• Vendela18

någon som har huskur för ont i halsen så trött på de

haft ont i halsen i ca 1 månad nu innan var de värre men den gör fortf ont särkilt på morgonen. någon som kan ge huskurs råd el vilka tabletter man ska ta för ta bort viruset el vad de nu än är för orkar inte mer snälla. hindrar mig från njuta av denna underbara väder

• Svar på tråden någon som har huskur för ont i halsen så trött på de
  • OlgaElvira

Om du har haft ont i halsen i en månad så är det definitivt dags att kontakta vården.

• Vendela18

jag var där igår på akuten hade inget bara röd i halsen av ngt virus o högra örat som va röd inget annat för dem kolla sänkan o allt som gick att kolla.

• tobbe01
    Vendela18 skrev 2018-05-06 10:06:06 följande:

haft ont i halsen i ca 1 månad nu innan var de värre men den gör fortf ont särkilt på morgonen. någon som kan ge huskurs råd el vilka tabletter man ska ta för ta bort viruset el vad de nu än är för orkar inte mer snälla. hindrar mig från njuta av denna underbara väder

Har du provat Bafucin?
  • Eir

Ett tips:

Prova att gurgla med Nyodex. Jag tycker att det är ett utav de bättre receptfria medel som lindrar halsont.  Effekten känns nästan på en gång. Smakar dock inte så gott och akta kläderna när du gurglar. Ska spottas ut.

nyodex.se/vad-ar-nyodex/

• Eir
    Eir skrev 2018-05-07 09:04:20 följande:

Ett tips:

Prova att gurgla med Nyodex. Jag tycker att det är ett utav de bättre receptfria medel som lindrar halsont.  Effekten känns nästan på en gång. Smakar dock inte så gott och akta kläderna när du gurglar. Ska spottas ut.

nyodex.se/vad-ar-nyodex/

Glömde, finns på apoteket.
  • sextiotalist

Ingefära, i shorts eller te (eller gör egna smothie med ingefära i).

• Vendela18

Tack för råden uppskatttar det =)

• Themis

Gurgla med Listerine Total Care tills det känns som om munnen ska explodera varannan timme du är vaken, och alltid efter att du ätit en måltid.

Om du har en långsamt döende halsfluss så kan den dö av det.

Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • sebbe420

Du var på akuten för vanligt halsont? Så gör man inte. Akuten är för akuta tillstånd.

Man ringer till sin vårdcentral så man får en tid till en läkare som kan ta ett svaljprov och göra en odling. Du kan ju ha t ex streptokocker och behöva penicillin. Det är inte normalt att ha ont i halsen i en månad.

• Vendela18

jag har gjort alla undersöknkngar som finns dem tog halspeov ca 5 ggr hade inget. men min föekylning går ej av därför kmr de tbx hela tiden samt e spänd på sidorna av halsen med

Svar på tråden någon som har huskur för ont i halsen så trött på de