• Anonym (Wtf)

    (Film) Man hotar kvinna, skära av armar och ben när han blivit avvisad sex.

    Skulle ni våga konfrontera denna man som denna kvinna gjorde trotts hot?

    Är det ok att hota så när man blivit avvisad sin sexinvit?

    Skulle ni polisanmäla detta hot?

    Film i twitterklippt:
    twitter.com/daccraft/status/993590726809341952

  • Svar på tråden (Film) Man hotar kvinna, skära av armar och ben när han blivit avvisad sex.
  • Anonym (Wtf)

    Utsätter kvinnan sig för onödig risk?

  • Anonym (Wtf)

    Ingen som reagerar på detta, är det så vanligt beteende?

  • Anonym (Lillja)

    Jag skulle anmäla, men sannolikheten att han skulle åka dit på det är väl minimal som alltid då det handlar om sexuella trakasserier, Däremot vet jag inte om det skulle kunna bli någon påföljd för hoten.

    Nu tror jag knappast att man blir anklagad för rasism när man anmäler hot. Men vad vet jag då jag ännu sluppit undan sådant.

  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Pys) skrev 2018-05-09 15:38:57 följande:

    Det vore rasistiskt att anmäla ju.


    Kan vara så.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Lillja) skrev 2018-05-09 20:13:17 följande:

    Jag skulle anmäla, men sannolikheten att han skulle åka dit på det är väl minimal som alltid då det handlar om sexuella trakasserier, Däremot vet jag inte om det skulle kunna bli någon påföljd för hoten.

    Nu tror jag knappast att man blir anklagad för rasism när man anmäler hot. Men vad vet jag då jag ännu sluppit undan sådant.


    Anmäla tror jag också är bra, han hotar ju henne att INTE ringa polisen. Det borde vara allvarligt. Svenska tjejer måste våga visa att detta beteende inte är acceptabelt i Sverige.
  • Anonym (Tindra-Li)

    Han har säkert haft en svår uppväxt, och kanske misstolkar jag honom?

    Dessutom vill jag inte bli stämplad som rasist.

  • Anonym (Lillja)
    Anonym (Tindra-Li) skrev 2018-05-10 08:34:06 följande:

    Han har säkert haft en svår uppväxt, och kanske misstolkar jag honom?

    Dessutom vill jag inte bli stämplad som rasist.


    Så om man haft en svår uppväxt får man göra precis vad man vill? Råna, våldta, misshandla.mörda.eller var går gränsen?

    År det inte rasistiskt att han inte blir behandlad som vilken vit kille som helst, dvs anmäld för de brott han begår?


     

  • Anonym (.)
    Anonym (Tindra-Li) skrev 2018-05-10 08:34:06 följande:

    Han har säkert haft en svår uppväxt, och kanske misstolkar jag honom?

    Dessutom vill jag inte bli stämplad som rasist.


    I princip alla som begår brott har haft en svår uppgift men det försvarar inte deras beteende
  • Anonym (.)
    Anonym (.) skrev 2018-05-10 15:32:52 följande:

    I princip alla som begår brott har haft en svår uppgift men det försvarar inte deras beteende


    Uppväxt ska det stå
  • Anonym (Lillja)
    Anonym (Lillja) skrev 2018-05-10 15:09:15 följande:

    Så om man haft en svår uppväxt får man göra precis vad man vill? Råna, våldta, misshandla.mörda.eller var går gränsen?

    År det inte rasistiskt att han inte blir behandlad som vilken vit kille som helst, dvs anmäld för de brott han begår?


     


    Känner att jag borde förklara vad jag menar med vilken vit kille som helst så det inte missförstås.

    Jag hade kunnat skriva vilken svensk kille som helst men det gäller likväl en amerikansk, engelsk, norsk, dansk mm kille som lever i sverige. Det hade inte varit några större problem att anmäla dem . Därför anser jag det vara rasistiskt att göra undantag för enstaka folkgrupper bara för att de kommer från ett specifikt land.
Svar på tråden (Film) Man hotar kvinna, skära av armar och ben när han blivit avvisad sex.