• Anonym (Ut på nätdejting igen!)

Vilka typer av första meddelanden gillar ni kvinnor mest?

Jag har gett mig ut på nätdejting igen, efter att ha varit utan kvinnligt sällskap i över 10 år! Lite ringrostig kan man lugnt säga att jag är, men hoppas lära mig. För det är ju inte helt lätt med nätdejting, konkurrensen är hård.

Så jag skulle vilja ha lite insideinformation av er kvinnor (25+) som nätdejtat. Vad för typ av förstameddelanden uppskattar ni mest och som får er att vilja skriva tillbaka? Och likaså vilka meddelanden är sådana som ni direkt raderar från inkorgen?

Jag försöker i mina meddelanden alltid vara trevlig, inte anspela på något sexuellt eller skriva att hon är vacker (i alla fall inte i första), och fråga om något som hon skrivit i sin profiltext.

Tacksam för lite tips!
  • Svar på tråden Vilka typer av första meddelanden gillar ni kvinnor mest?
  • Anonym (Hanna)

Det låter bra det du skrivit. Sexuella och ytliga anspelningar går direkt bort. Något personligt om presentationen eller en känsla du får när du ser profilbilden är positivt. Jag behövde dock bara se min fru på bilden för att veta att det var något speciellt med henne och det enda hon skrev till mig var att hon gillade min syn på livet. Lycka till!

• Meriall

Det låter bra det du skriver men jag hade uppskattat något... witty i brist på bra svenska ord jag kan komma på.

• Anonym (Go & Glad Med Glimten I Ögat...)

Ja, du. Unge man.

Min kvinnliga bekant är aktiv där och erhåller ibland 30 mail om dagen.

Men hon svarar bara på sexuella inviter typ "Knulla?"

Alltås, det går 1 kvinna på 15 män och det är toksvårt.

Satsa mer på bra bilder än text, alltid bilder man kollar först.

Och undvik klyschor.

Anonym (Go & Glad Med Glimten I Ögat...) skrev 2018-04-28 22:23:13 följande:

Ja, du. Unge man.

Min kvinnliga bekant är aktiv där och erhåller ibland 30 mail om dagen.

Men hon svarar bara på sexuella inviter typ "Knulla?"

Alltås, det går 1 kvinna på 15 män och det är toksvårt.

Satsa mer på bra bilder än text, alltid bilder man kollar först.

Och undvik klyschor.

Jag är ju inte så ung 35+, men tack ändå. :) 
    Varför svarar hon bara på sexuella inviter?

30 mejl om dagen?? Det måste vara många som är från samma personer då, för det är ju inte så många nya medlemmar som ansluter sig och som skriver. 

1 kvinna på 15 män? Men det är ju ung lika många män som kvinnor som nätdejtar enligt statistik?

Jo bilder försöker jag ha bra, men de ska ju visa vem jag är först och främst, inte nåt "fejkat". Däremot vill jag ha någon som uppskattar innehåll, djup och personlighet som alltså därför mödats sig med att läsa min presentation.

Tips på klyschor hos män? :) 

Meriall skrev 2018-04-28 22:08:09 följande:

Det låter bra det du skriver men jag hade uppskattat något... witty i brist på bra svenska ord jag kan komma på.

witty? Nåt skojsamt? Jag är urkass på sånt när det gäller första meddelande kan jag säga... Det blir alltid så fånigt eller så funkar det inte alls. Hur ska man tänka när man hittar på nåt sånt? Jag kan vara rätt humoristisk, men det kommer sig aldrig naturligt på dejtingsidor...
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-28 22:05:15 följande:

Det låter bra det du skrivit. Sexuella och ytliga anspelningar går direkt bort. Något personligt om presentationen eller en känsla du får när du ser profilbilden är positivt. Jag behövde dock bara se min fru på bilden för att veta att det var något speciellt med henne och det enda hon skrev till mig var att hon gillade min syn på livet. Lycka till!

Tack! Roligt att du hittat din fru där.

Tips på vad jag kan skriva om hennes profil i stället för "jag tycker du verkar intressant, eller jag tycker du verkar trevlig"? 
  • Anonym (Mera du!)

Jag saknar dig i det hela. Att visa respekt är ingenting personligt, det visar att du kan respektera andra, men att visa respekt är ju inte det enda du består av, så vem är du utöver respekten? Din passion? Vad driver dig i livet? Vilken egenskap med dig är lite överraskande? En brist du fått acceptera hos dig själv (kan vara humoristiskt lagd) ?

Mera du!

Anonym (Mera du!) skrev 2018-04-28 23:01:21 följande:

Jag saknar dig i det hela. Att visa respekt är ingenting personligt, det visar att du kan respektera andra, men att visa respekt är ju inte det enda du består av, så vem är du utöver respekten? Din passion? Vad driver dig i livet? Vilken egenskap med dig är lite överraskande? En brist du fått acceptera hos dig själv (kan vara humoristiskt lagd) ?

Mera du!

Jo fast det skriver jag ju om i min profiltext, om mig själv. Det ska jag väl inte skriva om i meddelandet också? Jag är också rädd för att framstå för självcentrerad om jag skriver om mig själv i mejlet, men det kanske är fel tänkt.

Har du nåt exempel?
  • Anonym (K)

Träffade min sambo via badoo för ca 3 år sedan.

Han inledde konversationen vår med att prata om fotboll, jag var måttligt intresserad av fotboll. Det som fick mig att falla var att han var genuint intresserad av mig. Mina studier, värderingar och hobbies etc.

Var dig själv och undvik sexuella inviter eller smöriga komplimanger om utseende, hellre komplimanger om hennes personlighet.

Lycka till!

Anonym (K) skrev 2018-05-02 23:26:31 följande:

Träffade min sambo via badoo för ca 3 år sedan.

Han inledde konversationen vår med att prata om fotboll, jag var måttligt intresserad av fotboll. Det som fick mig att falla var att han var genuint intresserad av mig. Mina studier, värderingar och hobbies etc.

Var dig själv och undvik sexuella inviter eller smöriga komplimanger om utseende, hellre komplimanger om hennes personlighet.

Lycka till!

Tack!

Åh vore kul höra mer ingående hur första mejlet lät som ändå gjorde att du blev lite intresserad? Hur visade han sitt genuina intresse för dig?

Usch jag tycker detta är väldigt svårt. Har inte fått många svar till de jag skrivit. Vet inte varför för jag tycker jag skriver  trevligt och uppriktigt.
Svar på tråden Vilka typer av första meddelanden gillar ni kvinnor mest?