• Em155

Utvecklingssteg/faser

Kortfattat: 3-månaders pojk som gått från lugn och harmonisk senaste veckorna till att gallskrika från ingenstans. Inga problem med mage. Hungrig hela riden, ger då bröstet.

Känner mig som en extremt dålig mamma.

gnällig och gallskriker går från 0-100 !!?!!?

• Svar på tråden Utvecklingssteg/faser
  • Jsv17

Kan varmt rekomendera appen wonderweeks, kostar ett par kronor men varit så värt det. Står om deras olika utvecklingsfaser men det finns också en tabell om när man kan förvänta sig att bebisen reagerar och blir jobbigare att hantera en period, på min son har åskmolnen i tabellen stämt nästan på dagen man kan även synka med kalendern så får man en notis om när de är på väg in i en ny fas, alltid enklare att hantera när man vet varför, tycker jag iaf. Massor med tips på olika lekar och aktiviteter de kan börja gilla i takt med utvecklingsfaserna.

Min son är i princip alltid ganska nöjd och enkel att tillfredsställa när han är ledsen så jag märker direkt när det är nåt nytt på gång iom att han då ?krånglar? mer.

Annars försöker jag alltid tänka, ?this too shall pass? att hur jobbigt det än är i stunden så går även den här fasen över. <3

Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Em155

Den appen har jag. Tycker det är svårt nu när Vincent vill ära varannan timme. Känns som att jag e fången hemma. Dessutom räcker inte mjölkens mängd änu. Då blir han ännu mer lessen.

• Jsv17
    Em155 skrev 2018-04-29 12:45:29 följande:

Den appen har jag. Tycker det är svårt nu när Vincent vill ära varannan timme. Känns som att jag e fången hemma. Dessutom räcker inte mjölkens mängd änu. Då blir han ännu mer lessen.

Ok, va bra

Ja de perioderna är tuffa när de ska öka på produktionen och innan kroppen hunnit med och de känns som de äter och äter och inte blir mätta... Tror vi är på väg in i en sån nu då han helt plötsligt vill äta oftare och är stundtals riktigt frustrerad vid bröstet som att det inte kommer ut fort nog/tillräckligt mycket. Enda trösten är ju att våra kroppar ökar ju på och oftast blir de ju nöjdare då så det är en kort period, men givetvis otroligt jobbigt när man är mitt i det.
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden Utvecklingssteg/faser