Inlägg från: gangstah91 |Visa alla inlägg
  • gangstah91

Hur rädda är kvinnor för män?

Löjligt att tro att kvinnor skulle vara rädda för män. Är väldigt ovanligt.

• gangstah91
    Anonym (Svartfot) skrev 2018-05-16 22:35:15 följande:
    Jag har aldrig varit rädd tidigare men är det nu efter en avslutad relation som hade inslag av aggressivitet och misshandel.
    Slog du din kille?
  • gangstah91
    Fjäril Vingad skrev 2018-05-16 22:40:26 följande:

Tanken finns där nästan jämt. Inte när jag är med män jag känner, men annars. Inte en förlamande rädsla, mer en medvetenhet om att en idiot kan finnas var som helst.

Så känner ju alla, vare sig man är man eller kvinna.
  • gangstah91
    punktslash skrev 2018-05-16 22:46:56 följande:
    Det beror nog på situationen.

Nu anser du dig iofs vara "gangster", men tänk själv att du ensam möter en person som är två decimeter längre och 30 kg tyngre på en öde trottoar nattetid. Du skulle nog vara på din vakt.
    Har aldrig ansett att jag är en gangster. Kom med något bättre ifall du ska använda dig av härskartekniker.

Ja, det händer dagligen då jag varken är lång eller väger mycket. Det finns en grundläggande misstänksamhet män emellan också. Det betyder inte att jag går runt med högt blodtryck, rusande hjärta, noradrenalin/adrenalinpåslag så fort jag rör mig bland andra män. Gör ni tjejer det?

Skärp dig.
  • gangstah91
    lövet2 skrev 2018-05-16 22:35:08 följande:

Det finns alltid i bakhuvudet. Inte så att jag går runt och är rädd, men jag är medveten.

Om du tänker dig att alla kvinnor skulle gå omkring med en laddad pistol, och några gånger eller många gånger i ditt liv, har du blivit hotad av någon. Kanske t o m skadeskjuten. Då skulle du alltid vara medveten om faran. Även om du kände kvinnan i fråga, så kunde du inte vara helt säker på vad hon skulle göra om hon blev tillräckligt arg på dig. Om kvinnan var helt okänd för dig, så skulle du antagligen vara ordentligt på din vakt.

Detta gäller alltså bara kvinnor och inte män?
  • gangstah91
    lövet2 skrev 2018-05-16 22:57:59 följande:
    Det finns naturligtvis män med dåliga erfarenheter, män som är mindre och svagare än andra män - men de är en väldigt liten minoritet. När det gäller kvinnor, så är vi i en mycket stor majoritet. Undantaget är unga kvinnor, som hittills haft tur och därför inte ännu förstår hur sårbara de är.
    Vadå minoritet?

Faktum är att kvinnor är mer skyddade rent kulturellt eftersom det är tabubelagt att ge sig på en kvinna, som man. Du snackar skit rent ut sagt.
  • gangstah91
    Anonym (Ja) skrev 2018-05-16 23:34:16 följande:

Många män jag känner går runt med adrenalinpåslag om de tex ska gå förbi ett gäng andra män sent på kvällen... det är inte ovanligt. Även med enstaka män för vissa kan ju vara galningar/beväpnade. 

Tror dock inte de flesta män känner så på dagtid om de hamnar själv med en man i tex en hiss eller taxi? Så kan ju kvinnor göra. 

Intressesmurfen antecknar. Skriv gärna fler självklarheter.
  • gangstah91
    Akira Öken skrev 2018-05-16 23:40:29 följande:
    Löjligt att tro att du kan generalisera ditt eget tyckande tyckande i denna fråga som allmängiltig. Är du kvinna kan du svara på frågan. Är du man har du inte tolkningsföreträde i frågan.

Visa gärna en källa på ditt påstående "Är väldigt ovanligt".
    Akira Öken skrev 2018-05-16 23:41:38 följande:
    Hur kan du veta något alls om vad "alla" känner?
    Jag har aldrig påstått att jag har tolkningsföreträde eller vilket modeord ni feminister använder i dagsläget.

Varför ska jag komma med en källa? Har jag inte rätt att uttrycka en åsikt utan att behöva referera till en källa som ändå helt godtyckligt ska krossas av dig som om det vore något katten dragit in?

Vad snackar du om?
  • gangstah91
    Anonym (Ofta) skrev 2018-05-16 23:50:55 följande:
    Kvinnan ses oftast som ett redskap, något att stoppa in kuken i. Något som bara används.
    Ja, ni kvinnor brukar ofta hävda det. Inte män dock.
  • gangstah91
    Anonym (konstant rädd) skrev 2018-05-16 23:53:09 följande:
    Säger en man??? Trovärdigt!! Var i en kvinnas tankar och kropp runt män i en månad så ska du få se på rädd!
    Förklara gärna vad du menar.
Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?