• Tryffel716

    Gravid eller inte?

    Hej!

    Nu är det så att jag har gått i ca 1 månad och mått illa, haft en molande känsla i magen och nästan som mensvärk, haft ömma bröst, blivit yr väldigt lätt och är trött heeela tiden, jag har gjort tre grav.test som har varit negativa. 2 gjorde jag för två veckor sedan och i början av veckan gjorde jag också ett, Idag fick jag (1 vecka sen) ?mens? men den är inte som den brukar vara, den är slemmig och ljusröd/rosa. Kan det vara så att jag är gravid iallafall bara att det inte syns på testerna eller har någon en teori om vad det kan vara? Jag börjar bli orolig då min kropp inte beter sig som vanligt och jag är inte mig själv längre pga alla faktorer jag nämnde ovan..

    Snälla hjälp! (Obs! Håll en snäll ton tack)

  • Svar på tråden Gravid eller inte?
  • ALM82

    Ingen här kan säga om du är gravid eller inte. Du måste ringa till gyn för att få en tid för undersökning.

    Kanske kan det vara så att du haft ett tidigt missfall? Eller så kan det vara något annat. Vad det än är så är det viktigt att du kollar upp det, det är inte normalt att ha alla dessa saker som du beskriver i en hel månad.

    Symtom för graviditet får man när det befruktade ägget fäster i livmodern och börjar producera hormoner (hcg). Detta händer ca 5 dagar (ibland lite mer ibland lite mindre) efter ägglossning.

Svar på tråden Gravid eller inte?