Inlägg från: Anonym (Titel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Titel)

Är jag lesbisk?

Tror inte man måste dela in allt i fack. Vi tänder på olika saker. Jag är hetero men tycker kvinnokroppar är vackrare.

Visst kan det vara så att du är transsexuell? Eller mittemellan. Finns de som inte identifierar sig som varken kille el tjej. Du tänder på en person helt enkelt. Måste inte vara lesbisk för det. Kanske kan vara värt att gå i hypnos, bildtolkning, resanterapi, TRE eller annan terapi för att reda ut bakgrunden till hur du ser på digsjälv. Kanske är just din man du inte tänker på. Använder du hormonella preventivmedel? Det kan ta bort sexlust och få en att känns sig annorlunda. Det rubbar hormonerna. I så fall börja ta bort det.

Du kanske behöver mer tid till digsjälv just nu. Art hitta ditt sanna jag.

• Anonym (Titel)

Jag tänker att det finns många män som jag tycker är snygga men som jag inte tänder på... men jag förstår hur du känner.

Kanske kan det vara så att du inte mår helt bra själv och därför inte känner känslan eller att det är något med sex där du blivit hämmad pga att det gjort ont el liknade. Är man stressad kan det vara svårt att hitta känslan.

Bildtolkning finns att få på distans (Jobbar själv med det). Tycker det är toppen att komma närmre digsjälv och se om det finns blockeringar. Säg till om du är intresserad så kan jag skicka PM om du har något alias.

Synd att det inte finns hypnos men som sagt finns andra vägar att gå. I bildtolkning skulle du kunna måla din man och dig. Då går det göra en tolkning på det. Man tittar på avstånd, symboler, färger mm. En bild säger mer än tusen ord ;).

• Anonym (Titel)
    Catriarch skrev 2018-04-27 14:13:34 följande:

Vad i hela friden dillar du om? Transsexualism har inget med sexualitet att göra (och just den beteckningen är oftast inte uppskattad i transkretsar just pga det vanligt förekommande missförståndet) och om nu TS vore det så hade det inte direkt besvarat hennes frågan ändå.

Till TS: Sexualitet är tyvärr inte så enkelt som svart eller vitt. Personligen så attraheras jag av kvinnor (vilket, rent biologiskt skulle kvalificera mig som lesbisk..) men det har hänt vid två tillfällen att jag har attraherats av män; en transkille som inte hade transitionerat och vår fantastiskt finlemmade adonis till granne. Med det sagt så är en definition inte den primära frågan utan det handlar snarare om vad DU vill, vem DU attraheras av och hur DU vill leva ut din sexualitet. Jag skulle föreslå att du försöker lära känna den delen av dig själv. Rör dig bland och prata med andra kvinnor som gillar kvinnor. Experimentera utan att för den sakens skull tvinga in dig själv i något. Huvudsaken är att du skall vara bekväm och finna det som känns rätt för dig.

Jag är mycket väl medveten om att transexualism inte handlar om vilken läggning man har. Har själv en dotter som är transsexuell. Du måste missuppfattat mig. Förstår inte din ilska. Jag frågade för att det såg ut i texten som om det kanske var könsidentiteten som inte var riktigt klar. TS tog uppenbarligen inte illa vid sig så du behöver inte ifrågasätta mig.
Svar på tråden Är jag lesbisk?