• Anonym (Vill våga)

    Att ta steget ut

    Jag är gift sedan många år tillbaka och lever med min man och våra barn. Jag älskar min man som människa och jag trivs i vår relation som är trygg och stabil. Men jag trivs inte i mig själv. Jag älskar inte mig själv, för jag är inte hetro! Jag dras inte till några män över huvudtaget, alls! Varför har jag inte vågat stå för mitt eget jag innan jag bildade familj? Jag kan inte förmå mig att lämna vårt liv, våra barn och det vi under så många år har byggt upp. Istället går jag runt och mår ?bajs? över att inte kunna leva som mig själv fullt ut... kväver min inre röst som skriker att jag dödar allt det som är jag... med en ständig längtan efter någon som jag kan älska med, ?naket? och ärligt. Jag är inte olycklig i min relation men jag är olycklig i mig själv... Och det hela blir än mer svårt med en man som inte tycker att det är ett problem. Han säger att han älskar mig för den jag är och ser inget som helst hinder i att jag träffar kvinnor vid sidan om. Så varför kan jag inte leva med det? Varför tar jag inte steget ut och försöker träffa någon som vill mötas ibland, på lika villkor? Jag vill våga det, men hur gör man det? Känner någon igen sig? Har ni egna erfarenheter, dela med er.

  • Svar på tråden Att ta steget ut
  • Anonym (Tjej)

    Har du haft romantiska relationer med kvinnor innan honom?

  • Anonym (Vill våga)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-05-06 12:47:27 följande:

    Har du haft romantiska relationer med kvinnor innan honom?


    Ja, det har jag. Och jag har blivit förälskad/attraherad i/av kvinnor under åren i vår relation men aldrig i en/av en man.
  • Anonym (.)

    Jag tror inte barnen blir lyckliga av att du mår bajs i längden. Inte du heller, och din man? Nja han borde väl inte vara så lycklig heller. Vet inte hur ditt sexliv ser ut, men att ha sex med nån utan attraktion är värdelöst.

    Personligen tror jag inte en älskarinna är lösningen på ert problem. Jag är bisexuell, så jag förstår ju lite vad du går igenom.

    Du borde nog fundera på eget boende, tror tyvärr separation är enda lösningen om du inte vill leva livet utan kärlek.

  • GivePEASachanche

    Jag har varit/är i väldigt likande situation. Jag bor kvar med min man i huset med barnen och vi är inte ett par på sättet längre. Ibland känner jag mig väldigt splittrad men för det mesta så tycker jag att jag får det bästa ur två världar. Skicka pm om du vill snacka mer

  • Anonym (A)
    Anonym (.) skrev 2018-05-07 12:04:37 följande:
    Jag tror inte barnen blir lyckliga av att du mår bajs i längden. Inte du heller, och din man? Nja han borde väl inte vara så lycklig heller. Vet inte hur ditt sexliv ser ut, men att ha sex med nån utan attraktion är värdelöst.

    Personligen tror jag inte en älskarinna är lösningen på ert problem. Jag är bisexuell, så jag förstår ju lite vad du går igenom.

    Du borde nog fundera på eget boende, tror tyvärr separation är enda lösningen om du inte vill leva livet utan kärlek.
    Håller med
  • Anonym (Vill våga)
    Anonym (.) skrev 2018-05-07 12:04:37 följande:

    Jag tror inte barnen blir lyckliga av att du mår bajs i längden. Inte du heller, och din man? Nja han borde väl inte vara så lycklig heller. Vet inte hur ditt sexliv ser ut, men att ha sex med nån utan attraktion är värdelöst.

    Personligen tror jag inte en älskarinna är lösningen på ert problem. Jag är bisexuell, så jag förstår ju lite vad du går igenom.

    Du borde nog fundera på eget boende, tror tyvärr separation är enda lösningen om du inte vill leva livet utan kärlek.


