Inlägg från: Anonym (Anonym30) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym30)

Utomkvedshavandeskap utan behandling

Jag blev lite chockad, mitt var nere på 70-nått idag. Nytt prov på fredag :)

• Anonym (Anonym30)

Håller tummarna att vi båda är på noll vid nästa prov :) har du någon planerad uppföljning? Kanske redan har frågat det :p

• Anonym (Anonym30)

Vad är det för behandling du går på?

Nej har inte hört om någon uppföljning, inte frågat heller men tänkte göra det. Tog nytt prov idag, hade en känsla av att det skulle vara på boll för jag känner mig ?som vanligt? i kroppen nu men det var på 48. Inte långt kvar nu men blev lite besviken ändå ;p nästa prov på torsdag..

• Anonym (Anonym30)

Jag förstår :) hur länge jade du behandlat innan du blev gravid?

Gick de bra på provet igår?

• Anonym (Anonym30)

Stackare! Men skönt ändå att du inte behövde op eller spruta. Hoppas ditt värde fortsätter sjunka.

Mitt värde var på 10 igår men har haft en del ont i magen jag också :/ Dock inte så jag behövt åka in men blir lite orolig när jag hör hur de var för dig.

Ringde in idag och fick boka in en undersökning till när jag ska lämna nästa prov, 20 juni. Så känns skönt men någon typ av ?uppföljning? ändå..

• Anonym (Anonym30)

Håller tummarna att det är under tio! :) hur mår du nu? Och hur är det med smärtorna?

• Anonym (Anonym30)

Förstår precis hur du känner dig. Skulle så gärna vilja veta varför man drabbats av detta, är de något ?fel? på någon äggledare eller hade man bara ?otur??

Jag mår ändå helt okej fysiskt, har lite ont i magen till o från (en smärta jag inte känner igen), så känns skönt att jag bad om ett VUL (blir på onsdag nästa vecka) och se att allt förhoppningsvis ser okej ut och då ska jag lämna prov också som förhoppningsvis blir det sista. Men har dykt upp mycket frågor som ska bli skönt att få svar på.

Har också fått instruktioner att ringa dit om jag blir gravid igen för att utesluta ett till utomkveds.. men försöker tänka positivt, att man får denna undersökning utan tjat (ringde flera ggr under 4v innan nån tog mig på allvar, fick bara höra att de var missfall). Och tänker på glädjen när man förhoppningsvis får se en graviditet på rätt ställe :)

Psykiskt brottas man ju med rädslan att de ska bli utomkveds igen och även att det kanske inte alls går lika lätt att bli gravid. Den här gången blev vi gravida på tredje försöket men första försöket med ägglossningstest. Men de är ju inget som säger att de kommer gå lika lätt nu. Har tagit ägglossningstest sista veckan för att se om kroppen kommit igång men de har den inte. Har bestämt mig nu för att försöka njuta av sommaren och blir man gravid så blir man, annars kan jag börja med tester igen mot hösten. Tror att dom där testen är en onödig stress bara just nu. Förstår att du är i en annan sits i och med din behandling.. har du fått höra när du kan börja med den igen?

• Anonym (Anonym30)

Okej, har aldrig haft någon av de besvären som beskrivs som orsak när man googlar. Endometrios, infektioner osv. Stigande ålder står också med på listan men fyller 30 i höst så känner mig inte så gammal ;p ska bli intressant att höra vad läkaren tror, man kan ju googla sig galen ibland.

Smärtan är i nedre delen av magen, ibland överallt och ibland mer på vänster och ibland höger. Hade varit skönt om de var på samma sida, då hade man ju kunnat ana var felet var.

Tror säkert att du får börja med behandlingen på en gång, kroppen verkar ju ändå återhämta sig fort :)

När ska du lämna nästa prov?

• Anonym (Anonym30)

Hej!!

Var på undersökning i onsdags, allt såg bra ut. Fick inga svar på varför jag drabbats tyvärr.. finns ökad risk för utomkveds igen pga att äggledaren kan ha blivit skadad vid det här utomkvedshavandeskapet. Men tydligen är det jättesvårt att undersöka äggledarna vid VUL. Så är bara att hålla tummarna nästa gång man blir gravid :)

Mitt värde var på 0 nu så behöver ingen mer uppföljning.

Fick även tillbaka min mens häromdagen så börjar känna mig som mig själv igen. Har dock mer mensvärk o blöder mer än jag brukar men tänker att de kanske inte är så konstigt :)

Hur mår du?

Glad midsommar!

• Anonym (Anonym30)

Ja enligt läkaren så var de bara att börja försöka igen :) men som sagt tar vi de lite lugnt i sommar, vet inte om jag är upplagd för att gå igenom samma sak igen just nu. Behöver landa lite :)

Tror definitivt att de var mens jag hade. Slutat blöda nu :)

Hur går de för dig?

• Anonym (Anonym30)

Grattis!!

Visst känns de skönt? Jag fick till o med en tår i ögat när jag gick ut från gyn :) vi får uppdatera varandra framöver hur de går :)

• Anonym (Anonym30)

Hej!!

Hur går de för dig?

• Anonym (Anonym30)
    Anonym (Astrid) skrev 2018-11-27 16:58:35 följande:

Jag är gravid igen och det är inte utomkveds denna gången. Hur går det för dig? 

Åh så roligt att höra!! Hur mår du? Vilken vecka är du i? Och i vilken vecka fick du göra UL?

Jag är inte gravid (än :p) men ger mig hopp att du lyckats :) har iofs bara försökt 4 månader varav två jag inte lyckades hitta ägglossningen på testerna. Verkar vara ganska oregelbunden.
  • Anonym (Anonym30)

Stort lycka till idag!

Skönt att få göra ultraljud så tidigt, min läkare pratade om vecka 7-8 när jag lyckats bli gravid.

Svar på tråden Utomkvedshavandeskap utan behandling