker i livmodern och ländrygg, kissar ofta (även på natten), spänner i brösten och i morse kom metallsmaken.

Stort grattis!!

Jag är pigg mest men blir så akuttrött och då måste jag sova. Oftast efter middagen. Idag la jag mig nio och somnar snart. Vanlig nattid för mig är 24.00 så det är stor skillnad. Mår svagt illa till och från ofta kopplat till att jag känner mig vrålhungrig, väldigt motsägelsefullt. Spänner och moler och drar i livmodern ich hugger ibland till även i blygläppar eller ja lite här och där i regionerna. Kissar jämt men mest på nätterna, minst tre ggr per natt och måste ha vattenglas vid söngen för blir akut törstig.

Idag gjorde vi VUL. Till vår stora glädje såg allt bra ut. 12 mm och appar och grejjer har räknat fel på en vecka så nu blev bf 30 dec och jag är i v.8 (7+3). Hoppas kunna hålla mig till januari ;) hjärtljud syntes och läkaren sa att slappna av nu och njut, lev som vanligt allt ser fint ut.

Ska försöka :) imorgon ska jag ringa mvc har inte vågat innan man vet ju aldrig om det är fel på teststickorna...
  • Frax
    Lewaize skrev 2018-05-19 10:51:04 följande:

Heeeeej! Hoppar gärna in här för vi plussade idag på RD 12 :D Testdag imån egentligen men gillar lördagar bättre ;)

Har haft gravidsymptom i nästan 1 vecka men trodde mer eller mindre att jag inbillade mig så jag struntade i dem. Testat både med testet man får av kliniken och ett digitalt vi köpte på apoteket imorses åh Jajjemän! Gravid 2-3 veckor :)

BF ska vara 26/1-18 om apparna har räknat rätt. Så nu hoppas vi på att den lille vill stanna kvar inne i värmen länge länge till framöver :D

Härligt stort grattis!!
    Bella829 skrev 2018-05-19 00:37:52 följande:

Jag är så himla trött precis hela tiden, det är nog det tydligaste graviditetstecknet nästan. Vi har fått VUL 7/6. Känns som att allt är en enda lång väntan...

Jag är oxå megatrött först runt 14-16 på jobbet och sen somnar jag vid 21.. Men nytt är att jag vaknar för tredje natten i rad vid 04.00 på morgonen och efter att ha kissat för tredje gången den natten så är jag rätt vaken.. har lyckats somna om igen vid 6 tiden. Vanligtvis är jag kvällsmänniska, morgontrött och däremellan sover jag som en stock.. men men kära besvär :)
  • Frax
    mrsrahmati skrev 2018-06-01 08:40:05 följande:

Ursäktar så mycket, jag missade helt att detta är en tråd för dem som plussat efter att ha gjort IVF. Jag vet inte varför jag inte fick med mig det. Lycka till! 

Haha ingen fara! Grattis :)
  • Frax

Idag ringde de från mvc och sa att mina prover(tog blodprov inför kubbtest iförrgår) visar att jag har låg sköldkörtel funktion och att det väntade ett recept på mig på apoteket. Hon va noga med att säga att detta är vardag för dem och äter jag bara tabletterna så är det inget att oroa sig för. Blir så tacksam mot svensk sjukvård, fattade aldrig att de testade mig för detta och nu räddas jag och barnet i magen från ngt som kunde vara jättefarligt. Förhoppningsvis slipper jag tabletterna efter förlossningen. Inte helt okomplicerat det här med att vara gravid förstod jag först idag..

Lite skakad men ska försöka släppa detta nu. Natti från en tröttmössa..

• Frax
    Kaffe81 skrev 2018-06-09 09:21:33 följande:

Hoppar också in nu! Plussade för några veckor sedan efter andra IVF-försöket och otalet operationer av myom. Bf 10/1 och gjorde VUL igår där vi fick se en liten räka med ett pickande hjärta. Apparna säger vecka 10 men den var lite mindre så läkaren sa vecka 8, svårt att förstå det där när bf är samma datum fortfarande men tänker att det jämnar säkert ut sig längre fram när den blivit större. Sjukt trött och andfådd men hade bra blodvärde i alla fall så vet inte riktigt varför jag blir så andfådd, kanske är det vanligt? Illamående som går lite i vågor, förra veckan knappt något men nu lite värre igen. På sätt och vis skönt så att det känns lite mer på riktigt. Har inga barn sedan tidigare och hade gett upp hoppet om att det skulle gå efter så många år så det känns lite overkligt det här och svårt att tro på men so far so good så försöker stanna i det och inte tänka så långt framåt.

Härligt! Jag blir oxå anfådd men inte nödvändigt av ansträgning utan det kan komma lite när som?
  • Frax
    Bella829 skrev 2018-06-09 00:45:26 följande:

Jag har väldigt svårt att våga tro på att det här ska gå vägen hela vägen fram till att en bebis kommer ut. För 8 år sen när vi gjorde IVF då slutade det i missfall. Vi fick veta det på ultraljudet i vecka 18 att det varit dött sen ca vecka 13. Så jag är sjukt orolig, vill inte alls gå ihe om det igen. Tänkte kolla med BM om vi kan få göra nåt tidigare UL.

Usch! Den här gången går det nog bra :) men då när du fick missfall hade du gjort ett tidigt VUL och sett hjärtljud som man gör nu?
  • Frax

Gjorde mitt kubtest idag- ultraljudet va fantastiskt och nackspalt och näsben såg fina och normala ut men när vi kom till blodprov blev allt hemskt. 1:22 gav blodprovet och en total med min ålder (37år) på 1:137. Riskgrupp och fick lämna blodprov på plats för nipt test. Nu väntar upp till 16 dgrs ångerfull väntan.

