• Anonym (Förälskad)

Ska jag berätta för min man att jag är kär?

Jag (kvinna) är lyckigt gift med en man jag älskar.

Jag är bisexuell och har under alla våra år tillsammans blivit förälskad i några olika tjejer. Jag har aldrig berättat det för någon utan spanat och drömt på avstånd tills förälskelsen tagit slut.

I höstas vågade jag berätta för min man att jag är bisexuell. Men vi diskuterade det inte mer än att jag berättade och han säger att han är ok med det.

Nu är jag återigen förälskad i en kvinna. Bör jag vara ärlig och berätta detta för honom eller bespara honom den vetskapen?

OBS! Jag skulle aldrig ha en relation med någon annan bakom ryggen på honom!

• Svar på tråden Ska jag berätta för min man att jag är kär?
  • Anonym (.)

Bara om den här kvinnan är så viktig för dig att du vill bli tillsammans med henne.

• Anonym (Häpp)

Om du är förälskad och skall lämna din man för någon annan så är det bra att berätta det. Det är väl ingen skillnad om du är kär i en annan man eller kvinna. Lever du ut den kärleken är du otrogen.

Tänk dig själv att din man berättar att han är älskar en annan kvinna men inte kommer att lämna dig.

• Anonym (Förälskad)
    Anonym (.) skrev 2018-05-14 23:04:50 följande:

Bara om den här kvinnan är så viktig för dig att du vill bli tillsammans med henne.

Tack för svar.

Jag skulle gärna bli tillsammans med henne men absolut inte på bekostnad av mitt äktenskap.

Jag älskar min man!
  • Anonym (Förälskad)
    Anonym (Häpp) skrev 2018-05-15 09:49:55 följande:

Om du är förälskad och skall lämna din man för någon annan så är det bra att berätta det. Det är väl ingen skillnad om du är kär i en annan man eller kvinna. Lever du ut den kärleken är du otrogen.

Tänk dig själv att din man berättar att han är älskar en annan kvinna men inte kommer att lämna dig.

Jag har inga planer på att lämna min man för någon annan. I så fall hade jag givetvis berättat för honom.

Jag har aldrig levt ut de känslor jag haft för kvinnor och skulle aldrig vara otrogen mot min man.

Frågan gällde om jag ska berätta för honom att jag har känslor för henne eller om jag ska hålla tyst.
  • Anonym (.)
    Anonym (Förälskad) skrev 2018-05-15 12:14:27 följande:
    Tack för svar.

Jag skulle gärna bli tillsammans med henne men absolut inte på bekostnad av mitt äktenskap.

Jag älskar min man!
    Dåså. Då behöver du inte berätta :) Som någon annan sa så behöver du bara berätta ifall du planerar att leva ut din kärlek! <3 

Vore konstigt om ens sambo eller make/hustru kom och sa att de hade blivit kära i någon men absolut inte vill lämna en, haha.
  • Rudbeckius

Om du skulle berätta det sonderande, återknyta till din berättelse tidigare och fråga lite senare hur han skulle ställa sig om du träffade någon du vill ha en sidorelation till men inte på bekostnad av äktenskapet. Prata om gränser och regler.

Jag skulle nog nuförtiden vara öppen för om min sambo skulle vilja ha det. Bisexualitet är lite trixigt, hur diskret ska man vara? Samhället är inte helt bekvämt med polygami eller bisexualitet.

Som sexintresserad man skulle jag nog även få vissa snabba fantasier, ni behöver prata och kanske skoja bort/runt dem. Lite lite orolig för svartsjuka skulle jag nog även vara... Frågan är öven om ett sådant öppet förhållande även innebär att din man kan få ha en partner vid sidan om, han med. Jämställt och rättvist.

• Anonym (2cnts)
    Anonym (Förälskad) skrev 2018-05-15 12:18:07 följande:
    Jag har inga planer på att lämna min man för någon annan. I så fall hade jag givetvis berättat för honom.

Jag har aldrig levt ut de känslor jag haft för kvinnor och skulle aldrig vara otrogen mot min man.

Frågan gällde om jag ska berätta för honom att jag har känslor för henne eller om jag ska hålla tyst.
    Ok - om vi hårddrar det ännu mer då: om det varit en man du blivit kär i... hade du berättat då? Och vilken reaktion hade du förväntat dig från din man? Skillnaden med att du blivit kär i en kvinna är nog ganska försumbar...
  • Anonym (Häpp)
    Rudbeckius skrev 2018-05-15 12:37:36 följande:

Om du skulle berätta det sonderande, återknyta till din berättelse tidigare och fråga lite senare hur han skulle ställa sig om du träffade någon du vill ha en sidorelation till men inte på bekostnad av äktenskapet. Prata om gränser och regler.

Jag skulle nog nuförtiden vara öppen för om min sambo skulle vilja ha det. Bisexualitet är lite trixigt, hur diskret ska man vara? Samhället är inte helt bekvämt med polygami eller bisexualitet.

Som sexintresserad man skulle jag nog även få vissa snabba fantasier, ni behöver prata och kanske skoja bort/runt dem. Lite lite orolig för svartsjuka skulle jag nog även vara... Frågan är öven om ett sådant öppet förhållande även innebär att din man kan få ha en partner vid sidan om, han med. Jämställt och rättvist.

Varför är det ett mindre hot om man är otrogen med nån av samma kön? Om min man hade haft en kärleksrelation til en annan man hade jag blivit oerhört besviken, inga fantasier....
  • Anonym (.)
    Anonym (Häpp) skrev 2018-05-15 12:54:33 följande:
    Varför är det ett mindre hot om man är otrogen med nån av samma kön? Om min man hade haft en kärleksrelation til en annan man hade jag blivit oerhört besviken, inga fantasier....
    Håller med. Kön spelar ju ingen roll alls. Speciellt när TS make redan vet om att hon är bi. Det är ju ingen skillnad alls.
  • Anonym (Kanske/kanske inte)

Beror väl på hur starka känslorna är och om det på något sätt påverkar förhållandet med din man?

Det kan ju även anses av vissa att det är att gå bakom ryggen att inte berätta en sådan sak.

Skulle du vilja att han berättade om det var omvänt?

Svar på tråden Ska jag berätta för min man att jag är kär?