Ittan skrev 2018-05-05 22:46:51 följande:
Det dryga är att det nu varat i flera dagar. Brukar oftast bara ha det en dag, kanske två. Hur är det för dig?
Det varar bara den dagen jag får det i den utsträckningen men ibland får jag som litegrann i några dagar efter men då är det inte lika irriterande.
Anonym (Ju) skrev 2018-05-05 23:18:41 följande:
Jag har det precis så! Jag vill så gärna kunna rapa!
Hur som helst, för mig kurrar det mycket värre om jag äter grädde, väldigt mycket choklad och dricker kolsyrade drycker. Och alkohol!
I kurrandet I halsen håller i sig brukar jag fasta en hel eller halv dag, så försvinner det.
När jag äntligen hört någon annan med samma problem måste jag fråga, har du även problem med att hicka håller i sig länge när du väl får den? Det gör sjukt ont när jag hickar, har inte hört någon annan klaga på det.
Alkohol och kolsyra ökar risken för mig med och kanske även fet mat som du beskriver men typ restaurangmat med mkt smör. Ibland kan jag få vanliga hickningar och ibland såna där som gör sjukt ont i bröstet och ryggen. Då hjälper det också att lägga sig på rygg och ha varma täcken på. Då går det över på några minuter. Inget annat hjälper för mig. Har provat massor av olika saker. Så om jag får det på en utekväll vilket är det vanligaste är det urjobbigt för man vill ju inte åka hem och lägga sig.