• Anonym (ts)

Ställa in dejt?

Jag har pratat med en kille ett par veckor och nu har vi äntligen bestämt att vi ska ta en dejt på onsdag. Både han o jag har barn. Han har verkat vara jätteintresserad fram tills igår ungefär. Vi har kunnat prata om allt, även sex! Och han har gett ett seriöst intryck. Nu är han iskall, det är bara jag som hör av mig och han ställer knappt frågor tillbaka. Jag frågade om han ser fram emot att ses på onsdag o sen skrev jag att jag var nervös inför att dejta igen. Då svarar människan, citat: är det en dejt?? Då blir jag nervös!

Ärligt talat är jag inte så pigg på att träffa honom längre när han har gått från att skriva massa positiva saker till att knappt svara på tilltal. hur hade ni gjort? Snälla svar tack.

• Svar på tråden Ställa in dejt?
  • Anonym (N)

Jag tycker kanske du överdriver lite? Herregud liksom, du hade kunnat vänta och se om ni nu pratat så himla länge? Ett-två lite fel meddelanden och du ställer in? Ni pratade om att ses, för dig kanske det är en dejt, för honom kanske en dejt är att han ska bjuda på värsta fina restaurangen och gärna i närheten av nått fint promenadstråk och så på med finkläderna ect.

Många tycker att det är svinjobbigt att hålla på med dessa meddelanden, nu hade ni en träff inbokad och han kanske slappnade av lite, (tyvärr), och tog tag i nått hemma eller dylikt.

• Anonym (Ironi?)
    Anonym (N) skrev 2018-05-08 00:25:05 följande:

Jag tycker kanske du överdriver lite? Herregud liksom, du hade kunnat vänta och se om ni nu pratat så himla länge? Ett-två lite fel meddelanden och du ställer in? Ni pratade om att ses, för dig kanske det är en dejt, för honom kanske en dejt är att han ska bjuda på värsta fina restaurangen och gärna i närheten av nått fint promenadstråk och så på med finkläderna ect.

Många tycker att det är svinjobbigt att hålla på med dessa meddelanden, nu hade ni en träff inbokad och han kanske slappnade av lite, (tyvärr), och tog tag i nått hemma eller dylikt.

Tänk vad allt är lättare I R L. Detta eviga mailande fram och tillbaka som ibland säger så minimalt lite om hur man fungerar tillsammans i verkligheten.
  • sebbe420

Fast jag förstår hans kyla.
    Genom att fråga saker som "ser du också fram emot vår dejt" eller säga saker som "jag så är nervös är du också det?" så haussar man upp dejten. Plötsligt blir det en väldigt stor grej.
    Ta din nervositet och dina förhoppningar med en tjejkompis och inte med dejten i fråga. 

• Anonym (Tommy)
    sebbe420 skrev 2018-05-08 02:00:59 följande:

Genom att fråga saker som "ser du också fram emot vår dejt" eller säga saker som "jag så är nervös är du också det?" så haussar man upp dejten. Plötsligt blir det en väldigt stor grej.

Ta din nervositet och dina förhoppningar med en tjejkompis och inte med dejten i fråga. 

Så då är det okej att vara otrevlig? Nej, handlingar talar jäkligt tydligt. Är han så dryg nu lär han inte vara bättre IRL.
  • Anonym (Krina)
    sebbe420 skrev 2018-05-08 02:00:59 följande:

Instämmer!

Varför ventilera sin nervositet så himla mycket, och begära försäkringar eller medhåll? Vad väntar man sig för svar, oh ja jag längtar också, eller jaaa jag är också jättenervös. Eller lugnabde ord typ det kommer gå så bra, var inte nervös.

Känns lite fjortis på nåt sätt, man förminskar sig själv när man skriver så.

Det här är sånt man förmodligen inte tänker på när man är ny i gemet som kanske TS är, men för en annan som varit med ett tag signalerar det bara osäkerhet och att persoben drar väldigt höga växlar på dejten! Vilket kan få en att bli tveksam och tappa intresset.

Om jag ska på dejt tar jag det med en nypa salt, vet av erfarenhet att det är meningslöst att bygga upp massa förhoppningar i förväg. Bara go with the flow och var trevlig, men håll de innersta tankarna för dig själv tills ni har mer pejl på varandra. Är du nervös, gör ingen grej av det.
  • Anonym (Krina)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-07 23:22:20 följande:

Jag ställde in vår såkallade dejt nu och skrev att han inte verkade så intresserad längre.

Betyder det också att du inte vill fortsätta ha kontakt med honom?

Eller hur vill du att han ska reagera?

För det låter som att du vill ha en reaktion från honom, att han ska vakna upp och bli intresserad igen?

Inget fel i det, men har han börjat svalna i er kontakt tror jag inte det är mycket du kan göra tyvärr.
  • Anonym (mmm)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-07 22:27:21 följande:
    Vi är 33. Inte bestämt tid o plats. Dåligt tecken?
    Va? hur man kan boka dejt utan att ha bestämt tid och plats? 

Om jag var du skulle jag säga att något kommit upp och jag kan inte, sen får du se vad han då gör. Säger han bara ok, då vet du att det inte var något större intresse. Anstränger han sig å andra sidan för att hitta ett nytt tillfälle, så finns det lite intresse och då får du fundera över hur du vill göra då. 
  • Anonym (mmm)

ok, läste inte att du redan hade ställt in, Nåja, då är det ju löst 

• Anonym (C)

Bra att du ställde in. Påminner om en kompis som skulle äta middag med en kille. När jag frågade vart de skulle å så, så hade de inte bestämt nåt, bara pratat om middag just den dagen. De skulle höras.

