• Emma82

    Tröttsam situation med 13åring

    Hej jag är en 2 barnsmamma där 13 åringen strulat ett bra tag nu och jag känner att jag behöver prata om detta eller kanske att någon känner igen sig i min sits jag är totalt maktlös inför sitsen med honom.Jag har säkerligen i 4 års tid haft en son som periodvis inte går till skolan ,där finns ingen mobbning eller något sådant han bara pallar inte känns det som ,jag är sååå innerligt trött på detta nu så jag spyr alltså!Vår relation pajas pga detta känns det som och jag ORKAR verkligen inte längre.Jag är konsekvent och plockar saker för honom o allt men det hjälper inte och skolan är inte mycket till hjälp alltså vi har möte om och om igen och inget händer samma tragg varje gång och de säger försök och få honom till skolan ,ja vad fan tror ni jag gör!?Igår hade jag ett samtal med läraren och han bara ja jag kan ju inte säga att han är jätte motiverad direkt nej vad ska JAG göra åt den saken !?Jag är inte lärare!Känns som allt läggs på mig ,jag vet att lärarna är riktigt tråkiga och jag förstår min son men det kan jag ju inte säga till honom heller.Och ja det är min skyldighet att få iväg honom till skolan.Sen ska ungen motiveras också tack och det är skolans uppgift.Jag är en stark person och jag är nykter alkoholist sen 5 år tillbaka ,känns som sonen vill straffa mig och jag har sagt att vi behöver prata med någon men han vägrar.Han är varannan vecka hos pappa och där funkar skolan.Jag är såååå jäkla less och uppgiven nu!!

  • Svar på tråden Tröttsam situation med 13åring
  • Tilja

    Vad är anledningen till att han sköter skolan när han är hos sin pappa tror du?

  • PH76

    Nu försöker jag inte skamma eller lägga några stenar på bördan, detta är enbart mina tankar.

    Det är faktiskt inte bara skolans uppgift att motivera, jag skulle lägga detta ännu mer på föräldrarna och att det är något som måste påbörjas redan då de är 3-5 år.