Jag genomgår ett missfall (MA) nu. Började behandlingen med Cytotec igår förmiddag. Fick plusset 12 mars och hade alla symptom man kan tänka sig; illamående, trötthet, ömma bröst. Sen i vecka 11 (10+5) var jag hos MVC för ett tidigt UL (hade ringt och bett om det för jag var orolig, kände att de flesta symptom hade avtagit, vilket dock är vanligt, men ville ändå kolla) Fick inget riktigt besked på det UL, utan fick komma tillbaka fyra dagar senare för ett VUL (11+1) Där konstaterades det att det rörde sig om en ofostrig graviditet. Kände såklart sorg, men ändå en lättnad av att jag faktiskt bad om att få göra en koll. Hade jag inte gjort det hade jag varit lyckligt ovetande än idag.
Fick remiss till sjukhus två veckor efter VUL. Då hade min kropp inte börjat reagera ännu. I vecka 14! Där gjordes ännu ett VUL och läkarna sa samma sak och jag fick med mig tabletter och åka hem. Har nu tagit 4 Cytotec och en del smärtstillande, och natten var jobbig- vaknade många gånger pga smärtan. Men kroppen har iaf börjat reagera nu så det är bara att vänta.
Men ett tips om en känner sig det minsta lilla orolig - kolla! Be om en tid, det är inte värt att gå runt och vara orolig när en kan få svar. Och även om allt verkar vara normalt (som i mitt fall) så kan kroppen lura en. :)