Evaangelicamaria skrev 2018-05-07 13:10:56 följande:
Hej! Tack för stöd! Säger dem att de minskar när man har fått se ett tickande hjärta? <3
Hoppas du har rätt, är bara nojjig o tittar på trosskyddet hela tiden, om de ska komma mer osv. Men är lite orolig över ?blåmärket? som dom påstod att de skulle finnas ett.. hur de kommit osv. Men ska ringa o prata med dem ikväll tänkte ja, för glömde bort va han sa.
Ska tillbaka om en vecka o titta igen, så är glad att dom tar mig på allvar,
Jaha okej, min mens kommer ju runt den 20maj antar ja så de är väl inte därför de blödde antar ja. Skönt att höra att allt går bra för dig!
Ja! Enligt studier är chansen nere på 1,6% efter att man sett en tickande hjärta i vecka 8. Tror procenten är 3-5% någonting i vecka 7 då man sett ett tickande hjärta men jag kan ha fel. Hur som helst så tyder det på en frisk graviditet! Att du blödde har ju en betydelse dock. Jag fick höra att jag skulle vila iallafall men läkaren hittade aldrig anledningen till blödningen.
Jag läste om en kvinna här på FL som fått ett blåmärke bakom moderkakan som orsakade en blödning i typ vecka 16-17. Hon födde ett friskt och fullgånget barn :) Ett blåmärke är ju inget farligt. Hennes började blöda upprepande gånger pga. fragmin som hon stod på. Blåmärken läker ju faktiskt inuti kroppen med! <3