• JLES

Missfall?

Det finns ingen speciell färg utan det kan variera. Jag blödde både färskt, brunt och hade som rosa-aktiga flytningar i början av den här graviditeten och allting har gått bra hitills (jag är i vecka 19 nu).

Det är jättebra att du fick se ett tickande hjärta! Då minskar ju missfallsrisken säger dem, det tröstade mig jättemycket! Mina blödningar skedde vid ungefär samma tidpunkt som min mens skulle komma (så typ vid 4 veckor och vid 8 veckor) och det fanns ingen förklaring. Simma lugnt och lycka till!Hjärta

• JLES
    Evaangelicamaria skrev 2018-05-07 13:10:56 följande:

Hej! Tack för stöd! Säger dem att de minskar när man har fått se ett tickande hjärta? <3

Hoppas du har rätt, är bara nojjig o tittar på trosskyddet hela tiden, om de ska komma mer osv. Men är lite orolig över ?blåmärket? som dom påstod att de skulle finnas ett.. hur de kommit osv. Men ska ringa o prata med dem ikväll tänkte ja, för glömde bort va han sa.

Ska tillbaka om en vecka o titta igen, så är glad att dom tar mig på allvar,

Jaha okej, min mens kommer ju runt den 20maj antar ja så de är väl inte därför de blödde antar ja. Skönt att höra att allt går bra för dig!

Ja! Enligt studier är chansen nere på 1,6% efter att man sett en tickande hjärta i vecka 8. Tror procenten är 3-5% någonting i vecka 7 då man sett ett tickande hjärta men jag kan ha fel. Hur som helst så tyder det på en frisk graviditet! Att du blödde har ju en betydelse dock. Jag fick höra att jag skulle vila iallafall men läkaren hittade aldrig anledningen till blödningen.

Jag läste om en kvinna här på FL som fått ett blåmärke bakom moderkakan som orsakade en blödning i typ vecka 16-17. Hon födde ett friskt och fullgånget barn :) Ett blåmärke är ju inget farligt. Hennes började blöda upprepande gånger pga. fragmin som hon stod på. Blåmärken läker ju faktiskt inuti kroppen med! <3
  • JLES

Jag tyckte min hinnsäck var ganska liten i vecka 7-8 med.. Hade inga exakta mått men jag tyckte den såg ut att vara snäv. Kanske för att gulkroppen satt ovanpå bebbens huvud. Men på KUB var hinnsäcken enorm istället!Oskyldig

• JLES
    Evaangelicamaria skrev 2018-05-11 14:11:33 följande:

Hej! Vi var inne idag, vid 10.30

Såg hjärnaktivitet men hematomet var kvar, men hade minskat lite granna iaf, men de finns ju risk för missfall o allt kan gå bra, så det är jobbigt nu, o inte veta hur de kommer gå:/

Ska tillbaka om två veckor igen för att titta! Så svårt att leva nu känner ja, är så rädd att de ska hända något igen.

Har ju ingen erfarenhet av hematom.. :/

Det är inte helt ovanligt att blödningar i tidig graviditet är orsakad av hematomer. De kan sitta lite dumt till i livmodern, vart sitter din? De allra flesta läker ut av sig själva och många kvinnor kan även ha en utan att märka det (mindre hematomer).
  • JLES
    Evaangelicamaria skrev 2018-05-11 15:48:05 följande:

Ö

De sa aldrig nu kom jag på vart den sitter, men de var en bit ifrån själva graviditeten och embryot. Ja jag har ju inte haft ont eller något, men är ju livrädd att embryot ska ta skada o de ska sluta o missfall :/ det hade iaf minskat från 38 till 24, vilket känns bra, men jobbigt att de inte försvunnit. Jag hoppas de ska försvinna av sig självt o allt ska gå bra.

Det låter bra att hematomet sitter en bit ifrån själva bebben. Då är ju risken för missfall pga. det automatiskt mindre. Det är en bra minskning! :) Jag tror det kommer gå jättebra. <3
Svar på tråden Missfall?