• Anonym (Flingor)

Frukostflingor

Hej.

Här kommer en kanske lite annorlunda fråga men jag är intresserad av vad för flingor ni tillåter era barn att äta till frukost, mellanmål osv?

Mina barn vill inte ha de ?nyttigare? som exemplvis cornflakes, havrefras etc.

utan de vill ha olika typer av chokladflingor, andra med sockersmak osv. Ja ni vet nog vad jag menar.

Jag kan känna idag att det var ju oerhört onödigt att vi presenterade dessa mer onyttiga

flingorna för dem, men det var så att vi bodde på ett all inclusive hotell och de

åt alla möjliga sådana liknande flingor där, nä vi sedan kom hem kände de ju igen dessa i affären och vi köpte dem.

Dela gärna med er vad era barn får äta för flingor och om ni vet vilka som

är mer och mindr bra.

Tack på förhand

Ha en fin dag

• Svar på tråden Frukostflingor
  • Myhanna
    smulpaj01 skrev 2018-05-11 06:36:00 följande:

Enbart Kelloggs special k red berries äter vi här.

Är de sockerfria?
  • Nimzay
    Myhanna skrev 2018-05-11 10:15:10 följande:
    Vad är det för havreflingor du köper?
    Mest havrefras, Quaker. Och ibland typ nån slags flarn som är typ som corn flakes fast av havre, AXA.

Och ringar från Ica, i olika nyanser som består av olika grejer, och dessa flingor tycker jag då känns som ett mellanting mellan godisaktiga flingar och inte godisaktiga flingor.
  • Nimzay
    Myhanna skrev 2018-05-11 09:56:11 följande:
    På fritids äter de bara smörgås. Ja jag tänker också på tänderna och att det är nästan som att ge dem lördagsgodis varje dag.
    Men kanske de kan äta smörgås som mellanmål även hemma om de nu gillar smörgås? ;)
  • Anonym (BaraNyttiga)

Havrefras, Special K, Havregrynsgröt....

Barnen vill ha söta flingor men det får de inte. Föräldrarna bestämmer.

• Myhanna
    Nimzay skrev 2018-05-11 10:28:09 följande:

Mest havrefras, Quaker. Och ibland typ nån slags flarn som är typ som corn flakes fast av havre, AXA.

Och ringar från Ica, i olika nyanser som består av olika grejer, och dessa flingor tycker jag då känns som ett mellanting mellan godisaktiga flingar och inte godisaktiga flingor.

Okej. Vad är det för ringar från Ica? Vad heter de?
  • Myhanna
    Anonym (BaraNyttiga) skrev 2018-05-11 11:06:46 följande:

Havrefras, Special K, Havregrynsgröt....

Barnen vill ha söta flingor men det får de inte. Föräldrarna bestämmer.

Tack för svar. Absolut, föräldrarna bestämmer
  • Nimzay
    Myhanna skrev 2018-05-11 11:09:02 följande:
    Okej. Vad är det för ringar från Ica? Vad heter de?
    Kommer inte på de flingorna heter ust nu, har inte köpt/ätit såna på ett tag. Men det är iaf nån slags flingor som är formade som ringar och ringarna har olika färg fast att de är i samma paket eftersom att de är gjorda av olika saker (typ som att några är av havre, några av råg, några av majs, några av vete osv - fast vet/minns inte exakt om det är just dessa saker de är gjorda av men typ så).
  • Myhanna
    Nimzay skrev 2018-05-11 11:15:20 följande:

Kommer inte på de flingorna heter ust nu, har inte köpt/ätit såna på ett tag. Men det är iaf nån slags flingor som är formade som ringar och ringarna har olika färg fast att de är i samma paket eftersom att de är gjorda av olika saker (typ som att några är av havre, några av råg, några av majs, några av vete osv - fast vet/minns inte exakt om det är just dessa saker de är gjorda av men typ så).

Okej känner igen det frånsagt vi bodde på ett hotell som jag tror hade sådana är de mindre onyttiga?
  • Nimzay
    Myhanna skrev 2018-05-11 12:23:10 följande:
    Okej känner igen det frånsagt vi bodde på ett hotell som jag tror hade sådana är de mindre onyttiga?
    Det vet jag inte säkert, kan ju finnas olika typer av ring-flingor och vissa sorter är nog ganska sötade medan andra är mindre sötade och vissa kanske inte sötade alls osv.

Men den sorten från Ica som jag tänker på skulle jag nog gissa att är mindre onyttiga än till exempel kalaspuffar och Frosties och sånt för de är inte särskilt jättesockrade tror jag inte.
  • Anonym (Maya)

Mina barn äter aldrig flingor. Dels tål de inte sockret och dels vill jag inte ge dem ohälsosamma vanor. Till frukost äter de gröt med bär eller en hemmagjord smoothie och till mellis äter de ftukt och/eller ekologisk naturell joghurt med bär och bananbitar i. Köper helt enkelt inte hem något ohälsosamt.

• Myhanna
    Nimzay skrev 2018-05-11 12:28:56 följande:

Det vet jag inte säkert, kan ju finnas olika typer av ring-flingor och vissa sorter är nog ganska sötade medan andra är mindre sötade och vissa kanske inte sötade alls osv.

Men den sorten från Ica som jag tänker på skulle jag nog gissa att är mindre onyttiga än till exempel kalaspuffar och Frosties och sånt för de är inte särskilt jättesockrade tror jag inte.

Får kika efter dem på Ica
  • Myhanna
    Anonym (Maya) skrev 2018-05-11 12:45:05 följande:

Mina barn äter aldrig flingor. Dels tål de inte sockret och dels vill jag inte ge dem ohälsosamma vanor. Till frukost äter de gröt med bär eller en hemmagjord smoothie och till mellis äter de ftukt och/eller ekologisk naturell joghurt med bär och bananbitar i. Köper helt enkelt inte hem något ohälsosamt.

Tack för svar. Tyvärr äter inte mina barn gröt och inte fil eller yoghurt, så det blir bara smörgåsar då om de inte ska äta flingor vilket naturligtvis också går bra.

Gör de smoothie själva på morgonen?

Min ena dotter är jätte kräsen så smooothie går inte hem där heller.
  • Nimzay
    Myhanna skrev 2018-05-11 13:21:51 följande:
    Får kika efter dem på Ica
    Yes!
Svar på tråden Frukostflingor