En skadlig relation :(
Hej Bullen, hehe..
Jag är dessvärre i ett destruktivt förhållande 30+ som senaste tiden börjat eskalera mer och mer. Vi har nu varit tillsammans i över ett år och det är som ett liv i en jojo. Jag vet aldrig vilket humör han skall vara på. Arg, ledsen, deprimerad, kärleksfull. Jag känner att jag inte heller alltid vågar säga ifrån ex. går lite som på glas för att inte såra honom eller göra han sur.
Jag kan även beskriva honom som väldigt egoistisk ex. alltid bara tänkt på hans egna mål, behov och sätter press på mig, pikar..Ja allt för att nå fram dit på endast hans villkor och lyssnar aldrig på mig / respekterar mina känslor.
Han har aldrig bett om ursäkt för ett beteende som sårat eller en handling. Han klarar aldrig av att bli tillsagd ex. Om jag blir sårad eller känner att något var fel, då blir han passivt aggressiv, vänder samtalet till sin fördel eller går på attack till mig "du är sådan, du är så b la, b la," tom. hotar med att det är slut och kallar mig tom manipulerande. Det hela går så långt att jag inte längre vet vad som är vad. Han är även rädd för att jag skall överge honom ex. söker bekräftelse att jag är hans. Redan någon månad in i förhållandet skulle jag försäkra och lova att jag ej skulle lämna honom. Han är även kontrollerande, kritiska till mina val och om jag ska träffa vänner, vad vi ska göra etc.
Eftersom förhållandet i sig är en jojo med överösande av komplimanger och kärleksfull så har han lyckats hålla mig fast.
Nu skriver jag till er för att få lite feedback angående en händelse.
För en vecka sedan sårade han mig genom att kränka mig personligen när vi talade i telefon. Verbal misshandel från ingenstans. Detta sårade mig något otroligt hamnade i chocktillstånd. Det blev droppen av alla gånger. Fick ingen förståelse i samtalet, som vanligt så börja blev han bara irriterad och ilsken. Jag ville efter detta inte tala mer med honom. Han som vanligt gjorde en 360 dvs. kärleksfull MEN bad inte om ursäkt utan "han ville mitt bästa". Vi har efter detta ej pratat mer. Han har skrivit ett fåtal sms att han är ledsen för jag är ledsen och att jag måste inse att han menar mitt bästa. Han har som vanligt inte ursäktat och erkänt sitt felaktiga beteende som var otroligt kränkande. Jag skrev då ett långt sms till honom där jag förklarade exakt hur jag kände skrev tydligt att det är ett sådant typ av förhållande jag vill vara del utav. Detta SMS sket han i att svara på.. 2 dagar senare efter hans "stonewalling" skickar han bara en bild på något kul han sett ingen kommentar utan bara den bilden.
Va fan? Skall jag ha glömt allting nu? Allt är bra? Hur kan man bara ignorera ett sådant meddelande, en chans att göra rätt för sig.. Han kämpar inte ens, inga samtal, inget alls. Han är så jävla falsk. Han har väl aldrig någonsin älskat mig. Känner mig så jäkla lurad... :(