Inlägg från: Anonym (Går igenom delvis likadant) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Går igenom delvis likadant)

Varför kom min pappa aldrig tillbaka !

Snälla, förstår att det varit helt förfärligt hemskt, en sorg utan like. Vad stark du blivit som kämpat och rest dig upp och nu efter åtta år nästan lyckats glömma det hemska att förlora sina barn.

Men huvudansvaret att två omyndiga barn vuxit upp utan rätten till två föräldrar ligger på ditt ex, hon var myndig och manipulerade lätt barnen till att trotsa umgängesrätten. I Brasilien, UK, Florida och Mexiko hade hon av domstol kunna dömas till att förlora vårdnaden. Finns ett hovrättsfall nu i Göteborg som pekar på liknande. Deras mamma, ditt ex, har berövat dem en viktig pusselbit i deras utveckling. Barn behöver sin pappa.

Socialkontoret har handlagt ärendet okunnigt och olämpligt. Skamligt och passivt slött. Hur kan de slentrianmässigt tro även på manipulerande elaka mammor? Ska de inte tänka på barnens bästa? Märkligt att detta får pågå. Har de ingen självvärdering, utveckling och eget lärande. De verkar ju fast i tankar från 1960-talet. 

Dina barn var små och lättlurade när detta hände. Det kräver stort mod och stora hjärtan när de nu som unga vuxna närmar sig sin pappa försiktigt. Låt nu inte deras mammas dumhet och elakhet slå tillbaka igen. Var varlig och vänlig. Svara dem. Ta emot dina barn med öppen famn. Gråt och berätta att du kämpade så och tänkt på dem, saknat dem och haft så svårt med den orättvisa skammen och den elaka elaka utfrysningen. De har ju även förvägrats rätten till sin farmor och farfar.

Din nya partner kommer att förstå, berätta det varligt. Ditt yngsta barn har rätt till sina stora halvyskon. Släpp fram all den kärlek och styrka som du ju har. Du är en jättefin pappa.

Lycka till. Varmt lycka till.

Canadasvensk skrev 2018-05-14 23:30:52 följande:

Vaaa!?! Har du läst några av TS inlägg eller är du dum på riktigt? Stockholmssyndrom kanske? 

Allt TS bryr sig om är sina pengar och att hans "lillskrutt" ska få allt. Hans andra barn ska inte få någonting?

TS är VUXEN, men det var INTE hans barn när det hände! 

Så Soc stoppade en rik pappa från att träffa sina barn? Om han nu är så rik borde han väl lätt hyrt en dyr advokat som kunde ge han lite tid med barnen?

Har du inte fattat att TS INTE VILL träffa dom! Så hur fan får du det till att TS är en "jättefin pappa"???? 

Jag är varken dum elker okunnig om TS fokus på pengar och sitt tredje barn. Jag lider inte av något stockholmssyndrom, tro mig. Du ägnar dig åt anklagelser, men kanske borde läsa TS berättelse en gång till med fler perspektiv än ynka två och se att han inte alls bara pratar om sina tröttsamma pengar eller att han helt svartvitt inte vill träffa sina barn, han har ju pratat med dem. Han uttrycker stor sorg. Tänk dig om du varit äldre (jag anar att du är ett barn) och varit med om TS hemska upplevelser. Han är ett offer, hans första två barn ännu mera så, men även farmor, farfar, lillskrutten m fl har skadats av den elaka mammans utfrysning och Socialkontorets oförstånd.

Jag hoppas att han gör det rätta och har kontakt med alla sina tre barn. Det är ju en fin sak att de nu som tonåringar tar kontakt själva. Jag hoppas att han släpper sin onödiga fixering på pengar.
    KKarate skrev 2018-05-20 16:27:35 följande:

Jag instämmer med dig. Du är en fin pappa. Låt inte giftet här på detta forum tära på dig. Låt giftet rinna av dig som vatten på en gås.

