Inlägg från: punktslash |Visa alla inlägg
  • punktslash

Hur rädda är kvinnor för män?

gangstah91 skrev 2018-05-16 22:29:05 följande:

Löjligt att tro att kvinnor skulle vara rädda för män. Är väldigt ovanligt.

Det beror nog på situationen.

Nu anser du dig iofs vara "gangster", men tänk själv att du ensam möter en person som är två decimeter längre och 30 kg tyngre på en öde trottoar nattetid. Du skulle nog vara på din vakt.
  • punktslash
    gangstah91 skrev 2018-05-16 22:51:50 följande:
    Har aldrig ansett att jag är en gangster. Kom med något bättre ifall du ska använda dig av härskartekniker.

Ja, det händer dagligen då jag varken är lång eller väger mycket. Det finns en grundläggande misstänksamhet män emellan också. Det betyder inte att jag går runt med högt blodtryck, rusande hjärta, noradrenalin/adrenalinpåslag så fort jag rör mig bland andra män. Gör ni tjejer det?

Skärp dig.
    Har du användarnamn gangstah så får du räkna med att en och annan tolkar det som gangster.

Och, nej, jag är inte tjej. Jag är man och betydligt större än de flesta tjejer (och klart större än många män), och inser att jag därmed har ett stort fysiskt övertag och därmed kan uppfattas som ett hot under vissa förutsättningar i vissa miljöer. Just därför väljer jag att visa hänsyn och röra mig respektfullt - för att ingen ska behöva oroa sig i onödan.

(Däremot, om det kommer ett gäng ligister, så utnyttjar jag mina fördelar för att förmedla att de bör hålla sig på avstånd.)
  • punktslash
    Anonym (jätterädd) skrev 2018-05-18 00:00:36 följande:
    Jag visste att det inte skulle ge något att prata med dig. Man kan inte diskutera kring fantasier. "Kvinnor är visst det våldsamma för det har jag minsann drömt en gång och sett på en film. Alla kommunanställda är sprutnarkomaner, det är bara det att det inte anmäls! Jorden är platt men regeringen mörkar det!"
    Det finns flera stora undersökningar som kommit fram till samma resultat, i förhållanden är det lika vanligt att kvinnan misshandlar mannen (fysiskt), som att mannen misshandlar kvinnan.

Bland det grova våldet är dock männen klart överrepresenterade.

Män ännu mindre anmälningsbenägna - antagligen för att det ses som en svaghet att bli misshandlad av en kvinna, och kanske för att det våldet männen utsätts för är mildare.

De förhållanden som har minst våld är för övrigt de med homosexualla män!
  • punktslash
    Anonym (Yabo) skrev 2018-05-18 14:03:59 följande:

Många folk tycker att israels nationalsång "Toy" är feministisk och manshatande. Men det är den inte. Pojkar kan vara dumma mot pojkar också. Israels nationalsång är antingen en feministisk sång eller en mobbning-sång.

Jag tycker också att melodin är rolig och sången är bra. Orden är inte så viktiga, tänker jag.

Israels nationalsång är Hatikvah.
  • punktslash
    Anonym (Yabo) skrev 2018-05-18 14:48:46 följande:
    Nej, den heter "Toy".
    Och Sveriges nationalsång, som bl.a. spelas då Tre kronor vinner hockeymatcher, är det Dance you off?
  • punktslash
    gangstah91 skrev 2018-05-18 14:56:07 följande:
    Och Sveriges heter Dance You Off?
    Ha, du slog mig med någon sekund där!Skrattande
  • punktslash
    lövet2 skrev 2018-06-10 00:11:36 följande:
    Ju större och starkare, desto mer hotfulla känns de. En liten klen kille på 1,67 m har jag en chans att överleva, men inte en muskulös typ som är 1,90.
    Fast rent statistiskt utförs nästan alla överfallsvåldtäkter av män från grupper som sällan når upp i 1,90.
Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?