    Men jag mår inte dåligt i vår relation, vi är lyckliga tillsammans. Vi älskar varandra och mår bra av varandra. Jag vill inte lämna honom och barnen, då skulle jag bli olycklig... väldigt olycklig. Det skulle kännas som ett svek mot mina barn och den man som jag har valt att dela livet med. Vi har ju valt detta livet och varandra... Vi har pratat många gånger om detta och vi vill båda att barnen ska växa upp med oss tillsammans och vi vill båda leva det liv vi gör idag. Men ja, jag ser vad du skriver och jag förstår vad du menar. Jag har kanske bara inte kommit dit ännu där jag kan förlika mig med det. Jag har ställt honom frågan om han är lycklig och det är han. Men samtidigt finns det här i mig som sliter och drar i både tankar och känslor. Han vill hellre att jag lever ut den sidan med kvinnor vid sidan om än att vi ska dela på oss!
  • Anonym (Vill våga)
    GivePEASachanche skrev 2018-05-07 12:52:51 följande:

    Jag har varit/är i väldigt likande situation. Jag bor kvar med min man i huset med barnen och vi är inte ett par på sättet längre. Ibland känner jag mig väldigt splittrad men för det mesta så tycker jag att jag får det bästa ur två världar. Skicka pm om du vill snacka mer


    Men ni har kommit fram till att leva ihop fast utan att vara ett par? Som vänner? Jag skulle gärna skriva men jag vill inte utge mitt namn (då har heter vad jag heter på riktigt här.) Lite obekvämt haha
  • GivePEASachanche
    Anonym (Vill våga) skrev 2018-05-07 15:53:23 följande:

    Men ni har kommit fram till att leva ihop fast utan att vara ett par? Som vänner? Jag skulle gärna skriva men jag vill inte utge mitt namn (då har heter vad jag heter på riktigt här.) Lite obekvämt haha


    Har du kik?
  • GivePEASachanche
    Anonym (Vill våga) skrev 2018-05-07 15:53:23 följande:

    Men ni har kommit fram till att leva ihop fast utan att vara ett par? Som vänner? Jag skulle gärna skriva men jag vill inte utge mitt namn (då har heter vad jag heter på riktigt här.) Lite obekvämt haha


    Har du kik?
  • Anonym (.)
    Anonym (Vill våga) skrev 2018-05-07 15:43:28 följande:

    Men jag mår inte dåligt i vår relation, vi är lyckliga tillsammans. Vi älskar varandra och mår bra av varandra. Jag vill inte lämna honom och barnen, då skulle jag bli olycklig... väldigt olycklig. Det skulle kännas som ett svek mot mina barn och den man som jag har valt att dela livet med. Vi har ju valt detta livet och varandra... Vi har pratat många gånger om detta och vi vill båda att barnen ska växa upp med oss tillsammans och vi vill båda leva det liv vi gör idag. Men ja, jag ser vad du skriver och jag förstår vad du menar. Jag har kanske bara inte kommit dit ännu där jag kan förlika mig med det. Jag har ställt honom frågan om han är lycklig och det är han. Men samtidigt finns det här i mig som sliter och drar i både tankar och känslor. Han vill hellre att jag lever ut den sidan med kvinnor vid sidan om än att vi ska dela på oss!


    Du är lycklig, men du mår bajs? Nej du är inte lycklig. Du lever snarare med en bästa vän, och barnen. Och det kanske är tillräckligt bra? Kanske bra nog tills barnen är tillräckligt stora?

    Däremot finns nog förutsättningar för att ni ska kunna vara vänner även efter en separation. Fixar ni bostäder nära varandra så kommer ju barnen röra sig fritt mellan er, om ni har ekonomi nog för det.
  • Anonym (Vill våga)
    Anonym (.) skrev 2018-05-07 17:17:08 följande:

    Du är lycklig, men du mår bajs? Nej du är inte lycklig. Du lever snarare med en bästa vän, och barnen. Och det kanske är tillräckligt bra? Kanske bra nog tills barnen är tillräckligt stora?

