• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Fredrica skrev 2018-05-26 10:34:56 följande:
    Att du vill tala med honom gör varken till eller från egentligen utan detta inbillar du dig bara (jag har själv varit där förr) när en kille ignorerar dig oavsett hur taskigt det än må vara så har han klargjort att han inte vill att du hör av dig mer! Du förlorar bara din stolthet och hans respekt för dig om du hör av dig. De uppfattar en som patetisk. Bara håll dig borta och låt han höra av sig om nyckeln dessutom
    Jag tror att det gör något för mig om jag får säga i telefon att det är slut mellan oss. Jag tror verkligen det!
  • Steffqw
    Rudbeckius skrev 2018-05-26 11:19:50 följande:
    Håller helt med. En separation med värdighet är rätta vägen. Saknad och ny kärlek kan kanske blossa upp, eller så sker det aldrig.
    Men sen då om jag inte hör av mig och han kontaktar mig? Han säger att han har funderat klart och inte känner något. Det kommer göra mig helt förstörd att få höra det åter igen!!!!

Det är därför jag vill prata med honom precis nu för att klargöra att det är SLUT och att han INTE FÅR KONTAKATA MIG MER!

Jag kommer bli så jävla trasig om han hör av sig. Jag är så jävla trasig redan....Vill börja bearbeta detta
  • Steffqw
    Rudbeckius skrev 2018-05-26 11:19:50 följande:
    Håller helt med. En separation med värdighet är rätta vägen. Saknad och ny kärlek kan kanske blossa upp, eller så sker det aldrig.
    Tänkte skriva nåt i denna stil:

Jag har försökt ringa dig. Som jag skrev tidigare i veckan behöver jag prata med dig! Jag orkar inte med allt detta, vad vi nu har. Det tär verkligen på mig. Jag vill verkligen ta ett ärligt snack med dig, inte via sms utan i telefon. Så du kan väl höra av dig.

Om han inte svarar på detta smsa vet jag inte vad längre.....
  • Steffqw
    EnAnonumius skrev 2018-05-26 16:27:25 följande:

Om det är så otroligt viktigt för dig att få ett "avslut" på "ditt sätt" så är det bara dumt att du väljer att göra det på ett sätt som framställer dig själv som dum i processen.

Skriv inget löjligt och dumt som; "jag tänker inte vänta på att hans känslor kommer att ändras". För du vet ju redan att han inte älskar dig på "det sättet". 

Det bästa är ju att du fattar att han har sagt i från flertalet gånger (enligt dina egna utsagor) att han vill bli lämnad i fred. 

Men om det är så otroligt viktigt för dig att få ett "avslut".

Skicka ETT SMS där du skriver "Jag fattar vinken att det är slut mellan oss då du inte svara mig när jag ringer eller SMS'ar dig. Jag vill ha mina nycklar nu under veckan så vi kan väl mötas så vi kan lämna tillbaka dem till varandra. Sedan så kommer jag att lämna dig ifred."

Det räcker. 

Mina känslor svajar otroligt mycket. Igår sa jag att jag ville ha ett avslut från min sida. Idag sitter jag och vill fråga honom vad vi har och hur länge han vill ha space å fundera på sina känslor.

Jag har sagt att jag vill ringa ikväll. Han sa det är okej. Men är jag redo för detta samtal? Nej, jag vet varken ut eller in.

Någon sa till mig låt bli att ringa. Strunta i honom.

Hur svårt det än är ska jag försöka att inte kontakta honom förrens jag vet vad jag vill, vad Jag egentligen vill säga honom.
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-27 13:02:54 följande:

Det tycker jag låte som en bra idé.

Om hans känslor skulle ändra sig så kommer han att höra av sig.

Hör han inte av sig så vet du var han står.

Under tiden kan du försöka fokusera på dig själv och att försöka gå vidare.

Ja för just nu ändrar jag mig gång på gång vad jag vill säga honom. Jag är nog inte redo för det där samtalet. Men hur ska jag låta bli att inte höra av mig?
  • Steffqw
    Anonym (Sandy) skrev 2018-05-27 14:26:05 följande:

Sysselsätt dig med nåt det GÅR! Hjärtesorg tillhör tyvärr livet. Du kommer troligtvis vara med om det här igen med en annan i framtiden. Kanske är det du som är hjärtekrossaren i nästa förhållande. Man vet aldrig. Men en sak är säker, du kommer ta dig igenom det här. Men OM du vill ha nån chans att få tillbaka honom så MÅSTE du ge tusan i att höra av dig. Han tycker bara du är jobbig. Låt honom få känna saknad! Det gör han inte sålänge du hör av dig med sms och samtal. Det förstör allt!

Okej! Jag ska försöka låta bli å höra av mig! Ge mig power!!
  • Steffqw
    Anonym (Sandy) skrev 2018-05-27 16:34:04 följande:

Du fixar det! det blir lättare för varje dag

Ja men ge mig tips för att jobba mig igenom denna tuffa tid
  • Steffqw
    Anonym (Sandy) skrev 2018-05-27 19:15:30 följande:
    Det som jag gjorde när mitt ex dumpade mig:

Jag umgicks med folk som gjorde mig glad

Jag var ute på galejj och kom hem lagom till soluppgången

Jag gick på gym och tränade mer

Jag shoppade loss och unnade mig saker

Jag åkte utomlands med min bästa vän i två veckor

Allt det där fick mig att må bättre men det är olika för alla.

Vad gör dig glad? Förutom den där killen förstås!
    Jag försöker tänka på annat och umgås med mina närmaste. Imorgon ska jag gå på kickboxning för nybörjare helt på egen hand och inte ha med någon. Det är ett stort steg för mig!

Saken är den om jag nu inte kontakar honom och "låter det rinna ur sanden" blir det typ som att jag ändå på något sätt kommer leva i förhoppningar att han en vacker dag kommer att ändra sig.

Det är ju inte heller bra...? Vad har jag för alternativ egentligen? Jag kan kontakta honom och få svart på vitt ett avslut. Men jag känner mig inte stabilt redo för det. Eller så kan jag försöka inte kontakta honom och ha mina förhoppningar i en vecka eller månader. Men till slut kanske jag inser att det verkligen är över.

Hur skulle ni har gjort?
  • Steffqw
    Anonym (Kundevartjag) skrev 2018-05-27 22:05:40 följande:
    Jag skulle höra av mig å få svar svart på vitt
    Det vil jag också göra. Men känner mig inte redo att göra det idag, imorgon eller denna vecka. Ska jag ge det lite tid tills jag själv är mer känslomässigt stabil? Då jag själv kan kontrollera mina känslor och inte försöker övertala honom något?
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-28 10:17:03 följande:

Jag hade inte hört av mig alls.

I alla fall inte förrän jag kände mig redo för det.

Jag försöker vara stark men mår så jävla dåligt! Vad ska jag ta mig till? Hur ska jag låta bli att kontakta honom??
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....