• Anonym (ts)

Ställa in dejt?

Jag har pratat med en kille ett par veckor och nu har vi äntligen bestämt att vi ska ta en dejt på onsdag. Både han o jag har barn. Han har verkat vara jätteintresserad fram tills igår ungefär. Vi har kunnat prata om allt, även sex! Och han har gett ett seriöst intryck. Nu är han iskall, det är bara jag som hör av mig och han ställer knappt frågor tillbaka. Jag frågade om han ser fram emot att ses på onsdag o sen skrev jag att jag var nervös inför att dejta igen. Då svarar människan, citat: är det en dejt?? Då blir jag nervös!

Ärligt talat är jag inte så pigg på att träffa honom längre när han har gått från att skriva massa positiva saker till att knappt svara på tilltal. hur hade ni gjort? Snälla svar tack.

• Svar på tråden Ställa in dejt?
  • Anonym (HerrKavaj på Kik)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-07 22:38:11 följande:
    Varför?
    För att du startar en tråd och frågar. För att du redan har tveksamheter om honom. Det ska kännas rätt från början, tycker jag. Annars kan det lika gärna vara. Det finns massvis med män där ute som vill dejta dig. Utbudet är enormt.
  • Anonym (ts)
    Anonym (HerrKavaj på Kik) skrev 2018-05-07 22:48:29 följande:

För att du startar en tråd och frågar. För att du redan har tveksamheter om honom. Det ska kännas rätt från början, tycker jag. Annars kan det lika gärna vara. Det finns massvis med män där ute som vill dejta dig. Utbudet är enormt.

Det kändes helrätt fram tills igår
  • Anonym (HerrKavaj på Kik)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-07 22:54:39 följande:
    Det kändes helrätt fram tills igår
    Exakt!
    Ni har inte ens bestämt tid och plats. Alltså ställer du inte in någon planerad dejt heller.
  • Anonym (mn)

Vad du gör, hör inte av dig igen med frågor o så. Ligg lågt, hör han av sig igen så ta det därifrån.

• Anonym (ts)
    Anonym (mn) skrev 2018-05-07 23:11:28 följande:

Vad du gör, hör inte av dig igen med frågor o så. Ligg lågt, hör han av sig igen så ta det därifrån.

Jag ställde in vår såkallade dejt nu och skrev att han inte verkade så intresserad längre.
  • Anonym (Ironi?)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-07 22:30:52 följande:
    Du menar det han skrev om att det är en dejt, och att han blev nervös?
    Jag kan bara gissa, men lät som han blev off.

Kan tänka mig att alla har mycket på gång på de där sidorna, man skriver till tre-fyra olika.

Jag är singel och vi kan gå på dejt. Är trevligare än honom. Lovar.
  • Anonym (mn)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-07 23:22:20 följande:
    Jag ställde in vår såkallade dejt nu och skrev att han inte verkade så intresserad längre.
    Bra att du tog "kommandot" o satte en gräns för dig själv. Finns massor som drar sig undan när det väl drar ihop sig till dejt, att hålla sig till chatt är ju så mycket tryggare...  Själv brukar jag alltid vilja få till en dejt snabbast möjligt, av just den anledningen. Så får man se vad dom går för.
  • Anonym (L)

Nu är jag medelålders (40+) och skulle inte orka köra något spel där man ska verka ointresserad men ändå hålla någon på halster. Jag skulle få intrycket av att han är en jobbig typ alternativt inte tillräckligt intresserad och då skulle jag dra en vit lögn och avstyra eländet. 

Jag är rak mot män jag träffar med om jag vill ses, är intresserad etc. Framför allt är jag lika trevlig mot potentiella dejter som jag är mot andra. Allt annat är infantilt nonsens. 

Nu är jag tillsammans med en jättefin man som redan från början var tydlig med att han ville träffa mig, såg fram emot att ses etc. Jag tycker inte att du ska slösa mer tid på den här mannen. Jag kan sätta pengar på att han blir mer intresserad om du drar dig undan men gå inte på det utan glöm och gå vidare. Vem orkar hålla på med sådant när man är vuxen? 

• Anonym (L)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-07 23:22:20 följande:
    Sorry, missade det här inlägget. Bra gjort men du kunde ha skrivit att du inte är lika intresserad längre eftersom det är sant. 
  • Anonym (ts)
    Anonym (L) skrev 2018-05-07 23:52:13 följande:

Nu är jag medelålders (40+) och skulle inte orka köra något spel där man ska verka ointresserad men ändå hålla någon på halster. Jag skulle få intrycket av att han är en jobbig typ alternativt inte tillräckligt intresserad och då skulle jag dra en vit lögn och avstyra eländet. 

Jag är rak mot män jag träffar med om jag vill ses, är intresserad etc. Framför allt är jag lika trevlig mot potentiella dejter som jag är mot andra. Allt annat är infantilt nonsens. 

Nu är jag tillsammans med en jättefin man som redan från början var tydlig med att han ville träffa mig, såg fram emot att ses etc. Jag tycker inte att du ska slösa mer tid på den här mannen. Jag kan sätta pengar på att han blir mer intresserad om du drar dig undan men gå inte på det utan glöm och gå vidare. Vem orkar hålla på med sådant när man är vuxen? 

Håller med, orka spela spel. När jag frågade om han såg fram mot onsdag skrev han ?självklart du då? men hans agerande talar tydligare än hans ord. Tror också han blir mer intresserad nu. Suck. Jag överreagerar inte då?
Svar på tråden Ställa in dejt?