• Kamasjo

Missfall?

Jag blödde som en vanlig mens, lite mindre, i sex dagar i vecka 4-5 någonting. Både ljusrosa och klarrött blod. Trodde absolut att det var missfall. Men på VUL i vecka 6+3 tickade hjärtat. Ska på ett nytt VUL på onsdag (vecka 8+3) då man inte kunde bestämma ålder på embryot senast. Jag är dock ännu lite orolig eftersom själva fostersäcken (heter det så? Det svarta runt embryot) var en vecka yngre än själva embryot (som mätte ungefär så som jag uppskattar det).

• Kamasjo
    Evaangelicamaria skrev 2018-05-07 13:14:30 följande:

Okej, va skönt att du fick ett tickande hjärta, den känslan är så härlig!! Ja började gråta där inne hos läkaren. Okej, vad sa dom att de kan bero på då? :/ hoppas allt ser bra ut på onsdag, jag ska oxå tillbaka om en vecka o se hur de ser ut, jag hade något typ av blåmärke trodde dem, därför ja hade blött men ja förstod inte hur de skulle ha uppkommit..

han ville även mäta bebis igen, han fick de till 6+0 o ja själv hade räknat 6+2 då i lördags. Så ja hoppas den har växt på sig som den ska.

Hoppas de går bra på onsdag, tänker på dig då.

Jo, visst är det något extra då man hör det lilla hjärtat slå <3.

Jag har förstått det som att några dagar hit och dit då det är så tidigt i graviditeten inte gör någon skillnad, det är svårt att få exakta mått. Så skulle inte vara orolig ifall läkaren mätte embryot några dagar mindre än mina egna räkningar. Men i mitt fall är det ju skillnaden i storlek mellan säcken o embryot som gör mig orolig. Läkaren sa det nog inte är någonting att oroa sig för men då jag (förstås!) googlat det hittar jag sidor där de står att om säcken är mindre än 0,5mm större än embryot kan det vara fråga om missbildningar, min var 0,4mm större...

Är "blåmärke" samma sak som hematom? Det lär ju vara rätt vanliga, trodde det var orsaken till min blödning men läkaren hittade inget hematom i min livmoder.

Håller tummarna för att din lilla växer som den ska :)!
  • Kamasjo
    Evaangelicamaria skrev 2018-05-07 22:21:26 följande:

Tack snälla, ja hoppas oxå att allt går bra för

oss båda.

Jaha okej, jag hoppas de inte ska vara någon fara för

Din del, och att allt går bra. Men du skulle på återbesök oxå antar ja? Minns inte nu när ja svarat på de här, men du kanske redan st skrivit de????

Jaa, de var ett misstänkt hematom, o jag är som du, googlar hela tiden.. :/ vet inte vad jag ska ta mig till. Hoppas allt ska visa att de minskat nästa vul o att allt ser bra ut!

De måste gå vägen

Jo, jag ska på nytt vul imorn. Nervöst. Vi kan inte göra annat än vänta...
  • Kamasjo
    Evaangelicamaria skrev 2018-05-08 20:27:30 följande:

Nej vi kan väl inte de, o ja på fredag!

Ja hoppas de ska gå bra för både dig o mig. Skriv hur de gick sen styrkekram

Det gick fint på VUL idag - "bebis" vuxit som den ska på två veckor och hjärtslag på 185 :). Så skönt! Hoppas nu det går lika bra för dig på fredag!
  • Kamasjo
    Evaangelicamaria skrev 2018-05-09 20:47:55 följande:

Åh va härligt att höra, har tänkt på dig.

Vad sa dom om de andra då? Var allt bra med det oxå?

Ja jag längtar galet mkt till fredag, men samtidigt inte är så rädd för svaret o va han kan säga..

ingen mer blödning sen i lördags, ja hoppas bara att han ser att bebis växt här oxå!

Vilken vecka sa dom att du var i? Kunde de mäta det?

Det var ingenting som var orsak till oro nu, allt såg normalt ut, så nu känns det nog ganska bra. Man vill ju förstås att det ska gå över 12 veckor snabbt ändå, så man är ännu säkrare.

Läkaren mätte lite olika men sa att det nog överensstämde med min senaste mens (alltså att jag var 8+4 igår). Hade ökat exakt som det ska enligt veckor sedan senaste VUL och det var huvudsaken :).

Tänker på dig o håller tummarna för dig imorn - hör gärna av dig hur det går!
Svar på tråden Missfall?