Har gråtit och ältat hela kvällen, är så rädd vill inte ngt ska vara fel :(

• Frax
    Kaffe81 skrev 2018-06-28 11:20:16 följande:

Hur går det för er alla? Hur mår ni? Har ni gjort ultraljud igen? Hur känns det för alla?

Här har lugnet återinfunnit sig. Fick dåligt resultat på kub och fasansfulla dagar följde medan vi väntade på nipt resultat men i fredags kom svaret att allt är normalt. Försöker njuta nu och sluta oroa mig så mkt. Är i v15 (14+1) och är fortfarande hungrig men mest akut är det vid 4-5 på morgonen?! Vaknar och kan inte somna om, går upp och äter en macka och sen somnar jag som en stock. Har alltid tvingat i mig frukost förr men nu skulle jag inte klara mig utan ;)
  • Frax

Hej! Hur går det för er i sommarhettan? Jag är i v17 nu och fortfarande trött. På lördag åker vi utomlands två veckor och när vi kommer hem blir det ?stora ultraljudet?. Eftet att ha hamnat i riskgrupp på KUBtest med ett efterföljande NIPT test som var bra tack och lov har jag haft ett par lugna veckor utan oro där jag njutit av att vara gravid. Tills nu.. har googlat sönder internet efter tecken på hur man vet att ngt är fel innan RUL och det är inte bra... nästan tre veckor kvar alltså, fy denna oro! Hemskt när man inte har ngn kontroll alls! Hur känner ni kan ni slappna av? Peppa mig gärna ;) kl är 05:23 och ingen sömn i sikte.. :/

• Frax
    Jilka skrev 2018-07-18 15:13:13 följande:

Jag går också i väntans tider på NIPT efter risk 1: 88 för trisomi 18 och 21. Vad fick ni? Allt såg (som jag förstod det) bra ut på UL så det är mina blodvärden som drar ner. Försöker tänka att fram till nyss gick jag ju och oroade mig för en 20% risk för missfall, så vad är då en 1,2%-risk för trisomi 18 (som är det jag oroar mig klart mest för). Är nu i v. 13, snart 14, så den 20%-iga missfallsrisken är ju iallafall betydligt mindre. Blodprov till NIPT skickades i måndags, så nu är det bara att vänta...

Hur lång tid tog det för dig att få svar på NIPT? 

Var det blodprovet som drog ner för er också Frax och Kaffe81? Det sägs ju att det lätt blir missvisande när man gjort IVF men jag trodde systemet skulle "åtgärda" det. Jag hoppas ändå att det är därför jag fått en relativt "stor" risk. 

Hej!

Jag fick 1:138 för trisomi 21. Allt va jättebra på ultraljudet så det kom som en chock. Blodprovet gav 1:22. Sen var barnmorskan så galet allvarlig så vi gick därifrån och kände nu är det över..

men sen efter 10 dgr (inkl helg och midsommar) så kom svaret normalt! Min pappa är av det mer analytiskaslaget och räknade snabbt ut att sannolikheten att allt är bra är 99,3% och om man bara tar blodprovet så 95,5% att allt är bra vilket ju nästan är larvigt att gå och oroa sig över. Så tänk så!!

Jag tror din bror har rätt kaffe81 ;) tror oxå vändningen från glatt och muntert sist till gravallvarligt skrämde livet ur mig. Vill inte gå in på RUL och få en kalldusch igen att ngt är fel el inte utvecklats som det ska. Vi kommer nog alltid oroa oss from den dagen vi plussade :)

Vet det ni går igenom är vidrigt! Fokusera på sannoliketen för att allt är bra, jag tror vår ivf spelar in. Min sambos bror är vän med en tjej som gör ultraljud och hon menar att det är ytterst ovanligt att ultraljud är bra och att det är ngt, man brukar se det.

Om ni kan gå in och kolla resultatet online så stämmer inte det där med kväll. Mitt lades upp 07.30 fre morgon.

Håller tummarna för oss!!
  • Frax
    Kaffe81 skrev 2018-07-24 13:12:21 följande:

Jippie! Vi fick svar idag (efter 1:137 på 13 och 18):

?Analysen visar ett normalt antal av kromosom 13, 18 samt 21?

Vilken lättnad!!! Var så orolig att någon skulle ringa och säga att det inte såg bra ut. Gjorde NIPT-testet förra måndagen och fick brev hem idag tisdag. Så skönt!!!

Hurra! Vet hur det känns! Tortyr att gå och vänta- njut nu av att livet åter kan gå vidare :)
  • Frax
    Jilka skrev 2018-08-02 16:07:08 följande:

Idag var jag och tog ett nytt blodprov till NIPT, för de hittade inte tillräckligt mycket DNA i det förra. Så det innebär 2-3 veckors väntan till, men jag hoppas ändå att det går snabbare... Har läst att det är ca 5% som behöver ta om blodproven, känns ju surt att ständigt hamna bland de fem procenten. :( Hade som hoppats att jag skulle veta innan jag går tillbaka till jobbet nästa fredag, då det syns ganska mycket på mig. 

Well well, lite rant... Hur mår ni i värmen? Någon mer än jag som fortfarande mår lite illa? 

Nä fy! Stackars dig det är ju inte klokt vilken otur!! Men det kommer vara ett bra resultat jag håller alla tummar att det går fort och blir bra!!

Jag är i Italien i 34 graddrs värme.. har gått rätt bra, vi har varit inne mer än normalt på dagarna när det varit som varmast. Som tur var släppte det värsta tröttheten veckan innan vi åkte hit så jag har orkat hela tiden. Illamående har jag klarat mig helt ifrån tack och lov.

Skriv så snart du får svar, tänker på dig och usch fy vad jag tucker synd om dig för detta!
Svar på tråden BF jan 2019 efter IVF