Om alla våra kommentarer ska rinna av som vatten på en gås - varför då ens uppta tid här? Rent slöseri.
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-20 17:09:43 följande:

Finns inga linjer om pappor, hur och varför dom försvinner ur ett barns liv?, ingen skriver om det, mest barn och mammor som skriver att deras pappa försvunnit/lämnat, linjer om barns som söker sina fäder, finns bara deras sida av berättelsen, skriver för att det finns en annan sanning bakom allt, att det finns gott om mammor som aktivt förskjuter en pappa ur barnens liv, vad det får för konsekvenser, varför försvinner en pappa?, varför kommer han inte tillbaka?.

Uppenbart gott om läsare så varför sluta,kanske dags nu, nu finns den ute, så tack alla att jag fick framföra varför, visa att arv inte alls är omöjligt och rikta bort från särkullbarn, ingen har skrivit om det förut, många har undrat , trott det är omöjligt, jag visa att det är inte omöjligt, utan ganska enkelt.

Sant precis som du skriver men du visar då på en pappa som är oförsonlig och inte med tiden kan öppna sitt hjärta för sina barn och visa sig vara klokare och godare än elaka mamman och ensidiga oprofessionella Soc?

Hade jag varit i dina kläder hade jag välkomnat mina stora barn och genom vänlighet och ärlighet och senkommen kärlek få dem att förstå vad som hände. De kommer med tiden att förstå det onda deras mamma gjorde den som små. Soc kommer aldrig att lära sig av erfarenheter, de lever i sin fördomsvärld där alla kvinnor är helgon, hur mycket som än talar emot den saken.

Det är ett bättre slut på historien så här långt.

Jovisst ger jag ros till män som blivit så illa behandlade. Men du misstar dig själv dör att ha gått vidare utan att gräva ner dig i mammans oförrätter.

Du har grävt ner dig i oförsonlighet och pengafixetrung och ger igen på dina tre barn helt i onödan.

Stötta och gå tillmötes alla tre barnen och hämnas därmed elegant på exet genom att hennes barn då förstår vilken bitch hon varit i sin ego-knäpphet som hon trott var bra moderskärlek.

Fiona M skrev 2018-05-22 15:40:36 följande:

Är exet så galet är det ju ännu värre att bara rädda sitt eget skinn och lämna barnen där.

Men det finns inget lagligt sött en pappa kan göra för att rädda och skydda barn mot en sådan mamma - om hon inte missköter sig grovt med missbruk, psyksjuka, misshandel eller hemlöshet osv. Utan sånt händer inget.

Jag har barn varannan vecka hos inskränkt orolig och tråkig kvinna som surfar på mobilen oavbrutet. Men det går inte att anmäla precis..
    Anonym (Spegel) skrev 2018-05-22 22:05:34 följande:

Du verkar ju ha rätt mycket skärmtid själv .

Ja, det blir lätt för mycket. Själv?
    Anonym (Spegel) skrev 2018-05-22 22:24:59 följande:

Jag tänker att det blir lite ?kasta sten i glashus? när du spammar forumet med klagomål på din skärmberoende exfru när du själv tenderar att göra likadant?

Vad min skärmtid har med dina problem att göra vet jag inte.

Det ör rätt olika nivåer, ska du veta. Jag lever mycket aktivt ändå, reser som sagt nästan varje dag och då är mobilen i näven. Det är rätt bra terapi att vara på FL just nu, för mig. Så du har inte rätt angående din teori om glashuset. Det är ju ditt lilla problem, säkert ett bland flera.

