Behöver gå upp i vikt
Anonym (krigsfången) skrev 2018-05-07 15:21:19 följande:
Idag har jag ätit hittilsEtt ägg med kaviar och en kopp kaffe till frukost
En mugg hemmagjord tomatsoppa
En skål blåbär
En kycklingsallad
En halv marabou crisp
En till frukt, lite mer mat och resten av chokladen så har du en vanlig dag.
Jag tränar inte men jag är på fötterna hela dagarna.
Tomatsoppa? Om du kan äta en skål soppa så välj självklart mer näringsrika soppor! Tomatsoppa är ju klassisk bantarmat eftersom det är nästan enbart vatten... Linssoppa, ärtsoppa, köttfärssoppa, köttsoppa, vore bättre val.
En skål blåbär - varför inte göra smoothie? I med ett rått ägg eller äggula + lite fet yoghurt + 1-2 msk neutral olja (raps, kokos, majs) och mixa med blåbär.
Frukt? Du kanske ska undvika att mätta dej med frukt just nu? Bättre med en smörgås eller macka med stekt ägg/korv?
Din diet låter som när man läste om Callista Flockhart för 20 år sedan (?) där hon minsann intygade att hon INTE hade några anorektiska tendenser för hon åt och drack allt hon ville och unnade sig en massa varje dag tex igår hade hon lyxat till med en cappuccino till fruktsalladen vid frukost, frossat på en hel skål tomatsoppa till lunch och minsann vräkt i sig två grillade kycklingfiléer till kvällsmat, trots att hon borde passa vikten pga sin TV-roll, så struntade hon minsann blankt i det och åt precis vad hon kände för...
Om du anser att det du äter är 7 mål om dagen så kanske du ändå har anorexia och behöver hjälp?