Fakta om amning som skakat min värld lite
Skönt med lite distans. Visst, en fungerande bra amning måste vara det optimala. Men vi är så lyckligt lottade att vi bor i ett land där barnets överlevnad inte hänger på amningen.
Skönt med lite distans. Visst, en fungerande bra amning måste vara det optimala. Men vi är så lyckligt lottade att vi bor i ett land där barnets överlevnad inte hänger på amningen.
Det måste ju vara rimligt, att låta bli att amna bara för att man är lat tycker jag är fel, att låta bli att amna för att man får mjölkstockning gång på gång är vettigt.
Amningen skyddar mot allergier, astma och så vidare så jag tycker man ska amma om man kan.
Jag tror på att barn föds primitiva - med basala, primitiva insikter och "förväntningar".
Jag röstar för brösten alla dagar i veckan, framför en plastflaska med gumminapp med nått fejkat skit i. Tror inte en sekund på att det är lika bra som amning. Inte en sekund...
Sedan vet jag att alla mammor där ute, med dåligt samvete, hävdar att det är minst lika bra. Men det är det inte.
Ni kan hoppa på detta inlägg bäst ni vill. Jag ska amma nu och kommer inte att ha tid att läsa.
Läs gärna inläggen innan du citerar, du har helt klart inte läst mitt inlägg.
man kan väl inte ha det som personlig åsikt. Du får läsa på, det är inte mitt jobb att leta fram info till dig.
Hört om prematurföräldrar där an inte kunnat amma mer än nåt pyttelite kanske, som blivit tröstade av läkare att det iaf minskar risken för astma.
Hört om prematurföräldrar där an inte kunnat amma mer än nåt pyttelite kanske, som blivit tröstade av läkare att det iaf minskar risken för astma.