• molly50

Han älskar mig inte längre.....

Steffqw skrev 2018-08-13 19:18:56 följande:

Tror ni jag någonsin kommer få tillbaka mina nycklar utan att behöva be om det och kontakta honom?

Han har fått sina...

Du kan väl bara skicka ett sms och skriva att du vill ha tillbaka dina nycklar.
    Sen är saken ur världen och du kan gå vidare.
    Carpe Diem
  • molly50
    molly50 skrev 2018-08-13 20:49:19 följande:
    Du kan väl bara skicka ett sms och skriva att du vill ha tillbaka dina nycklar.
    Sen är saken ur världen och du kan gå vidare.
    Alternativet är ju att du ber din syster eller en vän att hämta nycklarna hos honom.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-08-13 21:44:28 följande:
    Jo jag kan ju det. Har ju redan gjort det en gång. Känner att jag inte vill kontakta ha aldrig mer...
    Men kan du inte be din syster eller en vän att hjälpa dog med det då?
    Han måste ju förstå att du vill ha tillbaka nycklarna.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-08-16 21:36:03 följande:
    Så messade han nu om nycklarna :)
    Har du fått nycklarna nu?
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-08-25 14:12:44 följande:
    Nej jag har tyvärr inte fått dom. Jag var tvungen att messa honom om nycklarna för jag kände på mig att något inte stämde!

Han hade postat dom som rek post. Men jag fick aldrig någon avi. Han hade tappat bort kvittensen. Så vi kunde inte spåra mina nycklar..... :(

Dumt gjort av honom tycker jag, oansvarigt. Man sparar liksom ett kvitto?

Så nu sitter jag och väntar på att nycklarna ska gå i retur till exet. Då nycklarna bör göra det eftersom han skrev sig som avsändare på paketet.

Vad tror ni? :(
    Hade han inte bara kunnat gå hem till dig och lägga nycklarna i din brevlåda?
    Om han lyckas slarva bort kvittensen på brevet så är det riktigt klantigt gjort.
    Om ett rekommenderat brev kommer bort så är det ju även klantigt gjort av posten.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-08-25 14:16:01 följande:
    Jag skrev innan hur det går med mina nycklar....du kan läsa..... :(

Jag mår bättre. Tiden läker sår som alla säger, det är så sant! Även om man inte vill tro på det när man mår som sämst!

Det har gått 3,5 månader nu och han finns inte alls lika mycket i mina tankar som förr. Jag är gladare.

Det är nu som jag kan börja säga att jag mår okej. Jag mår inte hundra procent bra. Jag känner mig fortfarande deppig. Och kan sakna exet ibland....

Men jag tror att jag kommer må ännu bättre om 1 eller 2 månader.

Tar sakta små steg som är stora framsteg för mig!

Har även lagt otroligt mycket fokus på min klättring som får mig att må förbannat bra....
    Skönt att göra att det går framåt. 
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-08-25 15:05:03 följande:
    Jag sa till honom att lämna i mitt brevinkast. Men han valde å posta. Helt ok för mig.

Men att han slarvar bort kvittensen för ett rek brev med nycklar i tycker jag är så jävla oansvarigt gjort av honom.

Om mina nycklar inte skulle komma fram och det kanske blir tal om att byta lås då ska jag fan se till att han också ska få betala!

Men ett rek brev borde väl gå tbx till avsändaren om mottagaren inte hämtat ut det? Det är vad mitt korkade ex säger och spelar lugng..
    Ja,det var klantigt gjort av honom.
    Men om det inte går tillbaka till honom så kan ni ju anmäla det till ARN-Allmänna reklamationsnämnden.
    För även posten har ju gjort fel om de har slarvat bort brevet.

Om du skulle bli tvungen att byta lås så borde både ditt ex och posten stå för notan.
    Kanske framförallt posten eftersom det är de som har slarvat bort brevet.
    Att slarva bort ett rekommenderat brev är allvarligt.
    Och det är något de ska ersätta.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-08-25 23:43:12 följande:
    Stör mig bara på att han har tappat bort kvittot. Tänk om jag hade råkat göra det med hans nycklar. Undrar pm han hade tagit det lika lugnt då.

Visar vilken idiot han verkligen är! Tur jag slapp han i mitt liv..
    Jag förstår det. Det är ju sådant man ska hålla reda på.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-08-26 22:48:33 följande:

Men hur vet man när man kommit över sitt ex? Det var mitt första förhållande, så vet inte hur det känns när man kommit över sitt första förhållande...

Jag menar jag vill träffa andra killar och börja dejta....men vette fan om jag är redo... Redo kanske man inte är om man fortfarande tänker på sitt ex typ varje dag?

Du är kanske inte riktigt redo för att dejta än om du fortfarande tänker på ditt ex mycket.
    Risken finns att du kommer att jämföra alla killar med honom.

Du kommer att märka när du tänker mindre och mindre på honom och kan se tillbaka på er tid utan att bli ledsen eller arg.
    Du kommer att märka själv när du har kommit över honom. Det är jag övertygad om.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-08-28 16:52:49 följande:
    Alltså jag vill ju börja träffa andra killar. Jag vill komma över honom. Och jag vill gå vidare med lycka i kroppen.

Men saken är när jag till exempel sitter med tinder och ser att någon kille skriver till mig och visar intresse får jag en klump i magen. Ångesten börjar växa, jag börjar sakna exet och tänker att ingen kommer kunna ta hans plats i mitt hjärta, jag kommer aldrig kunna bli lika kär.

Likadant är der också ex på gymmet, finns en kille jag skulle kunna stöta på men känner att där tar det också stopp...
    Då är du inte redo än.
    Och det är inte heller så juste emot andra killar att dejta dem när de inte har kommit över ditt ex.
    Vi tjejer vill ju inte bli jämförda med gamla ex. Och det vill inte heller killar.
    Och det är ju inte heller speciellt snällt mot dig själv att göra så.
    Jag försökte också dejta andra för att komma över mitt ex.
    Men det fungerade inte för mig heller.
    Det slutade bara med sårade känslor och osämja.
    Och det är det inte värt.
    En annan sak att fundera på om du är över ditt ex eller inte är om du skulle klara av att se honom med en annan tjej.
    Om inte så är du inte över honom.
    Jag skulle vilja råda dig att ta det lugnt. Känslor försvinner inte med en knapptryckning. Du måste ge det tid.
    Om du försöker stressa fram det så kommer det bara att ta längre tid.
    Carpe Diem
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....