Hur rädda är kvinnor för män?
Löjligt att tro att kvinnor skulle vara rädda för män. Är väldigt ovanligt.

Löjligt att tro att kvinnor skulle vara rädda för män. Är väldigt ovanligt.

Tanken finns där nästan jämt. Inte när jag är med män jag känner, men annars. Inte en förlamande rädsla, mer en medvetenhet om att en idiot kan finnas var som helst.

Det finns alltid i bakhuvudet. Inte så att jag går runt och är rädd, men jag är medveten.
 Om du tänker dig att alla kvinnor skulle gå omkring med en laddad pistol, och några gånger eller många gånger i ditt liv, har du blivit hotad av någon. Kanske t o m skadeskjuten. Då skulle du alltid vara medveten om faran. Även om du kände kvinnan i fråga, så kunde du inte vara helt säker på vad hon skulle göra om hon blev tillräckligt arg på dig. Om kvinnan var helt okänd för dig, så skulle du antagligen vara ordentligt på din vakt.

Många män jag känner går runt med adrenalinpåslag om de tex ska gå förbi ett gäng andra män sent på kvällen... det är inte ovanligt. Även med enstaka män för vissa kan ju vara galningar/beväpnade.
Tror dock inte de flesta män känner så på dagtid om de hamnar själv med en man i tex en hiss eller taxi? Så kan ju kvinnor göra.