    Däremot finns nog förutsättningar för att ni ska kunna vara vänner även efter en separation. Fixar ni bostäder nära varandra så kommer ju barnen röra sig fritt mellan er, om ni har ekonomi nog för det.


    Du har kanske rätt... men jag känner mig inte olycklig med honom och vi lever på ett djupare plan än som bästa vänner. Han är mer än en bästa vän för mig. Men det är kanske där jag landar sen när känslor och tankar kommer ikapp, när barnen är äldre.
  • Anonym (Vill våga)
    GivePEASachanche skrev 2018-05-07 17:11:40 följande:

    Har du kik?


    Nej. Jag vet knappt vad det är.
  • Tystdetärhemligt
    GivePEASachanche skrev 2018-05-07 17:14:32 följande:

    Annars så kan jag verkligen vara diskret. Jag vet precis hur det är. Lovar


    Jag lyckades ändra mitt användarnamn till något mer diskret. Jag kanske tar mod till mig och skriver! /TS
  • Anonym (Känner igen mig)

    Är bisexuell. Varit intresserad av andra tjejer sedan högstadiet (Är nu 35).

    I höstas vågade jag berätta för min man att jag är bi. Han tog det bra och har inga problem med det. Jag älskar honom och kan inte tänka mig att leva utan honom. Men tanken på att aldrig få vara med en kvinna gör ont i mig. Jag har inte frågat min man om han skulle tycka att det var ok om jag var med en tjej vid sidan om och vill ik te att han ska tro att jag ibte älskar honom eller att han inte är bra nog. Han är underbar, men jag längtar efter en kvinnas kropp.

  • Anonym (Känner igen mig)

    Är bisexuell. Varit intresserad av andra tjejer sedan högstadiet (Är nu 35).

    I höstas vågade jag berätta för min man att jag är bi. Han tog det bra och har inga problem med det. Jag älskar honom och kan inte tänka mig att leva utan honom. Men tanken på att aldrig få vara med en kvinna gör ont i mig. Jag har inte frågat min man om han skulle tycka att det var ok om jag var med en tjej vid sidan om och vill ik te att han ska tro att jag ibte älskar honom eller att han inte är bra nog. Han är underbar, men jag längtar efter en kvinnas kropp.

  • Tystdetärhemligt
    Anonym (Känner igen mig) skrev 2018-05-07 23:23:46 följande:

    Är bisexuell. Varit intresserad av andra tjejer sedan högstadiet (Är nu 35).

    I höstas vågade jag berätta för min man att jag är bi. Han tog det bra och har inga problem med det. Jag älskar honom och kan inte tänka mig att leva utan honom. Men tanken på att aldrig få vara med en kvinna gör ont i mig. Jag har inte frågat min man om han skulle tycka att det var ok om jag var med en tjej vid sidan om och vill ik te att han ska tro att jag ibte älskar honom eller att han inte är bra nog. Han är underbar, men jag längtar efter en kvinnas kropp.


    Ja men det är ju det jag mår dåligt över i mig själv. Jag älskar ju maken och vi är lyckliga förutom att jag känner mig olycklig för att jag inte vågar ta steget ut att träffa en kvinna. Han vill det och tycker att det är okej att jag gör det. Tror vi förstår varandra hur vi menar/känner. Att den längtan gör ont/blir som en sorg. I mitt fall någon slags rädsla tror jag..
  • Makarona

    Är i ungefär samma situation. Både jag och min man är öppet queer/bisexuella, han har träffat en annan man och jag en annan kvinna. Men med småbarn är det ju delvis svårt att få till det plus att det känns extra svårt att träffa någon när man lever så här. Eller så är det bara en själv som sätter sina egna käppar i hjulet.
     "Should I Stay or Should I go?" spelar på repeat i huvudet och har gjort. 


     Skriver gärna med någon mer djupgående i PM! 

Svar på tråden Att ta steget ut