• anemon1

tre råd för en 45-åring att (fortsätta) se fräsch ut?

Jag undrar vad era bästa tre tips är för att fortsätta se ung och fräsch när man nått 45?

Utgångspunkten jag har är ok, regelbunden motion, ingen tvål i ansiktet, inte för mycket alkohol , ingen tobak och så rolig och stressfri tillvaro som möjligt. Mer och högre faktor på solkrämen borde jag ha tänkt på för 20 år sedan, tror jag. 

Ok, vad säger ni...?

• Svar på tråden tre råd för en 45-åring att (fortsätta) se fräsch ut?
  • anemon1
    Fluffis skrev 2018-05-15 19:11:55 följande:
    Och jag svarade, tackar som frågar.

Tillägg:

- Håll vikten, några kilo bort tar fram käklinjen på ett snyggt sätt (om du är man).

- Odla dina intressen, då blir du gladare och ser fräschare ut.
    Kvinna är jag ...:)
  • Fluffis
    anemon1 skrev 2018-05-15 20:23:14 följande:

Kvinna är jag ...:)

Då spelar några kg hit eller dit ingen roll, om du frågar mig.

Man är jag... :)
  • Glitra

Var en funderande smiley och blev frågetecken här då

• Pentra

Meditera regelbundet. Varierad kost tillsammans med behövliga vitaminer och mineraler, samt gammainterferon bl.a. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Stardust74

Jag är 44 och strävar efter samma tror jag hahaSkrattande Man kan ju hoppas man har bra gener, men förutom det så är ju cocosolja en bra grej. Och vatten & sömn & bra mat förstås. För mig hjälper det att ha 2 döttrar och en sambo i 30 årsåldern som styr upp om man skulle råka ha otur i klädvalet tex;)) Man blir som man umgås heter det ju, har inte så mycket med åldern att göra iofs. En 50 åring kan vara minst lika rolig som en 20 åring och tvärtom. Att ha roligt och uppskatta livet är grymt uppfräschande:))

• Mandelskorpan

Håll nere vikten

Skaffa lite ödmjukhet - dryga män i 40-årsåldern är sjukt avtändande

Håll nere alkoholkonsumtionen

• Less is more
    Stardust74 skrev 2018-05-16 15:28:58 följande:

Jag är 44 och strävar efter samma tror jag haha Man kan ju hoppas man har bra gener, men förutom det så är ju cocosolja en bra grej. Och vatten & sömn & bra mat förstås. För mig hjälper det att ha 2 döttrar och en sambo i 30 årsåldern som styr upp om man skulle råka ha otur i klädvalet tex;)) Man blir som man umgås heter det ju, har inte så mycket med åldern att göra iofs. En 50 åring kan vara minst lika rolig som en 20 åring och tvärtom. Att ha roligt och uppskatta livet är grymt uppfräschande:))

Berätta mer om cocosolja. Vilken cocosolja och hur smörjer du in dig med den ?

Mitt tips är att dricka vatten, sova ordentligt, och vara försiktig i solen om man är ljushyad. " Överansträngd " hy är inte så snyggt.
Svar på tråden tre råd för en 45-åring att (fortsätta) se fräsch ut?