• ThAf

Jag vill ha 4 barn men inte min sabo

Som rubriken lyder. Jag vill ha ett 4 barn men inte min sambo.

Jag vill inte ha det just nu,kanske inte sen heller. Allt beror på hur jag orkar med de 3 vi redan har som så klart går först och främst även om det största var att gå från 1-2 barn. Våran 3 är så himla nöjd och glad och hänger bara på. . Jag har alltid velat ha 2 eller 4 barn. Min äldsta på 3,5 år är otroligt trotsig just nu och lyssna väldigt dåligt. Vilket så klart tär på oss. Men min sambo vägrar diskutera änns tanken på 4 barn. Jag blir så ledsen över det. Att vi inte änns kan prata om det utan han har bestänt sig.Jag är ju såklart otroligt glad över de 3 vi har. Jag är väldigt tacksam över att jag änns har kunnat få 3 guldklimpar när andra kämpar för att få ett barn. Så missförstå mig inte. Men för mig känns 4 komplett. Efter det skulle jag sterilisera mig, pga att jag har bäckenträngsel och vet att jag måste göra snitt. Och bebislängtan kan ju alltid finnas. Men han vägrar diskutera de änns. Fast jag säger att jag vill så gärna ha en till men inte nu och om orken finns sen annars går de ju inte. Och jag vill inte ångra att jag aldrig fick det 4 barnet som jag ville. För jag menar man ångrar ju aldrig ett barn som kommit till denna värld. Men man kanske ångrar de barn man ville ha men aldrig fick. Men samtidigt förstår jag ju honom. Även fast de mest är jag som är med barnen. Jag vill inte vara ego. Vill inte tvinga på honom någonting. Men vill ändå att han ska försöka förstå mig,låter det tokigt? Nån som har nåt tips?

• Svar på tråden Jag vill ha 4 barn men inte min sabo
  • lövet2

Vänta. Du vill ju ändå inte ha ett till barn direkt, så varför inte vänta med att ta upp det? Medan den yngsta fortfarande är så liten, så kanske din sambo tycker det räcker. När babyn blivit större, så kan din sambo bli mer sugen på ett till barn. Man vet aldrig! Dra inte i gång ett gräl i onödan redan nu ...

• Carambolan

Ni har tre barn varav det äldsta är 3,5 år? Chilla lite! Jag hade inte heller velat lova nåt i hans sits. De närmaste åren kan ju kännas lite hur som helst i kämpighet.

• Herrman Hedning

Du vill föda många barn. Det är bra. Din man vill ta hand om de barn han har. Det är bra. Inget ont har jag att säga om er familj.

Tjaaa så är det.

• mammalovis

Du behöver också se att det blir mer jobb på ett vis när de blir äldre och får läxor och aktiviteter att passa och ni kanske båda arbetar heltid.

Jag hade en längtan efter en förlossning till efter min tredje då jag ville ha revansch på att inte ha blivit tagen på allvar. Nu är minstingen 2,5 år och är lite överallt, det är till att jaga honom överallt och äldsta går i ettan, så med tiden har jag blivit nöjd med de 3 jag har. Att få ett fjärde hade gett mig panik då varken tiden eller energin blir över med det jobb jag har och då arbetar jag ändå bara 80%.

Så vänta, vänta. Din yngsta kan inte vara så gammal än? Det låter som att du beskriver en bebis som inte har fått så mycket egen vilja än ...

• äldreochklokare

Om jag var du skulle jag vänta lite tills alla är något äldre. Det blir så många förändringar när barn börjar skolan tex. Ta det lite lugnt är mitt råd. Det finns ingen anledning att stressa på, ni har ju rätt mycket kring tre barn ändå gissar jag. 

Ta upp diskussionen om tex 2 år, se vad pappan tänker då. 

Svar på tråden Jag vill ha 4 barn men inte min sabo