• Anonym (Stan Smith)

Hur rädda är kvinnor för män?

Som man så är jag alltid medveten om att en kvinna jag träffar på tu man hand kan vara på sin vakt då det finns många män som uppför sig illa och som våldtar i värsta fall. Det är inte konstigt att kvinnor inte har one-night-stands längre i så hög utsträckning som förr.

Men ibland undrar jag hur rädda och försiktiga kvinnor egentligen är när de träffar mig eller någon annan man. Finns det en ständig rädsla, eller infinner den sig bara i vissa sammanhang?

Om ni har en manlig bekant, och om ni då är med denne på tu man hand, är ni alltid då beredd på det värsta, eller tänker ni inte på det och mer bara chillar?

• Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?
  • Anonym (E.)

Främmande män som närmar sig mig kan jag bli rädd för.Kan ibland känna rädsla on en man/män går närä mig i nån tyst gata eller ställe där det inte finns andra människor.Jag funderar gå på självförsvar ,jag vet ju inte om dom är farliga eller inte.

• Anonym (Yada)
    En manlig ny bekant, då är åtminstone jag aningen på min vakt. Inte så att jag är rädd. Men jag tänker på hur jag beter mig, vad jag säger och om det finns någon risk att han missuppfattar något. 

Det går automatiskt. Man vet ju att om man ger fel signaler så får man i princip skylla sig själv. Och vad som är fel signaler är tyvärr inte alltid lätt att veta. Det finns ingen färdig punktlista att följa. 

En gammal vän? Då tänker jag inte en sekund på att det skulle vara farligt. Jag är ju aldrig rädd för män som jag känner väl. 
  • Vorr vorr

Im not your toy, you stupid boy

• Anonym (Ja)

Jag är alltid medveten om det med män som är mkt starkare än mig, inte om vi är jämnstora.

• gangstah91

Löjligt att tro att kvinnor skulle vara rädda för män. Är väldigt ovanligt.

• lövet2

Det finns alltid i bakhuvudet. Inte så att jag går runt och är rädd, men jag är medveten.

Om du tänker dig att alla kvinnor skulle gå omkring med en laddad pistol, och några gånger eller många gånger i ditt liv, har du blivit hotad av någon. Kanske t o m skadeskjuten. Då skulle du alltid vara medveten om faran. Även om du kände kvinnan i fråga, så kunde du inte vara helt säker på vad hon skulle göra om hon blev tillräckligt arg på dig. Om kvinnan var helt okänd för dig, så skulle du antagligen vara ordentligt på din vakt.

• Anonym (Svartfot)
    gangstah91 skrev 2018-05-16 22:29:05 följande:

Löjligt att tro att kvinnor skulle vara rädda för män. Är väldigt ovanligt.

Jag har aldrig varit rädd tidigare men är det nu efter en avslutad relation som hade inslag av aggressivitet och misshandel.
  • gangstah91
    Anonym (Svartfot) skrev 2018-05-16 22:35:15 följande:
    Jag har aldrig varit rädd tidigare men är det nu efter en avslutad relation som hade inslag av aggressivitet och misshandel.
    Slog du din kille?
  • Fjäril Vingad

Tanken finns där nästan jämt. Inte när jag är med män jag känner, men annars. Inte en förlamande rädsla, mer en medvetenhet om att en idiot kan finnas var som helst.

• gangstah91
    Fjäril Vingad skrev 2018-05-16 22:40:26 följande:

Tanken finns där nästan jämt. Inte när jag är med män jag känner, men annars. Inte en förlamande rädsla, mer en medvetenhet om att en idiot kan finnas var som helst.

Så känner ju alla, vare sig man är man eller kvinna.
Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?