• Anonym (xa)

Tjejer vill bara ligga med mig

Jag är då en man i mina bästa år (runt 25)
    Har tidigare nästan enbart haft seriösa förhållanden, alla tjejer jag har träffat har man märkt att de vill något seriöst.

Nu de senaste 2 åren så känns det som att tjejer bara vill ligga med mig, men de vill inget seriöst? Jag skulle beskriva mig allt mellan en 6 till 9 av 10 i utseende beroende på vem man frågar. Är vältränad, tjänar väldigt bra för min ålder (över 40k per månad) och har fin lägenhet, bil och väldigt trevlig och utåtriktad.

Är jag ute och festar får jag mycket uppmärksamhet och har väldigt lätt att dra hem någon för att ligga med. Och dessa får man alltid väldigt mycket komplimanger av gällande sexet och de vill väldigt gärna ses igen för att ligga. Men det verkar som att ingen får känslor för mig och vill något seriöst?

Varför blir ingen intresserad av mig? Jag skulle iaf se mig som en väldigt bra pojkvän om det hade kommit till det. Börjar bli trött på att ligga runt så vet inte hur jag ska vända på trenden.

• Svar på tråden Tjejer vill bara ligga med mig
  • Meriall

Hur många relationer har du haft innan? 25 är inte gammalt så om du haft fler än typ 2 st så kanske folk tror att du inte är någon som passar för något långvarigt med barn etc i framtiden.

• Anonym (Serri)

Har du testat att följa tjejen hem och fråga om du får bjuda ut henne nästa helg eller nått. Istället för att följa med upp och ligga?

• Anonym (så trisst)

Kanske är du för snygg och ses på som en "Fuckboy"? Såna vill tjejer sällan ha som pojkvänner, Man tror de ligger runt för mycket. Gör som tipset ovan att försök köra den romantiska stilen istället och ligg inte på första dejten säga att du vill ha något mer långvarigt och gärna väntar tills det känns rätt. Försök intressera dig för tjejernas person, och var nyfiken och uppvaktande.

• Anonym (xa)
    Meriall skrev 2018-05-11 14:30:04 följande:

Hur många relationer har du haft innan? 25 är inte gammalt så om du haft fler än typ 2 st så kanske folk tror att du inte är någon som passar för något långvarigt med barn etc i framtiden.

Ett på 5 år och ett på 2 år.
    Anonym (Serri) skrev 2018-05-11 14:32:46 följande:

Har du testat att följa tjejen hem och fråga om du får bjuda ut henne nästa helg eller nått. Istället för att följa med upp och ligga?

Nej, det har jag inte gjort, kanske borde prova. Men blir ju oftast att allt går fort och man hånglar upp varandra på krogen och vips så ligger hon i min säng.
  • mammaåten

1. Låt bli att ligga med folk du träffar på krogen. Ta varandras nummer istället & hör av er när ni är nyktra.

2. Berätta att du är ute efter något seriöst :)

• Rudbeckius

Jag var i motsvarande situation när jag var i din ålder. Jag kände ett tag att det var hopplöst. På den tiden var det heller inte helt OK för tjejer att bejaka sin sexualitet så som idag. Termen kk fanns ännu inte. Jag var en läcker blond smidig hunk med magrutor och de blåaste ögonen, de trodde nog att jag var lite blåst.

Jag ändrade lite taktik då, höll på mig mer (dvs fokus var inte på sängen), jag tog med dem på sport, kultur och utflykter. Jag pratade mera med dem som en vän, fast utan att tappa glimten i ögat.

Det funkade, de tjejer som hakade på såg mig mer som stadig pojkvän-material. Jag fastnade dock för en yngre (precis 20 år) som efter 40-årsåldern blev arbetsnarkoman och mobilberoende - men det är sen senare historia.

• Anonym (xa)
    Anonym (så trisst) skrev 2018-05-11 14:36:53 följande:

Kanske är du för snygg och ses på som en "Fuckboy"? Såna vill tjejer sällan ha som pojkvänner, Man tror de ligger runt för mycket. Gör som tipset ovan att försök köra den romantiska stilen istället och ligg inte på första dejten säga att du vill ha något mer långvarigt och gärna väntar tills det känns rätt. Försök intressera dig för tjejernas person, och var nyfiken och uppvaktande.

Väldigt svårt o tro att jag är för snygg. Men har fått frågan om jag är en fuckboy några gånger samt fått höra att jag ser ut lite som en douche.

Men ska testa intressera mig mer i att prata nästa gång mot att vara fysiska med varandra. Tror det är ovanligt och ger mig lite pluspoäng redan från början. Möjligt att det kan få tjejerna att få en annan mental sinnesstämning till det hela - att det ska leda till dejtande. När man ligger första gången så är det väl kanske lätt att gå in med en sinnesstämning i att man enbart ska ligga med varandra och därför inte kan tänka sig mer.

Tack för tipset.

• Anonym (F)

Släpp inte till om du inte tror att hon vill mer. Vänta till tredje dejten?

• Smecker

I feel you. Kvinnor 30-45 är inte ett dugg bättre, visst känner man sig utnyttjad ibland? Samtidigt vill man inte hålla på sig, tänk om de är så närhets- och kärlekstörstande och så bara avvisar man dem. Om man tänker hur det skulle kännas för en själv om man var i deras situation så känns det inte helt schysst att bara "Tyvärr, tyvärr, här blir det inget ligga innan femte dejten" när de kanske ordnat barnvakt, gjort sig fina och byggt upp en massa förväntningar.

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Nope)

Men det är ju bara att se vad du själv skriver! Låter det som seriöst pojkvänsmaterial? Nej knappast va? Och tjejer som beter sig så är kanske inte flickvänsmaterial heller. Sluta ragga på krogen. Var nykter och seriös i ditt dejtande så ska du se att du hittar någon!

Nej, det har jag inte gjort, kanske borde prova. Men blir ju oftast att allt går fort och man hånglar upp varandra på krogen och vips så ligger hon i min säng.[/quote

• Mizzys
    mammaåten skrev 2018-05-11 14:41:18 följande:

1. Låt bli att ligga med folk du träffar på krogen. Ta varandras nummer istället & hör av er när ni är nyktra.

2. Berätta att du är ute efter något seriöst :)

Detta är ett bra råd, ge komplimanger, flörta och byta nummer. Visa att du är intresserad, killar som bara vill ligga gör att tjejer tappar intresset.

Men sen kanske du raggar på en typ sv tjejer?
  • Anonym (12345)

Brukar du ta initiativet till sexet när du träffar någon på krogen?

Svar på tråden Tjejer vill bara ligga med mig