Abstinens med förskriven dos
Jag har missbrukat smärtstillande i 10år och det första tecknet på att man börjar få tolerans och bli beroende är just som du beskriver-att man redan på normal/förskriven dos blir abstinent. (För det är precis det dina symptom beskriver)
Då börjar man fingra på dosen. Antingen tar man hela dagsdosen på en gång för att få ett rus eller så ökar man dosen.
Det är så jävla lätt att fastna. Det var ett HELVETE att sluta. Beroende på hur länge du har tagit dom så är det lättare att sluta om du inte tagit medicinen så lång tid. Du får abstinens i några dagar sen mår du bra igen. Men om man tagit dödlig dos i flera år som jag gjorde så sitter abstinensen i flera månader. Myrkrypningarna är det allra värsta tycker jag. Man kan inte ligga stilla men orkar inte heller göra nått.
Min första utsättning fick jag redan efter nån veckas bruk i låg dos. Jag trodde jag hade fått influensa, men så tog jag min kvällsdos och blev ?frisk? igen. DÅ förstod jag inte allvaret tyvärr, men det är bra att du redan insett att det inte funkar i längden.
När jag slutade med ?medicinen? så försvann de flesta av mina smärtor oxå.
Jag hjälper dig gärna i den mån jag kan. Skicka PM om du behöver råd/stöd eller ställa frågor.