• Anonym (Förälskad)

Ska jag berätta för min man att jag är kär?

Jag (kvinna) är lyckigt gift med en man jag älskar.

Jag är bisexuell och har under alla våra år tillsammans blivit förälskad i några olika tjejer. Jag har aldrig berättat det för någon utan spanat och drömt på avstånd tills förälskelsen tagit slut.

I höstas vågade jag berätta för min man att jag är bisexuell. Men vi diskuterade det inte mer än att jag berättade och han säger att han är ok med det.

Nu är jag återigen förälskad i en kvinna. Bör jag vara ärlig och berätta detta för honom eller bespara honom den vetskapen?

OBS! Jag skulle aldrig ha en relation med någon annan bakom ryggen på honom!

• Svar på tråden Ska jag berätta för min man att jag är kär?
  • Anonym (Kanske/kanske inte)

Ärlighet varar längst brukar man ju säga och ni verkar ju ha ett stabilt förhållande, så du kanske ska chansa på att han uppskattar din ärlighet. Men som du sa är det kanske inte så roligt att höra att du är kär i någon annan, men så länge han vet att du älskar och vill leva med honom så löser ni det nog.

• Anonym (.)
    Anonym (Kanske/kanske inte) skrev 2018-05-15 21:19:59 följande:

Ärlighet varar längst brukar man ju säga och ni verkar ju ha ett stabilt förhållande, så du kanske ska chansa på att han uppskattar din ärlighet. Men som du sa är det kanske inte så roligt att höra att du är kär i någon annan, men så länge han vet att du älskar och vill leva med honom så löser ni det nog.

Snacka om att leka med eld! Aldrig.
    Anonym (.) skrev 2018-05-15 21:29:07 följande:

Snacka om att leka med eld! Aldrig.

Det finns ju alltid en risk med att vara ärlig, men enligt mina erfarenheter finns det inget som sabbar ett förhållande mer än lögner och hemligheter.
    Anonym (Förälskad) skrev 2018-05-15 19:29:08 följande:

Ja. Det är en kvinna jag umgås med.

Om du bestämmer dig för att inte berätta, så borde du nog iallafall överväga att inte umgås med henne, alternativt bara umgås när det är andra med. Känns som ett större svek att umgås med någon man är kär i än att inte berätta.

Ä hon bi/homo? Singel? Finns det någon risk att hon känner som du?
  • Anonym (Förälskad)

Tack för alla svar!

Just nu lutar det åt att ta upp ämnet och att jag ibland blir förälskad i kvinnor (Han vet ju om att jag är bi) och fråga om han vill att jag berättar när jag är intresserad av någon.

Om han frågar om jag är förälskad i henne kommer jag att vara ärlig om det men om han inte frågar eller ber att få veta om jag är förälskad i någon kommer jag nog inte berätta. Detta för att inte såra honom eftersom jag ändå inte kommer göra något med mina känslor.

• Anonym (2cnts)

Väldigt spännande att se hur du envist vill undvika själva huvudfrågan i din tänkta otrohet!

• Anonym (Förälskad)
    Anonym (2cnts) skrev 2018-05-16 17:29:29 följande:

Väldigt spännande att se hur du envist vill undvika själva huvudfrågan i din tänkta otrohet!

Hur menar du?

Jag har aldrig tänkt att vara otrogen.

Eller menar du att jag är otrogen pga att jag blir förälskad i andra än min man?
    Anonym (Förälskad) skrev 2018-05-16 16:35:04 följande:

Tack för alla svar!

Just nu lutar det åt att ta upp ämnet och att jag ibland blir förälskad i kvinnor (Han vet ju om att jag är bi) och fråga om han vill att jag berättar när jag är intresserad av någon.

Om han frågar om jag är förälskad i henne kommer jag att vara ärlig om det men om han inte frågar eller ber att få veta om jag är förälskad i någon kommer jag nog inte berätta. Detta för att inte såra honom eftersom jag ändå inte kommer göra något med mina känslor.

Menar du att du berättar om han frågar om henne specifikt eller att du berättar om henne om han frågar om du är kär i någon nu?
  • Anonym (Förälskad)
    Anonym (Kanske/kanske inte) skrev 2018-05-16 18:32:33 följande:

Menar du att du berättar om han frågar om henne specifikt eller att du berättar om henne om han frågar om du är kär i någon nu?

Både ock. Frågar han kommer jag svara ärligt.

Du får nog räkna med att han frågar, det skulle iallafall jag göra. Hoppas det går bra!

Svar på tråden Ska jag berätta för min man att jag är kär?