• Deacon

Behöver gå upp i vikt

Undersök din BMR (finns räknare på nätet om du googlar).... Beakta din aktivitetsnivå en genomsnittlig dag.... Då vet du hur mkt energi du förbränner varje dag. Ät 6 mål mat om dagen och säkerställ att du får i dig alls nödvändiga näringsämnen. Se till att du med dina 6 mål hamnar på ett kaloriöverskott gentemot dib förbränning. Du kommer nu långsamt att lägga på dig vikt. Styrketränar du och vill öka i muskelmassa tillsammans med fett bör du få mkt av dagens energi från protein som har ett lite lägre kaloriinehåll än fett. Därför måste du också äta mer protein (sett till vikt) än fett för att nå en given kalorinivå. Vill du bara öka muskelmassa kommer viktökningen att gå väldigt långsamt... Är fett ok så kan man lägga på sig ganska fort.

• Deacon
    Anonym (krigsfången) skrev 2018-05-06 23:33:35 följande:

BMR. Ok. 

6 mål om dagen. Jag tror jag äter 8-10 gånger om dagen ibland. Inte varje dag. Idag har jag ätit 7 gånger.

Äter du dig lagom mätt vid varje måltid? Låter som att det blir en del småätande mellan målen eller?
  • Deacon

Som andra har sagt.... väldigt få kalorier i det du har ätit idag. Är du sedan aktiv på dagen kommer inte vikten öka. Behöver nog äta mer kalorität mat men som ändå är nyttig. Det är lättare att få i sig kalorier som man dricker så smoothies är en väg att gå... exempelv på en smoothie med gott om kaloriier.. (och näring). 1 banan, 1 dl havregryn, 1 dl blåbär, och mjölk eller yoghurt tills den får önskad konsistens... Borde bli 3-4 dl och energimässigt motsvara minst 3 av dina mål idag.

Svar på tråden Behöver gå upp i vikt