Evaangelicamaria skrev 2018-05-07 13:14:30 följande:
Okej, va skönt att du fick ett tickande hjärta, den känslan är så härlig!! Ja började gråta där inne hos läkaren. Okej, vad sa dom att de kan bero på då? :/ hoppas allt ser bra ut på onsdag, jag ska oxå tillbaka om en vecka o se hur de ser ut, jag hade något typ av blåmärke trodde dem, därför ja hade blött men ja förstod inte hur de skulle ha uppkommit..
han ville även mäta bebis igen, han fick de till 6+0 o ja själv hade räknat 6+2 då i lördags. Så ja hoppas den har växt på sig som den ska.
Hoppas de går bra på onsdag, tänker på dig då.
Jo, visst är det något extra då man hör det lilla hjärtat slå <3.
Jag har förstått det som att några dagar hit och dit då det är så tidigt i graviditeten inte gör någon skillnad, det är svårt att få exakta mått. Så skulle inte vara orolig ifall läkaren mätte embryot några dagar mindre än mina egna räkningar. Men i mitt fall är det ju skillnaden i storlek mellan säcken o embryot som gör mig orolig. Läkaren sa det nog inte är någonting att oroa sig för men då jag (förstås!) googlat det hittar jag sidor där de står att om säcken är mindre än 0,5mm större än embryot kan det vara fråga om missbildningar, min var 0,4mm större...
Är "blåmärke" samma sak som hematom? Det lär ju vara rätt vanliga, trodde det var orsaken till min blödning men läkaren hittade inget hematom i min livmoder.
Håller tummarna för att din lilla växer som den ska :)!