molly50 skrev 2018-05-15 22:05:11 följande:
Ok. Bra att du har en vän att prata med.
Jag tycker nog att du ska låta bli att ringa honom. Risken finns att du bara kommer att få falska förhoppningar om han ställer upp på att försöka reda ut allt.
Och när du märker att han inte vill s¨blir du bara mer sårad.
Låt honom hellre vara helt och se om han hör av sig själv.
Steffqw skrev 2018-05-15 19:58:26 följande:
Hur hanterde du allt då? Vad hände och vad gjorde du?
Jag var hos kuratorn idag igen, de skrev ut lugnande åt mig. TOg det på jobbet, blev så jävla trött men ändå lugn på något sätt...ändå känner jag smärtan innifrån,,,mår så jävla dåligt just nu...
Jag såg till att ha vänner omkring mig och familj.
Att ha stöd omkring mig.
Och så försökte jag göra saker jag tyckte om för att få tankarna på annat håll.
Jag gick hos samtalsterapeut för att få prata om allt med en utomstående.
Jag försökte också se till att få i mig mat för att få energi att orka ta mig igenom sorgen.
Och jag tillät mig gråta och vara ledsen när det behövdes.
Sen kom det en dag när jag började se ljuset i tunneln.
Och idag är jag lyckligt gift och har 2 barn.
Bra att du har kuratorn att gå till också.
Och jobbet.
Saken är den att jag fortfarande sitter och lever på förhoppningar. Jag sitter och tror att det fortfarande kan bli vi, att han ska vilja försöka med vårt förhållande. För vi sågs där i fredags, jag flydde när han sa att han inte älskade mig längre. Jag ringde honom sedan, han sa då vi kan ta helgen och fundera. Det enda jag tänkte varför säger han så???!!!!
Jag vet varför han sa så, för att försöka göra mig gladare vilket jag tycker är så taskigt!!! SÅ nu sitter jag och har de där jävla förhoppningarna med svullna ögon och ett brustet hjärta.
Därför tänker jag att om vi ses och pratar så kanske jag kan få ett ordentligt avslut.
På ett sätt vill jag prata med honom och få det där avslutet, för det känns annars som jag alltid kommer leva i förhoppning att han hör av sig. På ett annat sätt vill jag inte prata med honom för jag vet hur ännu mer sårad jag kommer att bli.
Men det lutar mest åt att jag vill prata med han, då jag saknar honom extremt mycket!! Drömmer om honom osv....det gör så jävla ont! Vad ska jag göra??!!!