Min kompis ville inte verka för på så hon avvaktade men han hörde inte av sig och när hon hörde av sig fick hon inget svar. Trots att han varit väldigt intresserad innan.

• Anonym (ts)

Han skrev sen att han inte har haft tid o svara, och att han såg fram mot dejten också. Men sen dess har det varit knäpptyst och vi ska ju ses imon o har fortf inte bestämt nåt. Så det är rätt kört. Fattar inte varför det blir såhär. Varför hålla på med massa spel.

• Anonym (Ironi?)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-08 20:28:20 följande:

Han skrev sen att han inte har haft tid o svara, och att han såg fram mot dejten också. Men sen dess har det varit knäpptyst och vi ska ju ses imon o har fortf inte bestämt nåt. Så det är rätt kört. Fattar inte varför det blir såhär. Varför hålla på med massa spel.

Märklig stil.

Då dejtar du och jag istället.

Ha ha...
  • Anonym (ts)
    Anonym (Ironi?) skrev 2018-05-08 20:31:39 följande:

Märklig stil.

Då dejtar du och jag istället.

Ha ha...

Vad kan man dra för slutsatser?
  • Anonym (Ironi?)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-08 20:32:53 följande:
    Av det du varit med om?

Vet inte exakt, kanske att han håller igång några samtidigt. Det är vanligt.

Många försöker ha flera på gång. Som back-up ifall någon faller bort.
  • Anonym (L)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-08 20:32:53 följande:
    1. Fokusera mer på vad du behöver än vad mannen kan tänkas tycka om dig. Kvinnor tenderar att fastna i tankar på det senare tills bekräftelsebehovet nästan överskuggar det egentliga syftet med att ses. Jag menar inte att du gör så men det är lätt att gå i den fällan. Varför skrev han så? Varför hör han inte av sig? Det viktiga är vad du vill. Lista vad du värdesätter hos en man och fundera på om han verkar ha de egenskaperna. Tänk då inte enbart på vad han påstår om sig själv utan även hur han agerar i praktiken. Har han det du söker får du se till att något händer, annars letar du vidare.   

2. Ta initiativ själv! Sitt inte och vänta på att han ska föreslå tid och plats nästa gång utan gör det själv i stället, lite casual så där "Vad säger du om (ställe) kl. XX? Får du inget svar alls då så vet du att han förmodligen inte är intresserad, i stället för att utsätta dig för anspänningen att in i det sista vänta på att han ska föreslå något. 

3. Metaprata inte om dejtandet med mannen. Jag håller med ovanstående om att man inte ska ventilera sin nervositet med den man ska träffa. Gör det med en vän i stället. Ha som tumregel att du i början beter dig mot honom som du skulle göra mot en vän. Om han märker att du är nervös när ni väl ses brukar de flesta män tycka att det är charmigt eftersom det visar att man bryr sig. 

Dra ner dramanivån generellt är mitt råd. Satsa inte allt på ett kort utan håll fokus på vad du vill och se till att det blir så. 
  • Anonym (mn)
    Anonym (L) skrev 2018-05-09 11:41:34 följande:
    1. Fokusera mer på vad du behöver än vad mannen kan tänkas tycka om dig. Kvinnor tenderar att fastna i tankar på det senare tills bekräftelsebehovet nästan överskuggar det egentliga syftet med att ses. Jag menar inte att du gör så men det är lätt att gå i den fällan. Varför skrev han så? Varför hör han inte av sig? Det viktiga är vad du vill. Lista vad du värdesätter hos en man och fundera på om han verkar ha de egenskaperna. Tänk då inte enbart på vad han påstår om sig själv utan även hur han agerar i praktiken. Har han det du söker får du se till att något händer, annars letar du vidare.   

2. Ta initiativ själv! Sitt inte och vänta på att han ska föreslå tid och plats nästa gång utan gör det själv i stället, lite casual så där "Vad säger du om (ställe) kl. XX? Får du inget svar alls då så vet du att han förmodligen inte är intresserad, i stället för att utsätta dig för anspänningen att in i det sista vänta på att han ska föreslå något. 

3. Metaprata inte om dejtandet med mannen. Jag håller med ovanstående om att man inte ska ventilera sin nervositet med den man ska träffa. Gör det med en vän i stället. Ha som tumregel att du i början beter dig mot honom som du skulle göra mot en vän. Om han märker att du är nervös när ni väl ses brukar de flesta män tycka att det är charmigt eftersom det visar att man bryr sig. 

Dra ner dramanivån generellt är mitt råd. Satsa inte allt på ett kort utan håll fokus på vad du vill och se till att det blir så. 
    Mycket bra skrivet, håller med om allt.
  • Anonym (A)

Håller med
  • Anonym (hmm)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-07 23:22:20 följande:
    Jag ställde in vår såkallade dejt nu och skrev att han inte verkade så intresserad längre.

Anonym (ts) skrev 2018-05-08 20:28:20 följande:

Men det är ju inte så konstigt att ni fortfarande inte har bestämt nåt, ifall det sista han hörde från dig var att du ville ställa in? Låter ju som att han lämnade upp till dig att ta tillbaka det.

Verkar jobbigt att försöka få till dejter via korta meddelanden och hålla på och övertolka tystnader och nyanser i inlägg... okej att han kanske inte var lika på och nervös som du, men det betyder inte att det inte hade kunnat bli nåt bra. Försök vara lite coolare nästa gång och ta det för vad det är, ett första möte med någon som också letar efter någonting.
  • Anonym (ts)

Tusen tack för ett fantastiskt bra svar. Printscreenade det. Han skrev sen att han inte var så intresserad iallafall. Men, sparar dina råd för framtiden!
Svar på tråden Ställa in dejt?