Abstinens med förskriven dos
Tack för svaren!
Jag vänder mig gärna till dig så fort jag kommer på hur man gör.
Jag känner mig så ny på detta och förstår inte hur det kan ha blivit såhär?!
Att det ska "gå över" på en dag eller två känns ganska otroligt, jag har snarare läst att det tar en vecka i bästa fall, innan det klingar av. Men att det såklart är individuellt. Detta om man slutar helt. Jag upplever ju dessa symptom på vanlig dos, så nu är ju frågan hur jag ska ta mig ur detta? Olidligt jobbigt under en kortare period, eller bara väldigt jobbigt under en längre nedtrappnings-period? Hur skulle den isf. se ut?
Själv slutade jag med metadon och heroin tvärt. Av metadon blir man sjuk mycket längre än med normalt man blir med oxy, en vecka för oxy, första fyra dagarna är värst. Sedan mår man psykiskt dåligt längre ofta, men oxy är en av de lättare (av de svåraste).
Metadon tog 6 veckor ungefär. Men jag hade mycket hjälp från en anhörig, ingen kontakt med vården alls, tog mycket besno, som jag sedan fick sluta med också, dock med en nedtrappning då de är farligare att sluta med tvärt. Jag har aldrig tagit återfall heller, var så otroligt tacksam när det var över. Har någon gång känt för att ta någon opiat när mitt liv varit skit, men har snabbt kunna tänka bort det.