Att du får fråga är för att jag försöker föra dialog om det ämne du själv tif upp och kritiserade mig för. Forat är till för dialog om ämnen. Jag förstår på ditt otrevliga svar att du vill kritisera men inte bidra i debatten utan håller dig på din kant. Jag ser gärna att vi inte debatterar mera. Jag upplever dig som obehaglig och oförstående. Låt oss andra debattera TS ämne, vi som vill.
    Anonym (S) skrev 2018-05-23 23:25:53 följande:

Jag har inte läst hela tråden utan bara ditt första inlägg, men jag kan bara säga hur det var i mitt fall. När mina föräldrar skildes när jag var liten hotade min mamma mig med att ta livet av sig om jag ville fortsätta träffa pappa. Hon var så full av hat och ville hämnas på honom och använde sig då av mig. Jag var liten och ville så klart inte att mamma skulle ta livet av sig, så jag sade till pappa att jag inte ville träffa honom mer. Jag hade inget val. Jag var ansvarig för om mamma skulle leva eller dö, jag kunde inte göra på något annat sätt. Pappa kämpade i ett år för att få träffa mig, men jag var tvungen att stå fast vid mitt ord för att rädda mammas liv. Han gav tillslut upp och flyttade till en ny stad långt bort.

Jag vet inte hur det var i ditt fall, men kan det ha varit något liknande?

Så sorgligt att läsa. Tänk att en mor kan göra så ont mot sina barn och deras pappa. Hur gick det sedan när ni växte upp?
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-23 23:05:54 följande:

Ja säkert är jag det.

Det mina döttrar vet nu är varför dom inte har någon pappa, dom vet att det var den äldres val, dom vet nu att mamman gjort så dom inte får träffa mig.

Dom vet att dom får kämpa för att få tillbaka mig, det är inte bara ringa och tycka vi ska ses.

Nu är inte barnen 16-18 år dom är yngre, dom har tid och tänka.

Men jag har en nytt liv, en jag fick turen och få.

Har som sagt läst och sett i verkliga livet hur ett allierat barn fungerar i vuxna livet, kämpar hon inte för mig, så kommer dom inte få träffa mig.

Barnen är under 14 år. mamman kämpar för att vi inte ska ses, jag tar ingen ny kamp, utan barnen får kämpa själva.

Kämpar dom inte med deras nya verktyg så vet dom varför dom inte har någon pappa.

Vet att den yngre kommer kämpa, hon kommer komma, hon kommer knäcka mamman, den äldre blir kvar hos mamman, den yngre kommer flytta, det hon gör är och förstör framtiden med mamman, men mamman har valt det själv, den yngre hade redan börjat fråga vart pappa är, varför jag är borta, nu vet hon.

Men hade jag inte sagt det till henne varför ,så skulle hon inte veta vad hon ska göra, nu vet hon.

Många hatar det jag gör, älskar det mamman gör, men så ser samhället ut idag.

Allt jag sagt är sant, med arv hur man flyttar bort den till någon annan,behöver inte alls vara bröstarvingar utan flytta den som jag lärt, så kan inget stoppa dig.

Kommer den yngre dottern kan jag styra över arv på henne men inte till den äldre dottern, detta hatar folket ännu mer, men vad har vi lagar till, är det inte så att vi ska kunna göra så?  (Luckorna fyller vi i själva)

Barn har rätt och veta sanningen, dom förstår mer än vad folk tror, jag valde inte den här striden det gjorde mitt ex, nu följ följer jag den med en strid som inte går och möta, men har vi ingen lag mot umgängessabotage så fixar jag en egen.

Tål och bli kallad vad som helst, enda jag bryr mig om är att vinna min dotter som saknade mig, sedan får folk kalla vad dom vill, jag räknar bara resultat, det har soc o mitt ex lärt mig, skiter i allt annat,.

Du förklarar dig och ger nu liten öppning mot din mellantjej om hon kämpar. Hoppas att hon orkar och att du kanske orkar hjälpa lite. Återstår äldsta flickan som kan ha blivit tvingad av mamman och inte hade något val..

Märks att du vill att karma ska komma tillbaka till det tossiga exet. De som kraftigt angriper dig i tråden ovan pratar just gärna om karma men riktar inte sin vrede mot exet utan mot dig som kanske inte öppnar dörren tillräckligt för dina två äldsta om de orkar dra sig ur elaka exets nät. Det är inte säkert de lyckas om du inte hjälper dem mer med ännu öppnare dörr...
Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !