• Angelinap

Sätta in två embryon-så glad

Efter många misslyckade ivf- försök så ska vi nu börja med att sätta in två embryon i taget. Känns så skönt.

Har någon erfarenhet im det har blivit en bebis eller två i den situationen?

• Svar på tråden Sätta in två embryon-så glad
  • Meriall

Jag har hört om flera fall där man inte hittat ngt fel men det troligen var något immunologiskt som gjorde att kvinnans kropp kastade ut embryot dvs det fäste inte och blev aldrig plus av vanliga ivf men sen blev det det när man satte in två embryos (eller hon blev spontangravid med tvillingar) för att då kunde de hjälpas åt och vinna över kvinnans immunförsvar tillsammans. Så lycka till :)

• Meriall

Min syster var en sådan som blev spontangravid med tvillingar efter många misslyckade ivf. Tyvärr överlevde bara ena bebisen men den hade förmodligen inte gjort det utan den andra. Efter den graviditeten fick hon plötsligt jättelätt att bli gravid med syskon, som att kroppen fattat att en bebis inte är farligt.

• Grodan7

Jag har satt in 2 embryon. Är på ruvardag 2 bara så jag vet ju inte hur det har gått ännu. När är det dags för dig?

• UndrandeSökare
    Angelinap skrev 2018-04-28 14:54:51 följande:

Efter många misslyckade ivf- försök så ska vi nu börja med att sätta in två embryon i taget. Känns så skönt.

Har någon erfarenhet im det har blivit en bebis eller två i den situationen?

Satte in 2st 5-dagars embryos 2017 som var normala kromosommässigt enligt PGS, men blev endast 1 tom hinnsäck (men inget embryo), kallas ofostrig graviditet.

När detta händer beror det på att kvinnan har felaktigt immunförsvar.
  • Grodan7
    UndrandeSökare skrev 2018-04-28 18:45:04 följande:

Satte in 2st 5-dagars embryos 2017 som var normala kromosommässigt enligt PGS, men blev endast 1 tom hinnsäck (men inget embryo), kallas ofostrig graviditet.

När detta händer beror det på att kvinnan har felaktigt immunförsvar.

Var gjorde du PGS? Utomlands eller i Sverige? Har du hört talas om spindelmikroskop som finns på CFC?
  • Poolskötaren

Jag fick två embryon insatta och vi fick två små hjärtan som tickade. Dock dog den ena någon gång runt vecka 10 men den andra är en starkt och pigg 10-åring idag!

Vi hade gjort flera avbrutna IVF:icsi innan och ett komplett som slutat i missfall. Vi har inte försökt fler gånger då jag var helt utslagen och sjuk genom hela graviditeten. Visst har vi någon gång blivit sugna på syskon men vi har det toppen med det älskade barn vi har.

• XEmmabus

Min väninna har gjort 2 IVF och vid båda tillfällena satt in 2 embryon. Första gången blev det en son. Andra tillfället en dotter och en son.

Egentligen är det trillingar då de är från samma befruktningstillfälle.

Första gången färska embryon, andra gången från frysta. Så vid hennes fall gav det bättre utdelning med frysta.

• Angelinap

Börjar med sprutbehandling nästa v, sedan håller vi tummarna arr vi landar i ett barn.

7 år har vi försökt- nu måste det väl vara vår tur snart????

Svar på tråden Sätta in två embryon-så glad