• Anonym (Rädd)

    Har ni polisanmält

    Hej!

    Jag står inför valet om jag ska anmäla min ex man eller inte...

    Han har i slutet av vårt äktenskap och en tid därefter vid flera tillfällen utsatt mig för våld av olika typer. Jag anmälde honom aldrig då för vad jag trodde då var barnens bästa. Det har nu visat sig att han efter att jag lämnade honom har utsatt barnen för våld.

    Förra veckan skulle han träffa våra gemensamma barn för umgänge men den yngsta dottern ville inte åka utan satt i mitt knä och grät. Jag bad pappan (som satt i bilen och väntade utanför) att komma och prata med henne. Men han kom stormande fram till oss och försökte rycka henne till sig, jag höll armen om henne för att skydda och då tog han tag i min ena arm och vred om ordentligt. Efter detta gick han skrikande till mig och barnet tillbaka till bilen och åkte iväg.

    Jag står nu i valet om jag ska anmäla honom för detta eller inte... jag vill anmäla för att sätta ner foten och visa att nu rör du mig inte en gång till! men jag är livrädd för vad en anmälan kommer att innebära.

    Jag förstår att anmälan förmodligen inte kommer att leda någon vart men jag vill göra den för att visa att nu är det nog.

    Hur skulle ni ha gjort och har någon utav er anmält och kan berätta något om det?

  • Svar på tråden Har ni polisanmält
  • Anonym (K)

    Jag hade anmält. Han lär tyvärr inte sluta med detta beteende.

  • Anonym (Meredith)

    Tycker du absolut ska anmäla, han skadar ju barnen!

    Jag levde med mina barns pappa i lite mer än 10 år, en våldsam historia, som fortsatte i samma anda trots att jag lämnade honom. Anmälde tillslut och inte förrän då började jag inse hur jäkla störd vår relation faktiskt varit. Bannar mig själv för att jag stannade så länge och utsatte barnen för allt det där (han slog inte dom men dom fick bevittna mycket våld och annat skit som inga barn ska behöva vara med om)

    Trodde att jag stannade för barnens bästa, men det var precis tvärtom. Normaliseringsprocessen är skrämmande!

  • Anonym (Rädd)

    Tack för era svar!

    Någon mer? *puff* :)

  • Anonym (X)

    Håller med om att du måste anmäla honom! Om inte för din egen skull, så absolut för barnens!

    Ingen har rätt att ta till våld mot dig eller dina barn, ni är värda så mycket mer än så.

  • Anonym (A)
    Anonym (K) skrev 2018-05-02 23:10:13 följande:
    Jag hade anmält. Han lär tyvärr inte sluta med detta beteende.
    Samma här
Svar på tråden Har ni polisanmält